2012-10-23 | 20:49:00 | Kategori: Happily Ever After

Happily Ever After Chapter 9 - Just Friends

"I'm going out." muttrade jag till mamma som satt i soffan och läste en bok.
"Okay, be home at teen o'clock." svarade hon utan att titta upp från sin bok. Irriterat öppnade jag dörren och klev ut i solen som strax skulle gå ner. Klockan var sju och jag stängde dörren bakom mig för att gå ner till min bil.
Jag körde in till stan och parkerade utanför en liten bar som Ty och jag stämt möte på. Jag låste bilen och gick in till baren där Ty redan satt vid ett bord.
Jag slog mig ner och fick se till min förtjusning att han hade beställt en kaffe till mig.
"Thanks Ty", flinade jag och tog en klunk.
"You're welcome." sa han och log stort. Jag blanade mitt kaffe med skeden som låg i och tittade framför mig utan att egentligen se någonting.
"Are you okay? You seem a bit of... off?" undrade Ty och lade en hand på min axel. Jag betraktade den.
"No I'm fine, I just can't stop thinking about this guy...", svarade jag och log menande mot honom för att bekräfta vad jag sagt. Ty nickade långsamt.
"Aha, you're in love." flinade han.
"No I'm not!" utbrast jag.
"Yes you are!" tjöt han och jag börjad slå honom medan jag småskrek "I'm not" och han skrattade halvt ihjäl sig.
Plötsligt fick jag syn på Justin, han satt i ett bord i ett hörn och hade dragit ner kepsen över ögonen. Jag sprack upp i ett leende när jag fick syn på honom och jag började vinka till honom.
"Over here... uhm... Austin!" ropade jag. Justin tittade upp och såg rätt på mig.
"Me?" ropade han över folkmassan, jag hörde att han var bra att förvränga rösten, haha.
"Yeah you! You're Austin Forks right?" ropade jag tillbaka.
"Uhm... yes!" svarade han och reste sig, jag såg snabbt på Ty som nickade och log innan han reste sig och slog sig ner vid en tjej i baren som genast började prata med honom. Justin satte sig bredvid mig.
"Why did your boyfriend leave?" frågade Justin och drog kepsen längre ner för ögonen trots att det inte var så många Beliebers här just nu.
"Cause I told him to, and, he's not my boyfriend." svarade jag, Justin såg lättad ut.
"Good, I thought..."
"You thought what? I wouldn't be his girlfriend for anything in the world!" avbröt jag. Justin skrattade till.
"I'm glad, so I got a chance?" frågade han.
"Yeah, a big chance." svarade jag och vi flinade mot varandra.
"So...", började han.
"Justin..:", sa jag samtidigt, han log och såg ursäktande på mig.
"You first." uppmande han.
"Okay... so, Justin, I have... I just can't stop thinking about you, I do that all the time, do you think that's insane or something? Because I'm worried that you have done something that makes me feel this way and it's kind of... I don't know, a happy feeling, when I think about you I just start to smile, and it's real annoying." suckade jag. Han skrattade till och tog min hand, väldigt försiktigt.
"Helene... wait what's your lastname?" frågade han och log.
"Sawyer, spells s-a-w-y-e-r, I don't know if other people spell Sawyer in other ways but that's how my lastname spells." svarade jag och försökte låta bli att låta helt sinnessjuk. Justin skrattade milt.
"Helene Sawyer, I really l...",
Han blev avbruten av att någon från utsidan skrek "JUSTIN BIEBER!" och plötsligt dröp över trettio personer in och anföll Justin, nu förstod jag varför han dragit ner kepsen så mycket.
Jag reste mig från bordet och backade bak, tog fram min mobil och skickade ett SMS till Justin.
Going home now xD sorry we can talk tomorrow or something, call me so can we make a deal? xxx Helene
Sedan drog jag med mig Ty därifrån.
 
Nästa dag ringde Justin mig och vi bestämde oss för bio på kvällen, vi skulle se "Ted" och jag var faktiskt glad över att få träffa honom igen, jag hade börjat tycka om honom mer och mer, dessutom ville jag veta vad han skulle säga, om han skulle säga gilla eller älskar? Tänk om det var älskar, fast nej... tänk om han sa fel och skulle ha råkat säga "I really like don't you" fast han skulle säga "I really don't like you"! Så nojjig var jag hela kvällen och kunde knappt sova på grund av det.
 
På kvällen hämtade Justin mig i sin bil och så bar det av till bion, hela min kropp skakade av nervositet, jag visste inte varför men ikväll kändes det bara nervöst att gå ut med Justin som bara vänner.
 

Ledsen men inga bilder den här gången, ville att det skulle komma upp någon gång och orkade inte leta bilder :) Kommer snart få en ny design, kolla hennes blogg: http://justhewayim.blogg.se jättebra :) //Lexi

bieber.blo.gg

Hej på dig! Nu är det så här efter många månader har jag alltid velat skriva en novell för har inte redigt vågat för har varit lite för feg att visa upp mina texter, men idag bestämde jag mig för att öppna en novell. Blev en ny design och första kapitlet är nu uppe :)

Novellen heter "Take a shot for me?" och handlar om: Dyra bilar och stora fina herrgårdar är en del i staden Starbuck. Alla lever efter mottot och varje dag blir en ny utmaning. Iallafall för Ashley. I mitten av gymnasiet börja hennes vänner frysa ute henne och hela världen går ner för den lilla flickan som en dag inte vill leva längre. Tills en ny kille vid namn Justin börja i samma klass, kan han vara nyckeln till lyckan?

Kanske faller dig i smaken? skulle verkligen vara snäll om du ville läsa den:)

Du hittar den här: http://jdbieberstory.blogg.se/
Kommentera gärna med åsikter och liknade, kram <3

2012-10-26 @ 12:00:29
URL: http://bieber.blo.gg/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: