2012-01-11 | 18:19:44 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 2-Party!

Nästa dag fick vi reda på att Candice skulle ha en fest den här kvällen.
"Ska vi gå eller?" frågade jag. De andra var djupt koncentrerade i att knappa på datorn i Effies fall och att blippa med IPad:en i Lesslies fall.
"Hallå?!" Jag började vifta med handen framför Lesslies ansikte. Hon tittade upp från IPad:en och tittade trött på mig.
"Va?" sa hon efter kanske fem minuter. Jag suckade och skakade på huvudet, att de aldrig lysnade på mig!
"SKA VI GÅ PÅ CANDICE FEST ELLER SITTA HEMMA OCH RAPA?!" sa jag så tydligt och högt jag kunde. Effie skrattade till och Lesslie med. Jag bara skakade på huvudet.
"Ja såklart vi ska gå! Alla snyggingar är där!" sa Effie efter deras onödiga fnissattack.
"Bra! Då bestämer vi det! Ska vi ses vid sex hemma hos mig så kan vi göra i ordning oss innan festen?" sa jag.
"Okej", efter ett tag återgick de andra till att hålla på med sina apple-prylar så jag gick ut i hallen, satte på mig min skinnjacka, stack fötterna i ballerinaskorna och gick, för att markera att jag var trött på deras fokus på annat än att vara med mig så smällde jag igen dörren onödigt hårt.
*
När jag kom kom stod Zilla och knöt skorna.
"Ska du och jobba?" frågade jag och sparkade av mig skorna jag själv hade på mig.
"Ja", sa hon och reste sig. Zandra kom ut och sa hej. Hon och Zilla började prata med varandra om bråket de hade haft med Zavannah imorse. Hon kom ut precis när de snackade om det och såg misstänksamt på sina storasystrar.
"Zavannah kan vi byta leggings? Dina matchar mina kläder mycket bättre än mina", sa Zandra.
"Men åh..." suckade Zavannah ilsket. De bråkade om det en stund tills hon gick med på att byta leggings.
"Jag går nu!" ropade Zilla till oss. Jag nickade och gav henne en kram. Hon log och kramade mig tillbaka.
Då kom Zavannah ut i trosor och ett svart linne.
"Nakenfis!" skrattade Zandra innefrån rummet.
"Nej du är!" ropade Zavannah tillbaka. Jag log för mig själv och satte mig i soffan.
"Det är du inte jag som springer omkring i trosor!" ropade Zandra och jag log ännu mera.
När de var klara med leggings bytet ville Zandra att jag ska fota henne, hon ville så gärna bli modell och det verkade som om jag hade helt ofrivilligt blivit hennes privata fotograf.
"Okej då", suckade jag och tog systemkarmeran som låg i Zandras och Zillas rum.
Vi fotade en stund och sedan skulle Zavannah se på TV så vi kollade också. Hon slötittade på Nikeloden, det var Victorius vilket faktiskt var ganska roligt.
Alla tyckte att jag såg ut som huvudpersonen i serien vilket jag INTE höll med om! Liksom jag och en snygg kändis? Inte en chans liksom!
"Jag ska på Candices fest ikväll", sa jag när iCarly började.
"Va?! En fest till?" suckade Zavannah avundsjukt. Jag skrattade hånfullt åt henne och hon slog till mig på armen.
*
"Hej Zandra!" ropade Effie som just kommit innanför dörren. Lesslie stod lite bakom henne och sa ingenting.
"Cha!" sa Zandra och flinade mot mina kompisar. Jag knuffade till henne och drog med de andra in på mitt rum, eller ja mitt och Zavannahs rum.
"Jag tog med smink och klänning i väskan", sa Effie och visade upp en snygg svart och vit kort klänning.
"Snygg! Kolla min!" sa Lesslie och visade en klänning hon också. Vi alla såg gudomliga ut när vi var klara.
"Killarna kommer falla som furor!" konstapterade Effie när vi alla tre stod framför speglen i hallen.
"Eller hur..." suckade Lesslie lyckligt. Vi satte på oss skor och våra jackor, sedan tågade vi alla tre ut till min bil. SOm vanligt körde jag, de andra skulle nog aldrig förmå sig att köra ens om jag bad dem haha!
Jag vred om nycklen i tändningslåset och bilen startade. Jag la i backen och backade ut från gårdsplanen och började köra mot Candice hus.
Det tog knappa fem minuter att köra dit och vi babblade på om allt möjligt den korta tiden.
Jag parkerade en bit bort från huset och så gick vi den sista biten. Sedan ringade vi på hos Candice. Huset var enormt och vit, en pool fanns på andra sidan hade jag för mig och verandan var helt enorm. Efter en stund om Candice och öppnade. Vi kramade om henne innan vi gick in och så började festen.
Lesslie hade med sig sin lilla kamera och vi tog massa foton på oss, Candice och andra som var där.
Effie träffade en ganska snygg kille och de byte nummer, jag såg även Chad och Mira stå och kyssas lite för offentligt och det högg till i magen även om jag försökt komma över honom, men det går helt enkelt inte...
Tumblr_lrt0fumur51qcmja3o1_500_large
Lesslie                                                                Effie


Anonym

JÄTTEBRA hittade din blogg nyss :)

2012-01-13 @ 17:29:15
Anonym

NY DEL?!!!?

2012-01-14 @ 16:40:33
Sandra

Hej, vill du göra ett länkbyte? :) Och tack för att du tycker min novell är bra, betyder grymt mycket för mig. Ska börja läsa din påbörjade nu också, hade jag tänkt. Den är säkert bra ;)

2012-01-14 @ 18:43:40
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: