2012-01-19 | 19:31:26 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 5-First Date

Fredag
Efter bara två signaler svarade Justin. Han verkade inte ha glömt bort vad vi bestämde förrut i alla fall!
"Hej! Hämtar du upp mig om en kvart eller?" frågade jag när han sagt, hej det är Justin o.s.v...
"Japp! Men varför om en kvart och inte nu?" Jag suckade och låtsades vara irriterad.
"Men herregud! Jag måste typ fixa håret och massa saker!" utropade jag med tillgjord tjejig röst.
"Just det! Men hur kunde jag glömma bort det?!" sa Justin ironiskt och jag skrattade.
"Men kom förbi om en kvart så ses vi då", sa jag.
"Okej!" sa han och jag kände hur jag faktiskt längtade efter att träffa honom, men att bli ihop?! Nej aldrig!
"Ses! Hejdå!" sa jag och nästan hörde mitt hjärta slå i bröstet.
"Okej! Ses!" Vi la på och snabbt byte jag om från mjukisbyxor och ett linne till en blå klänning med ett rosa skärp och ett halsband. Sedan tog jag lite mascara och lite läppglans, jag gillade att vara så naturlig som möjligt.
Tumblr_lxw840idum1rntym2o1_1280_large
Efter fem minuter kom Justin så jag klev i mina ballerinor och gick ut till hans bil.
"Tjenare sötnos!" ropade Justin och drog ner solglasögonen lite och nickade mot mig. Jag skrattade och satte mig i passargerarsättet(stav).
Justin körde oss till en fin resturang, han hade till och med reserverat ett bord som var upp dukat för två med vinglas, servetter och tallrikar.
"Wow! Oj Justin!" utbrast jag. Han flinade och drog ut stolen till mig, jag satte mig och log tillbaka.
"Men det är ju första dejten du vet", sa han och satte sig själv. Vi pratade en stund om det och snart kom en servitris för att ta våra beställningar.
"Okej, ska bli", sa hon och gick därifrån direkt till ett par svängdörrar som antagligen gick till köket.
"Så... vad är din favorit mat?" frågade Justin och jag fnissade till.
"Hm, tja... det skulle nog bli pizza." sa jag och han nickade. "Och din?"
"Spagehtti och köttbullar!" utbrast han så alla tittade på oss. Jag fnittrade och han slog generat till mig på armen.
Efter bara tio minuter kom våran mat. Vi fick cola eftersom cola inte passade sig för två minderåriga tonåringar.
*
Vi satt i Justins bil på väg hem till mig efter en två timmars lång dejt. Det hade varit jättetrevligt och vi skrattade fortfarande åt att jag hade trasslat in mig i mina converse-snörren och rammlat pladask vid trappan.
När vi stannade utanför mitt hus stoppade Justin mig innan jag hann gå ut.
"Jag ville bara säga... att jag... hade trevligt och..." han avslutade inte meningen.
"Jag också", sa jag snabbt, gav honom en puss på kinden och så skyndade jag mig in.
"Vart har du varit?" frågade Zandra när jag kom in i hallen. Hon stod lutad mot dörrkarmen och kollade på sina alltid så perfekta naglar.
"Justindejt", mumlade jag. Hon himmlade med ögonen.
"Justindejt? Bra USA!" suckade hon. Jag räckte ut tungan ut henne och skarkade av mig skorna.
Jag gick in i köket och satte mig på en stol. Zilla stod i köket och lagade mat. Zavannah kom in och gnällde om att hon var hungrig och Zandra kom in och började bråka med mig.
"Måste alla vara här inne?!" suckade Zilla och rörde i soppan.
"It's party in the kitchen YEEY!" sjöng Zandra och vi andra skrattade.
Lite senare gick jag upp på mitt rum och tog fram dagboken.
"Kära dagbok!
Idag var jag på dejt med Justin... jag kanske inte har berättat att det men vi har träffats några gånger... ärligt talat är han både trevlig och snygg. Ska jag ta ett steg längre än bara vänner eller vänta några dejter till?
Jag vet inte riktigt men det skulle vara kul att reta Chad, speciellt eftersom Justin är Justin och är super berömd och allt... men det är väl inte det som gör en kille speciell? Eller är det? Jag blev ihop med Chad för att när man väl lär känna honom är han verkligen både snäll, trevlig, omtänksamt och hjälpsam. Jag blev verkligen förälskad i honom men nu känns det konstigt att vi har varit ihop, och det känns verkligen konstigt att se honom stå och hångla med sin nya flickvän... åh vad jag vill vara henne! Men jag har ju Justin i mitt nät, hur lätt som helst kan jag få honom och bli tillsammans med honom. Åh gud det hade retat gallfeber på Chad om jag kom och visade upp Justin för alla. Just nu är det bara Zilla, Zavannah, Zandra, Lesslie och Effie som vet om att vi är ihop. Det känns inte som om Justin är någon superkändis när man är med honom, tänk att början till det här var att jag blev skadad och ner trampad av hans fans! Det är helt galet.
Men jag vågar inte öppna mig för honom, tänk om jag blir ihop med honom och så är han otrogen eller kanske ljuger! Tänk om han kanske bara dejtar mig för att inte verka så yttlig och är i hemlighet ihop med någon annan kändis som Kim Kardashine(stav), Selena Gomez eller Miley Cyrus som han har blivit ihop parad men förut, men jag får inte tänka så... om jag verkligen gillar Justin borde jag dejta honom några gånger och sedan sedan se om det kommer till något 'kysstadium' eller så. Om inte förblir vi vänner och inget mer med det, så får det bli!
Hejdå eller något!
Zoey Martin"
Jag la pennan i boken och la den åt sidan. Det luktade brännt nerifrån köket, jag gissade att det skulle bli antingen vid brännd soppa eller knäckebröd ikväll.
Tumblr_lxyqgpmzbp1qcmy8fo1_500_large
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär... Tre kommentarer för nästa... och förresten lite fakta om Zoeys familj. För det första så är hennes systar såhär gammla: Zilla är 22, Zandra är 18 år, Zavannah är 13 år och de kommer från Bulgarien, och om jag inte sagt det är deras föräldrar döda så Zilla tar liksom hand om de andra eller vad man säger.

ellen

hur ser Zoey ut?

2012-01-19 @ 20:23:34
URL: http://ellennells.devote.se
L

jättbra! :D

2012-01-19 @ 20:31:06
bella

Super!!!

2012-01-20 @ 15:48:52

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: