2012-06-02 | 11:08:57 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 46-Lucas?

NÄSTA KAPITEL ÄR TIDSINSTÄLLT OCH KOMMER UT 17.00 IKVÄLL! (2 JUNI)
ZOEY MARTIN

"Det ska bli så kul att ha en tjejkväll för omväxlingsskull!" sa jag på väg hem till Effie. Vi skulle ha tjejkväll med killsnack, filmer och massor av onyttigheter.
"Ja", log Lesslie.
Det var bara vi tre, det gamla gänget alltså. Jag, Effie och Lesslie.
"Så vad har du hyrt?" frågade jag Effie.
"Några klassiska godbitar, Extremt Högt Och Otroligt Nära, Mamma Mia, 21 Jump Street den nya, Braidesmaides!"
"Och Braidesmaides menar du va?" sa Lesslie högdraget, jag skrattade.
Plötsligt tvärbromsade Effie och vi andra trycktes mot framåt.
"Jävla idiot vad håller du på med?!" vrålade Effie åt bilföraren framför oss som hade stannat mitt framför oss. Han klev ut och såg sig om. Effie vevade ner rutan och stack ut huvudet.
"Hör du illa eller?! Kör för fan!" skrek hon.
"Ef lugna ner dig", sa jag och lade en hand på hennes axel.
"Men han kan ju inte..."
"Ursäkta mig men, jag tror jag måste få prata med dig."
Vi alla vände oss mot Effies nervevade fönster. Föraren från bilen framför stod där, han såg på oss alla med en sorgsen glimt i ögat.
"Vad?" morrade Effie.
"Mitt namn är Lucas Earls, jag såg dig i bakspeglen Effie." sa han.
"Hur kan du veta vad jag heter?" fräste Ef.
"Minns du inte mig? Gör ni det?"
Lucas tittade på mig och Lesslie som förvånat stirrade på honom. Les lutade sig tillbaka och bet sig i läppen.
"Tre år sedan, London, Effie och... Lucas?" sa hon tveksamt.
"Ursäkta mig?"
Ef såg ut som ett frågetecken. Jag kände mig mer som ett, London? För tre år sedan? Vad var det hon...
"Herre jävlar", utbrast jag.
"Lucas Earles, från den där tönt skolan! Du och Ef's kusin dejtar va?"
"Dejtade." rättade Lucas mig.
"Har ni gjort slut?"
"Man kan säga att döden skilde oss åt." svarade han.
"Va är Jane död?" undrade Les.
"Ja."
Effie slog båda händerna hårt i ratten.
"Vad fan är det ni snackar om?" skrek hon.
"Minns du inte? Sommaren för tre år sedan..? Jag och Jane, Lucas och Jane?"
"Just det..."
Effie svalde, och svalde, och svalde...
"Är hon", tårarna bildades i Effies ögon. "Är hon död?"
"Ja." sa Lucas och tittade bort.
"Ut ur min bil." viskade Effie.
"Va?" sa Lesslie.
"Ut. Ur. Min. Bil." väste Effie.
"Men..."
"UT DÅ!!" skrek hon och vi öppnade tveksamt bildörrarna, så fort vi klivit ut körde hon därifrån, hon körde nästan in i Lucas bil.
"Vad i", mumlade jag.
"Ni får skjuts hem av mig." sa Lucas.
"Tack." sa jag och Lesslie med en mun.
Vad var det som just hade hänt? Hade Effie, min bästa vän, just bett mig att stiga ur hennes bil och sedan kört därifrån? Hur var det möjligt.
Lesslie tog tag i min hand och tillsammans med Lucas gick vi till hans bil.
Det var nog med att pappa låg på sjukhus men det här... för också.

Justin ringde så fort jag hade kommit hem, en slump antog jag.
"Hej!" sa han glatt.
"Hej..." sa jag.
"Har det hänt något?" undrade han.
"Typ, Effie fick reda på att hennes kusin var död och sedan typ skrek hon åt mig och Lesslie, sedan... körde hon iväg." viskade jag.
"Va?"
"Ja, hennes kusins pojkvän Lucas berättade det för henne, han gav oss skjuts hem.
"Är Ian där?" frågade Justin stelt.
"Nej." sa jag.
"Okej."
"Jag måste gå nu, jag ringer dig imorgon, älskar dig."
"Okej, älskar dig också."
"Hejdå."
"Hejdå."
Jag lade på och brast i gråt, det knackade snart på dörren.
"Kom in." viskade jag.
"Ska jag hämta Ian?" frågade Zilla tyst som hade kommit in.
"Ja", snyftade jag. Tio minuter senare låg jag tryckt i Ians famn och grät, det kändes bättre men helst av allt ville jag ha Lesslie här, hon var den ända som kunde förstå mig just nu.

JUSTIN BIEBER

Zoey lät så ledsen, Effie måste betyda mycket för henne., eller det visste jag ju att hon gjorde.
"Gubben, Selena är här!" ropade mamma.
"Är hon?" sa jag förvånat.
"Ja det är jag!" ropade Selena. Förvånat gick jag ut till henne för att se vad hon ville.

Uppe nu! :) Hoppas ni inte fått vänta för länge, jag är så ledsen för att jag inte uppdaterade men jag orkade inte, fick värsta kicken alldeles nyss och ba "jag måste skriva! det är ju juni!" haha :D
Kommentera!! <3

Sara G

Jag har varit utan internet ett tag, och det första jag gör när det har kommit tillbaka är att gå in här och kolla om det kommit upp något nytt kapitel.. Och så ser jag att det finns två!! AHH det gjorde min dag, tack! :*

2012-06-02 @ 20:43:44
URL: http://sazzie.devote.se
felicia - fotokobran

för 400 kronor får du en personlig design, personlig header och en egen domän som räcker i ett år! Lät detta intressant, kontakta mig på : [email protected] :)

2012-06-03 @ 12:22:06
URL: http://fotokobran.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: