2012-07-25 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 62-Tell Them

"Hej Zo!" ropade Ian och höll ut armarna. Jag kastade mig i hans famn och kramade honom hårt.
"Hej! Saknat dig..." sa jag med tillgjord röst och kysste honom. Han skrattade lite och kysste mig tillbaka.
Han hade varit borta i en vecka för något med The Vampire Diaries som snart skulle spelas in, det kändes tomt utan honom.
"Så jag har faktiskt en sak att berätta", sa jag.
"Vadå?" undrade han. Jag log och tänkte just berätta nyheten när modet sjönk, jag kunde helt enkelt inte säga det.
Hur skulle jag kunna säga att jag tänkte lämna honom? Hur? Hur? Skulle jag klara av en långdistansförhållande? Nej, nej det skulle jag inte.
"Ehm... jag... jag har saknat dig." sa jag och log. Ian skrattade.
"Vilken sak att berätta, jag trodde du skulle säga att du vunnit något, du såg så glad ut." sa han. Jag ryckte på axlarna och försökte se oskyldig ut.
 
När jag kom hem satt Zilla och jobbade framför datorn, hon orkade inte gå till arbetet.
"Berättade du?" frågade hon. Jag kastade mig i soffan.
Tumblr_lueut9pspr1r680jpo1_500_large
"Nej", suckade jag.
"Varför inte?"
"För att... jag kunde inte, hur ska jag kunna säga det? Att jag tänker göra slut och flytta till London?" sa jag trött.
"Göra slut?" ekade Zilla.
"Jag klarar inte långdistans, det gör jag inte." sa jag.
"Justin då?"
"Vadå Justin? Vi är inte tillsammans längre."
"Men har du berättat?"
"Nej..."
Det slog mig att jag skulle lämna honom också, även om han hade konserter och så där så flyttade jag ifrån Atlanta, bort från honom.
"Effie och Lesslie?" undrade Zilla.
"Ja, de blev glada för min skull." suckade jag.
"Tror du att killarna inte kommer bli det?" frågade Zilla. Ibland trodde jag faktiskt att hon kunde läsa tankar. För det var precis vad jag fruktade, att de skulle bli arga på mig, att de aldrig ville prata med mig igen... det fick inte hända.
Jag gick upp på mitt rum och öppnade spotify, sedan satte jag på "Man In The Mirror" med Michael Jackson.
Det slog mig att jag inte ville leva samma sak om och om igen, det var nog därför jag hade sökt. Jag vill göra en för ändrig i mitt liv som förändrar allt.
Att utbilda mig är precis vad jag vill, att flytta till London och bli modell, kan man tänka sig bättre? Nej inte jag i alla fall.
 
 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: