2012-07-04 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 56-One Flew Souht

ZOEY

Hemma. Konstig känsla. Greklands frid och glädje är helt borta.
Den romantiska kopplingen mellan Effie och Costas höll i sig, han skulle snart komma för att hälsa på.
Effie kunden inte sluta prata om Costas, om allting han gjorde och sa under tiden vi var i Grekland.

”Ska vi äta ute ikväll?” frågade Lesslie en eftermiddag.

”Visst”, sa jag kort.

”Ja!” utbrast Ef. Jag log och reste mig från min säng, klockan var halv fyra så vi borde nog göra oss i ordning om vi skulle äta ute ikväll.

”Vi ses klockan sju på One Flew Souht.” sa Effie. Hon hade tydligen tänkt samma sak som jag.
”Okej! Vi ses damer.” sa jag. Vi kramades och sedan gick de hem till sig.

Jag duschade snabbt, gjorde en inpackning och sedan torkade jag håret. Jag tog på mig kläder, sminkade mig lite.

Mobilen ringde i samma stund jag tänkte gå, det var Effie.

”Hallå?”

”Hej Zo! Tar du med Ian eller? Lucas kommer! Det var Less som bjöd honom! Snääälla!”

Jag skrattade till över hennes upphetsning.

”Visst.”

”Bra! Jag ringer Cos… just det! Fan! han bor ju i Grekland! Agh…”

”Ta det lugnt, jag tar med Ian”, skrattade jag.
”Du är bäst! Ses snart puss och kram!”

”Desamma…”

Jag ringde till Ian, han var såklart en gentleman som vanligt och sa ja med en gång, så gulligt.

 

Lucas och Lesslie väntade utanför, de höll i varandras händer, jag log automatiskt, så gulliga var dem.

”Hej!” ropade jag.

”Hej!” ropade Lesslie tillbaka, Effie kom i samma stund, hon suckade djupt när hon såg våra dejter.
”Costas kommer snart så jag kommer inte vara forever alone varje dejt…” sa hon och vi flinade, av respekt självklart.

 

One Flew Souht var den bästa sushi restaurangen i hela Atlanta, jag älskade den.

Justins låt As Long As You Love Me spelades svagt i högtalarna, det fick mig att inse hur mycket jag faktiskt saknade honom. Snabbt skickade jag ett SMS till honom.

Hey Biebs, du har antagligen konsert men jag vill träffa dig snart! Har du uppehåll snart så vi kan träffas? XOXO Zo

Han svarade inte, antagligen hade han konsert eller så var det ganska stor tidsskillnad där han var nu. Vad vet jag?

”Vem messar du med?” frågade Lesslie. Jag tittade upp och lade ner mobilen.

”Justin”, svarade jag. Ian såg likgiltigt bort men jag visste att han inte gillade det. Försiktigt klappade jag honom på armen och han slappnade av lite.

Vi satte oss och killarna gick iväg för att beställa efter att ha fått våra beställningar.

”Kommer du ihåg den där tönten Chad som du var ihop med förut? Han som dumpade dig?” frågade Effie plötsligt.

”Ja hurså?” svarade jag.
”Han står där”, sa hon och pekade ut genom fönstret. Japp där stod han, mitt gamla ex. I handen hade han en kartonglåda men Take Away Food från någon kyckling restrang. Men den hade börjat glida ur handen på honom, för han stirrade på mig och verkade inte vilja sluta.

”Vad stirrar han på?” väste Lesslie.

”Ingen aning, men det känns som om han stirrar på mig”, viskade jag.
”Eller hur.” viskade Effie tillbaka.

Han stod där i säkert fem minuter till innan jag fick nog.

”Jag går och pratar med idioten.” sa jag och gick ut till honom.

”Zoey?” undrade han.
”Ja? Vad vill du?”

”Det var länge sedan.”


Ganska kort kanske men hoppas det räcker! Hoppas designen kommer snart... hehe :) Men Kommentera! Vad tror ni kommer hända? Minns ni Chad?


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: