2012-01-15 | 12:48:47 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 3-Excuse Me That I Have Heartbreak!

Jag låg länge och stirrade i taket den morgonen, jag visste inte varför jag var så ledsen bara för jag sett Chad hålla på med en annan tjej! Vi hade ju gjort slut... men ändå vi hade ju vart ihop så länge och allt det där.
"Zoey? Är du där?" Det var Lesslies röst. Jag orkade inte prata med någon just nu så jag vände huvudet ner i kudden och sa:
"Nej!" Lesslie lyfte på täcket och kikade på mig. Hon log retsamt mot mot mig och kröp ner bredvid mig.
"Hade du tänkt stanna under täcket resten av livet eller?" frågade hon och tittade på mig.
"Japp", suckade jag och flinade mot henne. Lesslie såg med ens allvarlig ut.
"Du ska veta att vi finns här, både jag och Effie! Du kan alltid prata med oss, okej!?" Jag kramade henne.
"Tack, det betyder mycket." sa jag och log. Hon nickade och vi låg tysta en stund. Ingen sa något, men det var ganska skönt att inte behöva anstränga sig för att hela tiden ha någonting att prata om.
"Du kan verkligen inte komma över honom, eller hur?" sa Lesslie tillslut. Jag skakade på huvudet med tårar i ögonen, nej det kunde jag verkligen inte.
*
"Du borde träffa en ny kille! En mystisk snygging som du kan reta Chad med!" sa Effie. Vi satt och spelade W.O.W, det var Lesslies brors, han var inte hemma så vi snodde det.
"Hur? Jag suger på sådant", suckade jag och la ifrån mig konsolen.
"Nejdå! Vi hjälper dig! Jag känner massor av heta killar, imorgon är det söndag, då går vi åt på stan och då ska vi ragga så många killar som det går! Okej!?" sa Effie. Vi andra tittade på varandra.
"OKEJ!" ropade vi på samma gång och gjorde en high-five alla tre.
Nästa dag
"Han ser väl bra ut?!" utropade Effie när en brunhårig ung kille gick förbi. Jag tittade efter honom och skakade på huvudet.
"Hörru om vi ska hitta en snygg kille till dig får du sluta vara så kräsen!" fräste Effie.
"Ursäkta mig att jag har hjärtesorg!" fräste jag tillbaka. Lesslie gick värdsvant emellan.
"Tyst med er båda två", sa hon och tittade strängt på oss. Vi suckade i kör och gav varandra ett litet "förlåt" och sedan var vi vänner igen, så enkelt var det!
"Ska vi ta ett break och fika lite?" frågade jag. De andra nickade och vi gick till cafét en bit bort. Vi tog en varsin kaffé och varsin kaka.
"Mm..." sa jag och tog ett bett av min kaka och snuttade på det varma kaffét. Plötsligt hördes skrik och vilda rop.
"Det är Justin Bieber!"
"OMG! BIEBER!" Vi gick och kollade vad som stod på och fick se en kille och tre män smita in bakom några hyllor, när vi kollade åt andra hållet fick vi syn på ett tjugotal unga tjejer komma springande mot oss, eller snarare mot killen och männen som hade gömt sig bakom hyllorna. Lesslie och Effie hoppade åt sidan men jag hann inte riktigt. Istället blev jag ner trampad av de galna tjejerna som antagligen var fans av något slag och de som gömt sig bakom hyllorna måste vara några berömda idioter som går fullt synligt in på en galleria!
När hjorden av fans försvunnit kunde jag resa mig, ja jag försökte åtminstone men det gjorde ont i min ena fot. Lesslie och Effie skyndade fram för att hjälpa mig upp.
"Hur gick det?!" frågade Lesslie och tog mig under armen. Effie gjorde samma sak på min högra sida och tillsammans hjälpte de mig upp.
Killen och de båda männen som orsakat kaoset hade på något sett flytt från fansen och kom nu fram till oss.
"Förlåt oss, gick det bra?" sa killen och log hjälpsamt mot mig. Effie och Lesslie hjälpte mig att stödja på min skadade fot så jag kunde se lite normal ut och inte hänga runt deras halsar.
"Det är okej", sa jag och log tillbaka. De tre männen och killen såg inte särskilt övertygade ut.
"Det är ju Justin Bieber." väste Effie i mitt öra. Jag ryckte på axlarna för att visa att det faktum att han var den store Justin Bieber inte imponerade mig särskilt.
"Säkert?" frågade Justin Bieber och log snett mot mig. Han log förvånats värt mycket... äh nej! Sluta tänk på det!
Image-5-for-mtv-europe-music-awards-2011-gallery-14087218_large
"Ja, Lesslie och Effie hjälper mig." sa jag och de nickade. Justin Bieber och de tre männen såg snabbt på varandra innan den störste och kraftigaste av dem ryckte på axlarna och så gick dem.
"Förlåt igen!" ropade Justin Bieber över axlen och vinkade mot oss. Vi sa ingenting, istället hjälpte tjejerna mig in till cafét igen.
*
"Kära dagbok! Idag hände någonting de flesta hade kallat spännande, men enligt mig, inte så spännande. Jag stukade foten, inte så lycket, jag träffade Justin Bieber och han frågade hur det gick! Mer lyckat även om jag inte är ett galet fan eller så... men gud vad han var snygg! Ursnygg... snyggare än på TV och bild... shit!
Hoppas bara jag inte kommer att ligga och tänka på honom, jag har ju just fått mitt hjärta utslitet av Chad, men kanske är det då bra men någon annan även om man inte kan vara kär i Justin Bieber! Och det är jag INTE! Absolut inte, det skulle vara fånigt och ur fjantigt, jag sysslar inte med omöjliga romanser, det skulle bryta mig hjärta i ännu mindre bitar än vad Chad gjorde, absolut! Men nu ropar Zilla att det är mat, så jag kan inte skriva mera, just det! Matte läxan är tills imorgon! FAN!
Zoey Martin"


Anonym

jättebra

2012-01-15 @ 14:15:39
L

Super! länktar tills nästa kap ;) <3

2012-01-15 @ 15:00:07
ellen

skit bra,mera!

2012-01-15 @ 19:34:42
URL: http://bieberboyinmyheart.blogg.se/
sonja

hejsan! bieberword.blogg.se har en tävling där man kan vinna justins hörlurar!!! gå in och tävla du oxå :D

2012-01-16 @ 20:37:11

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: