2012-07-11 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 58-Justin!!

 

”Zoey var har hänt?”

Jag såg upp och insåg att jag sprungit rakt in i Effies famn.

”Det var Chad, och sedan så var det Liam och… jag vet inte.”

Tårarna började rinna igen, jag försökte desperat torka bort dem men det var lönlöst.

”Liam? Vad gjorde han med dig?!” utbrast Effie.

”Ingenting, bara rörda vid mig.” suckade jag.

”Aw gumman, kom med mig till gentlemännen så ska vi ta hand om dig”, sa hon och hjälpte mig till Ians välkomnande famn.

Han frågade inte vad som hänt, inte mig i alla fall och Effie kunde förklara lika lite som jag hade hasplat ur mig tidigare.

”Det är bra nu Zo, ingen kan skada dig nu.” viskade Ian och kramade mig ännu hårdare.

”Hoppas du har rätt”, viskade jag tillbaka, jag tänkte på Liams händer och Chads leende. Vafan var det med mig?!

 

TRE VECKOR SENARE

Min mobil vibrerade, när jag läst meddelandet från Justin tjöt jag högt och sprang ner för trappan.

På messet hade det stått: Står utan för din dörr inför tre dagars ledighet från turnén! Kom ner! Xxx Justin

Jag öppnade dörren och föll i Justins famn.
”Hej Biebs!” ropade jag.

”Hej Zo!” ropade Justin.

”Jag har saknat dig jättemycket, Chad har varit här och bet på bara knän att vi ska vara tillsammans igen, sedan har Liam försökt vara snäll fast skrämde vettet ur mig, ja det har hänt massor! Effie har en ny kille som hälsar på just nu! Ja vi ringer dem så kan vi alla gå ner och bada…”

”Ta det lugnt Zoey”, skrattade Justin. Jag rodnade lite över mitt pladder men jag var bara så glad över att se honom igen, när jag väl tänkte på det så insåg jag att Justin faktiskt är en av mina bästa vänner om man inte räknar med Effie och Lesslie, för det är mina bästisar, mina bästa, bästa, bästa vänner i hela världen som jag skulle dö utan.

 

Lite senare satt jag, Effie, Lesslie, Justin, Costas och Lucas på stranden och småpratade med solen värmde oss.
”Någon som ska bada?” frågade Effie.
”Jag!” sa jag. De andra ville stanna i solen, Justin tog fram kameran och jag flinade, han tog en massa kort på oss, den nörden.

Vi kastade oss ner i vattnet, lagom varmt faktiskt. Vi skrattade och stänkte på varandra, tills vi knappt frös så att tänderna skallrade.

När vi torkat igen kollade vi på fotografierna Justin hade tagit, vi skrattade åt bilderna, en var när jag precis gått i och inte doppat mig, jag tyckte det var kallt att vattnet nuddade vi magen så jag gjorde en grimas som

När vi torkat igen kollade vi på fotografierna Justin hade tagit, vi skrattade åt bilderna, en var när jag precis gått i och inte doppat mig, jag tyckte det var kallt att vattnet nuddade vi magen så jag gjorde en grimas som fick alla att skratta.

 

”Justin ska du ha någon konsert dem här tre dagarna?” frågade Effie när vi lagt oss på våra handdukar igen.

”Nej, men efter det ska vi stanna i Atlanta i två dagar till, då kommer jag hade konsert”, svarade Justin.
”Kommer du? Då kanske vi kan träffas efter dem någon gång? Eller kanske kan jag få komma på en?” frågade jag.

 

JUSTIN

”Kommer du? Då kanske vi kan träffas efter dem någon gång? Eller  kanske kan jag få komma på en?” frågade Zoey.

Jag tänkte på när Selena och jag skulle träffas, att hon ville ha tillbaka mig, och att jag skulle glömma Zoey. Som om det skulle hända.
”Ja visst, kom gärna på en, det skulle vara kul att veta att du sitter i publiken eller backstage och ser på mig”, log jag.
”Åh tack Justin!” pep hon. Jag skrattade till över hennes upphetsning.

”Vad kommer drömkillen säga om det då?” frågade jag stelt.

”Ian? Vem bryr sig? Jag får göra vad jag vill.” svarade Zoey enkelt. Hon var verkligen självständig.

”Okej.” log jag.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: