2012-03-02 | 09:49:21 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 23-It's Not You

Det var lördag och jag satt i soffan och pratade med Kendall i telefon. Precis då kom Zandra ut, klockan var halv nio på morgonen och mina slöa syster var påklädd och redo att gå ut. Igen.
"Kan du vänta lite Kendall?" undrade jag som bäst när Kendall höll på att förklara siutvationen med Kristys hårfärg.
"Öh... javisst." svarade hon förvånat.
"Ey Zandra, vart ska du?" ropade jag. Hon vände sig om och tittade nervöst på mig.
"Jag ska bara träffa en kompis." sa hon generat.
"Aha... vem?"
"Louis."
"Säkert, Louis är slöare än du! Kom igen nu berätta vart du ska! Annars hänger jag efter dig!" klagade jag.
"Men seriöst får man inte ha ett privatliv?! Stick och brinn din idiot!" fräste Zandra och gick därifrån. Snabbt avslutade jag samtalet med Kendall och gick ut i hallen. Jag satte på mig min jacka och converse. Sedan stack jag därifrån.
Efter Zandra såklart.
Hon gick mot busstationen, så jag smög efter. Hon hoppade på buss 74, jag ställde mig sist i kön så hon inte skulle se mig. Jag satte mig längst fram. Jag hade då uppsikt över henne men hon kunde inte se mig i folkmassan.
Jag fick nästan en chock när hon klev av vid fängelset. Eller ja, busstationen som låg närmast fängelset där ingen brukade gå av. Fan heller.
SNabbt slank jag av bussen och höll ett rejält avstånd från Zandra. Hon gick in mot fängelset och... ringde på besöks telefonen!
Snabbt smög jag in bakom henne för att höra vad hon skulle säga.
"Hej det är Elizabeth Jones, jag vill träffa Elijah Donovan!"
Jag stelnade till. En blixt tanke slog mig och jag sprang fram till telefonen.
"Samma sak med Tatiana Jones, Elizabeths lillasyster!" ropade jag.
"Okej, vi skickar någon som visar er in." sa en tant i andra änden av telefonen.
"Men vad fan håller du på med?!" fräste Zandra.
"Frågan är väl vad du håller på med! Går du till fängelset och träffar en skruk!?" skrek jag.
"Han är inte en brottsling! Han är faktiskt min pojkvän!" skrek hon tillbaka.
"Det är inte du!" morrade jag.
"Du har ingen aning om vad jag känner för honom! Bara för att han hotade din kille så betyder det inte att han är ond!"
"Varför har du inte sagt något då?!" vrålade jag.
"För att jag hatar er! Han är mycket mer värd än ni idioter!" vrålade Zandra tillbakas. Mina ögon fylldes med tårar.
"Du sa inte det där." viskade jag och gick därifrån. I hopp om att aldrig mer få se henne igen.
*
När jag kom hem gick jag raka vägen till Zilla och berättrade alltihopa. Hon blev rasande och så fort Zandra kom hem skällde hon ut henne efter noter.
Stackars Zavannah var allt jag kunde tänka, stackars, stackars Zavannah som får gå igenom att hennes syster är tillsammans med en brottsling.
Nästa dag berättade jag allt för alla andra, Lesslie, Effie och de andra.



Förlåt för kort men jag orkar inte skriva just nu ,pratar med min fina kusin! <3
Kommentera!!

Anonym

Kom igen nu, MEEER :D

2012-03-04 @ 20:07:25
Jossan

Jag vill ha mer :/

2012-03-05 @ 10:10:19
Anonym

Helt seriöst, det känns som att du inte har skrivit på flera år, men egentligen är det bara 4 dagar :o Meeeer :D Jag vet att jag har kommenterat förut på detta kapitel, men jaja :D

2012-03-06 @ 13:30:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: