2012-01-23 | 18:25:31 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 6-Madison Square Garden

"Kära dagbok!
Wow det börjar bli lite knäppt att skriva så... i alla fall, jag fick just reda på någonting fantastiskt! Jag, Zavannah, Zandra och Zilla ska gå på konsert i Madison Square Garden! Jag är så himla taggad... det är tur att vi alla fyra har samma musiksmak annars hade det blivit bråk, det blev det i och för sig nu också eftersom vi inte kunde bestäma oss för om vi skulle gå till Beyoncé eller LMFAO. Tillslut blev det Beyoncé. 
Vi ska gå om bara en timme och det är så himla spännande. Anledningen till att vi kan gå på konserten är:
Zillas kompis Amanda hade vunnit på något lotteri där det lottades ut sex biljetter till MSG med valfri artist. Amanda gav oss en varsin och hon ska gå med sin pojkvän någon annan gång. Jag tyckte det var riktigt snällt av henne att ge oss dem biljetterna men Zilla och hon har varit kompisar sedan lågstadiet och där igenom känner vi henne ganska väl också.
Zoey Martin"
Det var dags för MSG, jag var så spännd över att se Beyoncé, i Madison Square Garden också! Jag visste att Justin hade uppträtt i MSG för snart ett år sedan... oj vad tiden går snabbt, jag menar han gav ju ut sin film ungefär då.
*
En vakt stod utanför ingången och ville ha biljetter. Vi gav dem till honom och sedan så gick vi in.
Det var så häftigt att stå där, på första raden och se upp på Beyoncé som sjöng Countdown. Jag var helt exalterad, verkligen. Jag såg mig om och märkte att alla sjöng med så jag gjorde det också. Beyoncé gjorde en gest mot oss som betyde sjung med! Och det gjorde vi, det gjorde vi alla.
1b315571-973d-403c-b02b-f1988d2409ff_large
Hon sjöng själv och helt plötsligt dök hon ner framför mig och sträkte micken mot mig och log uppmuntande. Jag fattade att hon ville att jag skulle sjunga så det gjorde jag. Hela jag skakade men jag stod på mig ändå. Beyoncé drog micken tillbaka och blinkade mot mig. Jag föll nästan omkull i Zandras famn. Hon flinade medan de andra överröste mig med frågor.
"Får jag höra Beyoncé också?" viskade jag och de blev äntligen tysta.
*
När vi kom hem damp jag direkt ner på min säng och drog fram dagboken.
"WOW! Jag tror jag kommer dö, just nu skippar jag att skriva 'kära dagbok' eftersom jag har någonting riktigt viktigt att berätta!
Under konserten gav Beyoncé MIG micken! MIG! Beyoncé Knowles gav MIG micken under min favoritlåt Countdown! Skakar fortfarande liksom... SHIT!
Zoey Martin"
Jag stoppade undan dagboken igen och la mig i sängen. Jag hann inte ens blunda förrän min mobiltelefon ringde.
"Hallå?" sa jag trött och blundade igen.
"Hej! Hur var konserten?" Det var Lesslie och jag gissade att Effie snart också skulle ringa.
"Bra! Du kan inte ana..." jag berättade allting för Lesslie och när vi lagt på som jag trott ringde Effie och jag berättade samma sak för henne.
Efter att jag och Effie lagt på ringde min mobil återigen och den här gången var det Justin.
"Jag tänkte bara fråga om du ville hänga med mig och ta en fika imorgon?" Jag tvekade i några sekunder, sedan tackade jag ja.
Vi pratade en stund sedan la vi på. Zandra kom upp och frågade vad jag gjorde.
"Jag pratade nyss med Justin, vi ska ut och ta en fika imorgon", sa jag. Hon nickade och sedan såg hon allvarlig ut.
"Du går väl inte för fort fram nu va? Jag menar du är ju fortfarande deppig över Chad och tänk om Justin gör samma sak som Chad?" sa hon. Jag nickade.
"Jag vet riskerna, och nej jag går inte för fortfram, ärligt talat försöker jag sakta ner på hela man-går-på-dejt-och-blir-kära-prossesen." sa jag.
"Bra, då slipper man oroa sig, sov gott lillsyrran." Hon reste sig och gick. Jag byte om till pyjamas och gick in i badrummet för att borta tänderna.
När jag kom ut kändes det som om jag skulle kunna börja gråta när som helst, jag visste inte varför men jag hade sådant ångest och Chad hade dykt upp i mina tankar igen. Jag tog mina hörlurar och min Ipod. Sedan kröp jag ner under täcket och lyssnade på Broken Hearted Girl om och om igen. Sakta somnade jag med tårarna strömande ner för kinderna.
Nästa dag med Justin
Vi var på väg hem från stan, Justin hade ju bjudit mig på fika.
"Så vad gjorde du igår?" frågade han.
"Jag var på konsert i Madison Square Garden", berättade jag. Han såg förvånad ut och jag förklarade allting för honom.
"Vilken tur för er, jag minns när jag uppträde i MSG..." sa Justin och log. Jag nickade och tittade sedan ner i gatan.
"Vi såg på Beyoncé, sa jag det?" frågade jag. Han skakade på huvudet.
"Nej, det gjorde du inte", sa han och la en hand på min axel. Jag ville helst ta den men istället skakade jag av mig den och gick lite snabbare.
"Vad är det?" frågade han oroligt och sprang ikapp mig.
"Inget." sa jag snabbt och tittade bort.
"Men seriöst, vad har hänt? Var det något jag sa?" Jag skakade på huvudet och vände bort ansiktet.
-----------------------------------------------------------------------------------
Lite försenad...... min data dampa igår precis när jag skulle publicera och sedan har jag inte haft tillgång till datorn sedan dess..... :( SOrry allihop!! Idag behöver ni inte kommentera för det förtjänar jag inte.... ni är bäst hursomhelst!!!


ellen

skiiiiiiiiiiiiit braaaaaa!!!

2012-01-23 @ 19:10:42
URL: http://ellennells.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: