2012-05-25 | 15:21:49 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 43-PARTY!


Lyssna och läs samtidigt! (passande låt right?)

TVÅ MÅNADER SENARE

"Är du säker på att du ska festa ikväll? Det kan bli... hm... vilt." sa Effie till mig.
"Lägg av klart jag ska, ju vildare dessto bättre", skrattade jag.
"Okej, då ska vi snygga till oss tjejen, okej?"
Vi gick för att shoppa, jag köpte en svart klänning med glitter volganer och svarta högklackadeskor.
"Snyggign", flinade Ef när jag visade henne mig i kläderna.
"Tack."
"Du behöver bara ett halsband och fixa till håret lite", funderade Ef vidare.
"Jaså?"
"Jäpp",
"Vi fixar det sedan." sa jag.
"Okey, nu ska jag visa dig mina kläder!"


***

Jag var fortfarande sårad och arg på Donna, hon hade verkligen ingen finkänslighet, hur kunde hon snacka skit om mig bakom min rygg?! Ef och Lesslie tycker det är "inget att tjura över" men jag börjar nästan tro att de deltagit i skitsnacket.

EFFIE

Hon behövde ha kul, jag menar vem behöver inte det men Zoey behöver det VERKLIGEN. Den där haj grejen, Justin, sjukhus saken, jag menar wow vad den tjejen behöver en fest right now. Nu andvänder jag mycket behöver men det är ju Zo vi pratar om här, hon är annorlunda, det vet alla.
"Zo, du festar loss nu va?" undrade jag. Vi satt i bilen påväg till festen, det var spännt i bilen, jag antar att Zo var lite stött över det där med Donna.
"Jäpp", var allt hon sa.
"Vad bra", sa jag och log i bakspeglen mot min bästis.
"Snygg du är." Sa Zo.
"Tack." sa jag.
"Jag då?"
"UNDERBAR!" flinade jag.
"Bra",
Vi kom till festen sist av alla.
"Fint folk kommer sent." sa Effie urskuldande när jag och Lesslie skickade henne mördar blickar eftersom vi var så sena.
"Aa visst", suckade Lesslie.
Vi gick in i lokalen och började plocka åt oss mat på små papperstallrikar.
"Mums!" skrattade jag när vår klasskamrat Adam proppade i sig sin säkert hundrade vindruva. Lesslie skrattade hon också.
Den här festen var annordnad för att snart var det sommarlov, och efter sommarlovet var den senoryear, alltså sista året! Innan vi skulle dra till college.
Festen var för att sammanföra oss alla i klassen som gått tillsammans i evighet, det känns konstigt att det snart är dags för oss att gå vidare.
"Hej!"
Det var Donna, jag styrde stegen därifrån men hon tog tag i min arm.
"Du kan vi prata?" frågade hon. Jag suckade.
"Visst",
Vi gick in på toaletterna för tjejer och satte oss på bänken därinne.
"Förlåt." sa Donna.
"Vet du ens vad du gjort?" undrade jag tyst.
"Ja, jag pratade skit om dig bakom din rygg, jag är hemskt, hemskt ledsen! Du är så himla underbar och stark, du är full av ljus vet du det? Alla vänder sig om för att se på dig, du är underbar."
"Tack."
"Är vi vänner?"
"Vänner."
"För alltid?"
"För alltid."
Vi log mot varandra och sedan gick vi ut i partyt igen. Vi dansade lite, hade kul helt enkelt. Det var en helt underbar kväll, såklart blev alkoholen ett stort ämne, det fanns ett bord med öl, shoots och sådant, vi drack och drack. Vi alla blev lite fulla antar jag, till och med Jasper, Drew och resten av "nördarna" i vår klass blev fulla. Det var verkligen roligt att se nördarna flumma runt och vara riktigt rolia.
Efter festen, när alla bärjade dra sig hemåt, kring tre tiden på natten ringde jag Ian och bad honom hämta mig, jag var inte i stånd att köra.

IAN

När jag kom dit var stället fullt av fulla ungdomar som gick till bussar, bilar eller vad sjutton de gick. Zoey kom ut tillsammans med sina vänner, hon kramade dem hejdå sedan gick hon in till mig.
"Hej älskling",
Hon slöddrade, hon var väldigt full.
"Hey honey, hur mår du?"
"Bra! Vi har haft jättekul..."
Hon satte sig bredvid mig och efter bara fem minuter somnade hon. Jag bar henne till hennes hus och ringde på. Matt öppnade, Zilla kom snabbt också.
"Vad här hänt?!" utbrast hon.
"En skolfest och alkohol har hänt." svarade jag.
"Herregud, Tack Ian för att du tog hem henne, jag är gald över att hon har en som du, hon ringer dig imorgon", sa Zilla.
"Tack själv", sa jag och gick tillbaka till min bil.
Jag körde hem och lade mig på sängen, det hettade där Zoey hade vid rört mig, jag älskade henne så mycket, hur skulle jag klara mig utan henne?

Långt? Eller? Kort? Tack för alla kommentarer på förra kapitlet! Kommentera, fyra kommentarer innan nästa! Puss!


Sara

Inte lång men inte kort:D Jag vill ha mer justin perspektiv!

2012-05-25 @ 19:41:40
Sandra

Meer :D Jag vill också ha lite mer Justin perspektiv! :)

2012-05-25 @ 22:29:35

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: