2012-06-20 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 52-Greece Here We Come

"Där är vår gate!" ropade Lesslie och pekade, jag och Effie följde efter henne till gate 8, vi slog oss ner på en bänk men inom fem minuter hade vi gått in i den stora butiken bredvid oss med parfymer, smink, godis, och allt sådant där.
"Kolla Zo, här är Justins parfym!" ropade Effie och höll upp en Someday-flaska. Jag hyschade irriterat på henne och hoppades att inga fans var i närheten, men det klart. De fanns överallt.

Efter en timme var det dags att gå till vårt plan, Effie hade hela famnen full med överdrivet stora godispåsar och chokladkakor, läsk skulle hon köpa på planet. Jag och Lesslie fnissade oss igenom kontroll och allt det där, när vi sjönk ner på våra platser kunde vi knappt stå upp för att vi skrattade så mycket. Jag och Effie satt bredvid varandra, Lesslie satt bakom oss. På hem resan skulle jag sitta själv och dem sitta tillsammans.
"Shopping, bad, sol, kultur, massage, och no guys! Hur bra kommer det här bli eller?!" utbrast Effie. Jag log.
"Bäst." sa jag. Det skulle bli skönt för mig utan alla jobbiga killar som hängde i hällarna på mig och bråkade dessutom. Justin hade tagit ganska illa upp för det där.
"Så vi går på spa va?" frågade Lesslie oroligt.
"Jadå lilla vän", skrattade Effie och klappade Lesslie på handen. Sedan bad flygpersonalen att vi skulle sätta på oss säkerhets bälten för det var dags att lyfta.
Jag, Effie och Lesslie höll för öronen och tjöt när vi lyfte från marken så de andra tittade förvånat på varandra.
"Skulle. Gått. På. Ett. Nöjesfällt. Istället." hackade Lesslie fram.
"Eller hur..." sa jag och flinade.

***

"Åh!" utbrast vi alla tre när vi kom in i vårt hotellrum, det var så himla fint! Stort, luftigt och ändå fint inrätt(stav) och hade tre stora sängar med varsit sovrum.
"Herregud hur mycket kostade detta?" frågade jag.
"Sjukt mycket." svarade Effie.
"Tur att man har en rik kille", sa Lesslie och pekade på mig. "rik mamma", hon pekade på Effie. "och rik syrra." hon pekade på sig själv och log.
"Vi låter så snobbiga", sa jag.
"Eller hur." sa Effie och blinkade åt Lesslie som skakade av skratt.
"Here's my number, so call me maybe!" sjöng jag och började hoppa i sängen, de andra såg på varandra och skrattade dem med, innan de kastade sig på sängen och hoppade med mig. Tillslut sjönk vi ihop i en hög av skratt.
"Balkongen..." hickade Effie och så gick vi ut till balkongen, det var väldigt fint i grekland, vita sten hus, blått av, grönt, vit, blått, väldigt exotiskt och fint.
"Jag känner mig som Afrodite!" sa jag och lutade mig över balkongens vita stenmur.
"Eller Zeus!" sa Effie.
"Det är ju en kille", sa Lesslie och rynkade ögonbrynen. "Athena menar du väl?"
"Nej! Zeus! Han är fett cool." envisades Effie, vi fnissade och gick sedan in för att byta om till lite mera fräscha kläder.

"Ska vi ner till poolen?" frågade jag.
"Du sa det syster." svarade Lesslie.
"Bra." sa jag, vi tog med oss handukar, ombyte och tog sedan på oss våra badkläder.

Senare gick vi ut för att äta, plötsligt ringde Effies mobil, hon tog upp den och svarade. Allting hon sa var "ja" "okej" "nej" "aha" "mm" "hejdå".
"Vem var det?" frågade jag när hon lagt på.
"Lucas, någon har förstört alla Janes saker, det tog sig in i huset, elda upp allting på gården och förstörde hennes grav, polisen börjar tro att någon mördade henne." viskade Effie.
"Va? Men gud är du okej?"
Effie började gråta, jag och Lesslie kramade henne hårt.
"Det kommer bli bra, vi hittar jävlen som gjorde det och då ska han få se på stryk." sa jag.
"Tack", mumlade Effie. "åh detta som skulle bli kul, jag har förstört allting." Hon suckade.
"Är du okej sötnos?"
Effie tittade upp, vi också. En lång, mörk, supersnygg kille stod där och betraktade oroligt Effie.
"Kan du amerikanska?" frågade jag.
"Ja, jag jobbade där förut, mitt namn är Costas", sa han och log. Vi log tillbaka.
"Hur mår du?" frågade han och nickade mot Effie.
"Inte så bra." mumlade hon.
"Kom, jag ska ge dig någonting att dricka i köket", sa Costas och hjälpte Effie därifrån.
"Aww..." sa jag och tog Lesslies hand.
"Ja, kärlek på hög nivå." sa hon.
"Verkligen..." sa jag. Och så ringde min mobil och förstörde ögonblicket av glädje för Effies skull. Jag tog trött upp den.
"Hej!"
Justin!
"Hej", sa jag och kunde inte låta bli att sucka.
"Ringde jag olägligt?" frågade han.
"Nej, nej, jag är bara på semester från e... jag menar från Atlanta med tjejerna."
"Med "e-atlanta" menar du mig och Ian?"
"Ja..."
"Ledsen att jag ringde i såfall." skrattade han.
"Ingen fara." sa jag.
"Ha det så bra då",
"Du med."
"Hejdå."
"Hejdå."
"VEm var det?" frågade Lesslie.
"Justin."
"S-u-c-k!" sa hon.
"Ja..."
Vi fnissade och fick se Effie och Costas komma tillbaka.
"Hejdå, tack Costas." sa Effie och log. Han log tillbaka och gick.
"Nå?"
"Nå vadå?"
"Kysstes ni?" frågade Lesslie och rörde på sina ögonbryn så att Effie fnissade till.
"Nej, men han var väldigt söt, rar, och romantisk..." sa Effie.
Våra hakor föll ner till bröstet när vi såg hur Effie drömskt fortsatte prata om vad Costas sagt och gjort under den kvart de var borta.


Sitter här och älskar Delena<3 Men ja hihi :) Nästa kapitel kommer på fredag!


Jssmn

Fin blogg du har tjejen! :D Kika gärna in på min bieber novell och läs min novell, skulle verkligen betyda guld! :D Kram kram :D

Svar: Tack det ska jag självklart göra! :D
Lexi

2012-06-21 @ 14:00:43
URL: http://jssmn.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: