2012-06-16 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 51-Summer Holiday!

Jag loggade in på FaceBook och kollade de senaste innan jag loggade ut och gick in på spotify, jag satte på
Say My Name med Destiny's Child och lade mig i sängen och sjöng med. Det knackade på dörren.
"Kom in!" ropade jag och stängde av musiken. Zilla kom in.
"Hej, vill du hänga med och shoppa med dina systrar?" frågade hon.
"Ska Zavannah med?"
"Japp", svarade hon.
"Okej." sa jag och följde med Zilla ut, jag tog med mig min Ipod och stoppade in hörlurarna i mina öron.
"Vad lyssnar du på da?" frågade Zavannah retsamt.
"I've been everywhere , yeah looking for someone..." sjöng jag, Zavannah suckade högt.
"TÖNT!" ropade hon.
Zilla och Zandra skrattade. Jag himlade mig och blundade, jag tänkte på Beyoncé konserten vi var på för ett tag sedan, det var så himla roligt, jag kanske borde fråga Zilla om vi kunde se en till konsert? Eller kanske börja föra dagbok igen? Dagboken! Just det!

När vi kom hem igen gick jag direkt till mitt rum och tog fram min dagbok. Den hade ett lager dam på sig för jag hade inte rört den på flera månader.
Jag blåste bort damet och öppnade boken, i den stod min funderingar i säkert två år, jag strök över sidorna och log åt minnen som stod nerklottrade där.
Jag tog fram en penna och började skriva.

Mitt liv har nog förändrats ganska mycket, tror jag. Har en ny pojkvän, vet hur det käns att ens bästa vän försvinner, vet hur det käns att bli sviken, lämnad, ensam... jag vill inte tänka på allt det här. Men som man säger, What Dosen't Kill You Makes You Stronger, tydligen är det sant, mycket sant för jag känner mig starkare än någonsin, en som gått igenom allting liksom.
Effie tror att jag behöver få åka bort lite, ta en paus från killarna liksom, jag tycker det låter konstigt, för bara två veckor sedan kom vi hem ifrån London, men Effie vill att jag, hon och Lesslie ska åka till typ Kroatien eller Italien.
Jag skulle gärna göra det, men i sommar då, för sommarlovet är snart här, om två dagar är det skolavslutning, ja! (vet inte vad jag skrivit förut men vi säger det nu hehe). Det känns verkligen härligt att snart kunna slappa.

Jag lade ner pennan och funderade på vad jag just skrivit, kanske skulle det vara bra för mig att åka iväg ett tag bara tillsammans med tjejerna.

TVÅ DAGAR SENARE

"...ni har lärt oss lika mycket vi har lärt er, ni har varit underbara och flitiga detta år och jag älskar er alla! Ni kommer säkert att få en underbar sommar och jag önskar er all lycka i världen! Nu har ni sommarlov!" ropade rektorn Mrs Puygarny och alla skrek av glädje, vi hoppade runt i en stor lycklig ring och sedan var det dags för kram kalaset.
Jag kramade alla i min klass, Donna, Skeeter, Kathy, Sarah, Luke, James, Hannah, Adam, Nina, Paysley, Dean, Harrod, Lewis, ja alla.
Sedan kramade jag min lärare och sedan sprang jag, Lesslie och Effie ut genom skolans portar.
"SOMMARLOV!!" Skrek vi i kör och skrattade.

Jag låg i sängen och halvsov medan Top Model 3 gick på TV:n, jag hade varit uppe hela natten och varit med Lesslie och Effie för att fira vår ledighet. Fast sommarjobb väntade självklart, jag skulle jobba i glasskiosken i två veckor.
Men nästa vecka så åkte jag, Lesslie och Effie till Grekland, det skulle bli så kul!
Det knackade på dörren, jag mumlade lite om att man fick komma in och dörren öppnades. Zandra kom in och började nästan skratta.
"Vad?" suckade jag.
"Näe inget, men", Hon bet sig i läppen och allt det glada i hennes ansikte försvann.
"Vad har hänt?" frågade jag och satte mig upp.
"De har satt Elijah i fängelse för tre år framåt, och, han får inte ta emot besökare, jag kommer inte få träffa honom på tre år!"
Zandra började gråta, jag kramade henne och hjälpte henne ner under mitt täcke och sedan låg vi där och jag lät henne gråta, så som systrar ska göra mot varandra.
Zilla kom in.
"Hörde gråt?! Vad händer?" undrade hon.
"Zandra..." sa jag och Zilla kom genast dit, Zan berättade vad som hänt och Zilla satt kvar där med oss, det kändes skönt att ha henne där.

Senare på dagen kom Ian förbi, Zandra hade gått gud vet vart, Zilla skulle till ett möte med Matt och Zavannah var på träning så vi hade huset för oss själva, vi gjorde middag och efter det så fixade vi i ordning i köket.
Jag tog några tallrikar i handen för att ställa dem i diskmaskinen, Ian stannade precis framför mig. Jag suckade och log mot honom.
"Vad vill du sötnos?" frågade jag, han flinade och flyttade på sig så att jag kunde komma förbi, vilken gentleman. Delena-the-vampire-diaries-25404199-500-600_large
"Du Ian", sa jag när vi satt framför TV:n en timme senare.
"Ja?"
"Lova en sak."
"Vadå?"
"Att vad som än händer, typ att du blir satt i fängelse..."
"Tror du jag är kriminel?" undrade han och höjde ett ögonbryn.
"Nej, nej, jag bara om det händer så vill jag att du varje dag ska prata med mig, ringa till mig eller något sådant, okej?"
Han skrattade tyst och satte en hår slinga bakom ett av mina öron.
"Jag lovar."
Jag log.
"Bra." sa jag och lutade mig mot honom, jag var plötsligt väldigt trött.
"Sov du", viskade Ian.
"mm..." mumlade jag och snart hade jag somnat.


Sara (tror jag det var) undrade om semester kapitlet med Zo, Effie och Lesslie, jag råkade lägga ut det men det ska komma den tjugonde egentligen :) Så en liten sneakpeak blev det visst hehe, men kapitlet efter det då är det mycket ur Effies perspektiv tror jag, iaf det kommer ut den tjugonde juni!
Jag vet att det inte hände någonting men jag hade ingen fantasi, ska skriva ganska mycket idag så de tidsinställda kommer snart!
NÄSTA KOMMER PÅ ONSDAG!


Sara G

Va jobbigt att det är två stycken Sara som kommenterar.. Jag vet knappt själv vilken som är jag längre :P



Kan du inte lägga ut kapitel som är bara med Justin's perspektiv?

Du skriver inte så mycket om honom längre..

2012-06-17 @ 09:32:49
URL: http://sazzie.devote.se
FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-06-17 @ 12:11:24
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Sara

Haha 2 Sara men om du skriver sara g så vet du ju:P Jättebra novell:D

2012-06-17 @ 17:07:00

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: