2012-05-06 | 18:20:14 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 37-FML

Allting var borta. Passerat, dött, för länge sedan. Jag var som ett tomt skal som väntade på att någonting skulle hända.
Jag önskade att jag kunde spola tillbaka tiden, rätta det som blivit fel. En omöjligt uppgift. Sorgsna tankar, något som inte uppskattades.
En fluga landade på täcket bredvid mig, det såg på mig med sina miljoner ögon.
"Jag antar att det är bara du och jag nu." sa jag till den. Flugan gned sina vingar mot varandra och flög upp i luften, den satte sig på min kind. Det kittlades. Jag brydde mig inte, jag skulle aldrig någonsin bry mig igen.
En lätt knackning på dörren förde mig tillbaka till nuet, jag låg på min säng och blundade.
"Kom in", sa jag. Dörren gled upp, ett blekt ansikte visades sig i dörrspringan, jag tittade på flickan som stod där. Hennes hår var blöt och trassligt, det hängde ner över axlarna. Huden var blek, nästan genomskinlig.
Ögonen var mörka och munnen ihop pressade, jag kände knappt igen henne.
"Zavannah?" sa jag och vände på huvudet inmot väggen igen. Hon satte sig bredvid mig och lade en tunn, kall hand på min axel. Jag ryckte till.
"Justin är här." sa hon.
"Är han?"
I ögonvrån såg jag hur Zavannah nickade, jag önskade att hon skulle gå, flugan hade flugit iväg när hon kommit in i rummet, den satt på fönstret och tittade på oss.
"Han kan komma in." sa jag.
"Okej." sa hon och reste sig. Det som hade hänt för bara en vecka sedan spelades upp inuti mitt huvud som en film, en film utan slut.
"Zoey?"
Mitt namn. Jag vände mig om. Justins ögon vilade på mig, jag kände mig inträngd i ett hörn.
"Hej." sa jag. Han betraktade mig med en glimt av ilska i ögonen.
"Vad i helvete gör du här?" frågade han.
"Är på semester med Donna, Effie och Lesslie." svarade jag, skammen brännde i kinderna.
"Jaha, kul." sa han.
"Och du?"
"Med Selena." sa han och pekade på Selena, hon stod med ryggen mot oss och pratade med en solbrännd kille jag aldrig sett förut.
"Och det är?" frågade jag och pekade på killen.
"Ingen aning", muttrade Justin och satte sig i sanden bredvid mig.
"Vart är tjejerna?" undrade han.
"Badar",
"Aha."
"Du fråga."
"Jag vet."
Ingen sa någonting mer förrän Selena vinkade.
"Vi ses Martin", sa Justin och gick därifrån, tårarna brännde bakom ögonlocket. Fan ta honom.
"Ey ZOEY! Vad gör du här?" ropade någon bakom mig, jag fick syn på Ryan Butler. Fan också.
"Vad vill du Butler?" muttrade jag.
"Är du här med Justin?" frågade han.
"Nej",
"Nähä."
"Du?"
"Med Chaz och morsan."
"Får du inte åka själv?"
"Jo",
"Varför är din morsa med då?"
"Hon insistrerade."
"Du bad."
"Nepp."
"Jopp."
Vi betraktade varandra en stund innan jag vände bort blicken och såg på min bruna ben. Jag smörjade in mig med kakaosmör och drog handen igenom håret.
"Snygga ben", kommenterade Ryan.
"Käften." sa jag och satte på mig solglasögonen igen.
"Måste dra",
"Morsan kallar." flinade jag. Han skrattade lite och gick sin väg, tur.
"Ska du med och bada den här rundan då?" frågade Donna som just kommit upp ur vattnet.
"Aa visst." sa jag utan att se på henne.
Hon smörjade in sina ben med kakaosmör som jag gjort alldeles nyss.
"Varmt", pustade hon.
"Eller hur." sa jag.
Effie och Lesslie kom upp också.
"dricka? Någon?" undrade Effie som rotade igenom frysbagen.
"Jag." sa jag.
"Okej",
Hon räckte mig en coca cola och jag tog emot den.
"Jag ska ta en simtur", sa jag. "ensam." lade jag till när jag såg att de andra reste sig för att följa mig.
"Sure." sa de.


Vad tror ni kommer hända?? SNart kommer ett avslut på denna novell för jag har tröttnat... sorry :(
Men det är väl okej för er? Hoppas det :) <333


Julia

neeeeej du får inte tröttna!

2012-05-07 @ 20:33:32
URL: http://bieb.blogg.se/
Anonym

um...vad Hände med ian? confusing

2012-05-08 @ 13:26:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: