2012-01-27 | 17:12:15 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 9-Catfight!

Justin log. Hans ansikte var fullt av förväntan och en glödd som bara jag förstod mig på.
"Justin..." viskade jag och log när han kysste min hals.
"Du är snäll, du smart, du är viktig." mummlade han mot mitt öra. Jag la armarna om hans rygg och lutade mig helt och hållet mot honom.
"Är jag?" Han strök mig över ryggen och kysste min nacke.
"Ja", viskade Justin och dränkte mig i hans famn. Plötsligt började jag hyperventilera(stav). Jag fick ingen luft, jag måste få komma ut, komma ut...
"Släpp mig Justin", sa jag. Han lyssnade inte utan kramade bara hårdare. Allting snörrade, Justins ansikte förvridet i ett ondskefullt flin.
"LÄGG AV JUSTIN!" skrek jag sedan försvann allting.
Jag satte mig spikrak i sängen. Svetten rann och jag hade ont i nacken. Jag måste ha drömt. 

”Du skrek?” Jag vände mig om och fick syn på Lesslie och Effie. De såg båda ganska chokade ut.

”J-jag drömde.” stammade jag och log svagt. De sa inget mera men jag kände deras oro pulsera kring oss. Igår hade jag och Justin varit på dejt, det hade varit underbart. Vi hade haft det så kul, jag funderade på att gå vidare med honom men jag var inte säker, det kändes fortfarande inte helt rätt…

”Ska du inte gå vidare med Justin snart?” frågade Effie när vi satt och åt frukost. Jag ryckte på axlarna och tittade ner i bordet.

”Seriöst han är as snygg! Jag fattar inte, du har en krush(stav) på honom men du går bara inte vidare? Varför?”

”Jag vet inte, han kanske är snygg och så men det finns mera Eff”, sa jag.

”Eff? Eff som i bokstaven f eller?”

Effie såg förödmjukad ut trots att inget av vad jag sagt egentligen var så farligt.
”Det var ett skämtsmeknamn vännen”, sa jag och log illmarigt. Hon kastade en flinga på mig. Jag kastade tillbaka.

Lesslies mamma kom ut och sa till oss att inte leka med maten. Vi slutade, sedan började vi skratta hysteriskt.

*

Min mobil ringde. Det var Justin. Såklart.

”Hallå?” sa jag och kunde inte låta bli att gäspa.

”Väckte jag dig?” hördes en mjukt, lite hes röst i andra änden.

”Ja, faktiskt”, sa jag. Han skrattade till.

”Förlåt”, Jag hörde hur man log.

”Det är faktiskt okej, men, vad ville du då?” sa jag.

”Fråga om du ville gå på bio eller något i helgen?”

”Ja visst, vad ska vi se?”

”New Year’s Eve tänkte jag, vad sägs?”

”Den med Ashton Kutcher och Zac Efron?” frågade jag.

”Japp”,

”Jag är på!” Han skrattade milt.

”Bra, vi ses klockan sju utanför stadens biograf på lördag!”

”okej”,

"Hejdå."

"Hejdå…"
Jag hade en dejt med Justin, en till! Seriöst var jag glad åt att han verkade gilla mig, om det gick bra idag skulle jag lämna att-bara-dejta-stadiet och gå över till kyss-stadiet… om han vill såklart. 

Måndag

Det var måndag, så trögt att det var fem dagar tills jag och Justin skulle ses igen.

Många gav mig bitch-blickar och fnös åt mig. Alicia Brayson var värst.

”Hej Zoey, läget?” sa hon med sötsliskigt tonfall.

”Vad vill du Alicia?” suckade jag och gned min panna.

”Tja… du dejtar ju Justin Bieber, eller hur?”

”Ja?” sa jag irriterat.

”Skulle du kunna fixa en auto? Snälla lilla bitch?” det fick mig att tappa hakan. Bitch?!

”Vad sa du?” fräste jag.

”Åh, vart du stött nu!? Alla vet ju att du är en player! En bitch rätt och slätt, ingen har sagt det till dig förut men alla säger bakom ryggen på dig”, Jag stirrade på henne. Helst ville jag klappa till henne, rätt i det där nyllet hon kallade face.

”Vad fan menar du med det?” väste jag.

”Åh inget…” Hon blev avbruten av mig när jag slog till henne tvärs över kinden. Hon ryggade tillbaka och jag stirrade på mina händer.

”Men vad fan gör du?!” skrek Alicia.

”Kalla mig inte bitch igen.” sa jag. Egentligen ville jag be om ursäkt men min mun gjorde inte vad mitt goda samvete och min hjärna sa åt den att göra, inte mina händer heller. Jag slog till henne mitt i ansiktet, det sprutade blod ur hennes näsa.

Några hade samlats runt oss. Alicia tog tag i mig och knuffade in mig i vägen. Jag slog till henne med hon tryckte mig bara hårdare mot vägen.

”SLÄPP MIG SUBBA!” Skrek jag. Killarna ropade ”kattfight, kattfight” om och om igen.
Vi ignorerade dem. Lesslie, Effie, Sam och Drew kom fram och stoppade oss. De höll oss ifrån varandra och förde oss åt olika håll. Jag blödde på kinden och det värkte i kroppen. Lesslie tvättade av min kind och vi satte oss ner på en bänk längst bort i korridoren.

”Vad håller du på med?” väste Effie upprört.

Tumblr_lh8x2o0xkj1qh4py7o1_500_large
”Äh, hon kalla mig bitch.” mumlade jag.
”Och? Skit i henne.” sa Lesslie. Jag kunde inte hålla tårarna borta, de rann och rann. Jag fattade inte varför allting alltid slutade i tårar? Jag orkade seriöst INTE med att folk jävlades med mig just nu…


Sådär! Kommentera!! <3<3

L

grymt ♥

2012-01-27 @ 17:46:11

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: