2012-05-09 | 21:01:58 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 38-You Mean A Lot To Me Babe

Tillbaka till verkligenheten. Till Justin. Till mitt rum.
Han pratade med mig utan att jag lyssnade, en obehaligig känsla kröp upp i mig.
"Är Ian här?" frågade jag. Justin ryckte till och tittade på mig.
"Han kommer närsomhelst..."
Längre hann han inte förrän min underbara pojkvän stod i dörröppningen.
"Älskling vad hände?" frågade han och omfamnade mig. Jag vilade mig i hans armar och blundade, det kändes bra att ha honom där.

"En undervattensgrotta!" utbrast jag.
Jag satt i den coolaste grotta jag någonsin sett, det var otroligt häftigt. Plötsligt kände jag någonting stryka förbi, alldeles intill mig. Snabbt hoppade jag upp på ett klippblock bredvid mig. jag såg en hajfena flimra förbi. Hela jag uppfylldes av panik.
"HJÄLP! HJÄLP!" skrek jag men det var lönlöst. Ingen skulle höra mig här, ingen.
Tårarna trängde på, tänk om jag skulle dö? En rörelse-som inte var hajen-väckte mitt intresse, en liten pojke i nioårs åldern kanske.
"Nej ut härifrån!" ropade jag till honom. Han såg förvånat på mig och log sedan, men leendet var inte kvar länge eftersom en enorm haj satte tänderna i honom. Jag skrek när blodet flöt ut och färgade vattnet rött.
"Oh my lord..." viskade jag och lutade huvudet mot knäna. Jag höll på att kräkas, jag hade just sett en liten pojke slitas i stycken av en haj, detta hände bara inte.
Efter någon timme lämnade hajen mig åt mitt öde, när jag var säker på att den var borta gled jag ner i vattnet, jag fick kväljningar över att behöva simma igenom allt det där blodet som snart skulle locka till sig fler hajar, snabbt tog jag mig till land och berättade för badvakterna och mina vänner. Alla blev lika chockade, men jag, jag svimmade på fläcken och vaknade upp på strandens sjukstuga.
Det var hemskt, verkligen hemskt, återigen såg jag hajen flimra förbi och se hur den slet pojken i stycken.

Ian strök mig över håret vilket lugnade mig lite, men jag var fortfarande upprörd.
"Det är okej nu, du är okej", viskade han. Jag skakade långsamt på huvudet.
"Nej, nej det är jag inte."
"Ingen kan skada dig nu."
"Alla kan, Ian jag är så himla rädd, varför ger sig alla på mig?" grät jag. Han tog mig i sin famn och höll om mig, det kändes betryggande. Jag såg på Justin och log lite.
"Tack för allt." mimade jag. Han nickade och mimade "det var så lite" tillbaka.
Ians hand smekte min kind, jag kysste honom, han kysste mig tillbaks, det kändes helt enkelt skönt att ha honom där
"Lova en sak?" viskade jag.
"Mm?"
"Att du aldrig lämnar mig",
"Jag lovar."


JUSTIN

Jag reste mig och gick ner, Zilla sa hejdå till mig och jag gick nedstämd hem igen. Mamma försökte prata med mig men jag orkade inte bry mig. Det kändes ändå inte nödvändigt att prata med henne om det här.
"Justin..." suckade hon.
"Mamma snälla lämna mig ifred", suckade jag.
"Visst, visst, det är mat om en timme." sa hon och gick. jag ringde Selena och frågade vad hon gjorde.
Sedan loggade jag in på twitter.
Pray for @zoeythebestmartin tonight
Sedan loggade jag ut. En tår rann ner för min kind, jag må älska Selena men Zoey har fortfarande en plats i mitt överfulla hjärta. Fan också.

SELENA

Han hade fortfarande känslor för Zoey. det var så uppenbart, speciellt när jag såg vad han skrev på Twitter. Det kändes konstigt att veta det, att min kille var kär i en annan. Fan heller.

IAN

Justin kände någonting för min Zoey, det var uppenbart, verkligen, men egentligen så bryr jag mig inte, det är som i Vampire Diaries, båda vill ha Elena, men hon älskar och har bara respekt för en, i detta läget är det jag.
"Hur mår du?" frågade jag Zoey. Hon rörde lite på sig och greppade hårdare om min hand.
"Okej", svarade hon.
"Bra."
Vi sa ingenting mer, vi bara kysstes, sedan somnade vi båda i hennes säng med armarna kring varandra.

ZILLA

Som om de inte skulle ha det snart, de hade redan haft det, det visste jag men just nu skulle faktiskt Zoey behöva ha det, Ian skulle skydda henne från det hon fruktar mest en stund då, jag skulle bli glad om hon tänkte på något annat än den där haj-incidenten.
Mycket bättre faktikst.

Ganska många olika perspektiv idag... jag fick ut den!! WOOW! Kanske inte så lång men jag ville att ni skulle få läsa lite... ÄNDRADE PLANER!!!
Tänker INTE avsluta den här novellen på ett tag!! Jag har fått ideér och en massa, plus att jag älskar att Zoey är ihop med någon annan men ändå handlar det om Justin, jag tycker det är bra faktiskt :)

Sara

bra att du inte ska sluta på novellen! Den är jätte bra ;)

2012-05-10 @ 09:08:48

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: