2012-01-11 | 17:41:15 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 1-Dear Diary...

"Kära dagbok! Jag vet inte vad jag ska skriva, jag bara behövde bara skriva av mig eller vad man säger. Idag blev Chad ihop med Mira, jag blev jätteledsen men Effie och Lesslie tröstade mig, det var så söt av dem att ta hand om mig! När jag kom hem grät jag inte så mycket men Zandra såg ändå hur ledsen jag var, hon pratade med mig en stund. Jag har också pratat lite med mamma, hon sa såklart inget men ändå, det har jag gjort ganska mycket på sistone, och så har jag tänkt på pappa, han sitter fortfarande i fängelse för vad han gjorde mot Zelda och Zally.
Zoey Martin"
Tumblr_lh9gj5ufz21qfip9qo1_500_large
Jag la ifrån mig den gröna dagboken och la pennan bredvid. Det stramade i kinderna efter alla salta tårar som runnit ner för dem.
"Jag sticker till träningen!" ropade Zanvannah.
"Gör du det!" ropade jag tillbaka. Jag lutade huvudet mot fönster karmen. Både Zandra och Zilla hade gått och jobbat så nu var jag ensam hemma. Skönt.
Långsamt tog jag upp dagboken igen. Jag öppnade den och slog upp sidan med rubriken "Torsdagen 3/1". Det var den dagen jag blev ihop med Chad. Jag läste igen vad jag hade skrivit.
"Kära dagbok! Nu är jag helt klart den lyckligaste tjejen i hela världen! Jag har blivit ihop med Chad Wilson! Han är den snyggaste killen i hela världen det är ett som är säkert! Han frågade mig på håltimmen, sedan innan jag ens han svara kysste han mig! Åh jag blev så glad! Såklart sa jag ja direkt efter att han kysst mig, nu i helgen ska vi ha en filmkväll, det kommer bli urmysigt! Chad är en sådan gentleman! Jag älskar honom, på riktigt! Jag älskar honom!
Zoey Martin"
Tårarna välde upp i ögonen. Jag tvingade tillbaka dem. Chad gjorde slut för bara fyra dagar sedan och redan har han en ny tjej. Jag såg dem kyssas utanför caféterian (stav) efter skolan. Jag vill hata honom men det gör jag inte, jag älskar honom ännu, därför gör det ont så fort jag ser honom.
*
"Hej Zoey!"
Jag vände mig om. Där stod Chad. Han log gulligt mot mig.
"Vad vill du Wilson?" fräste jag. Chads leende försvann. Han granskade mig upp och ner ifrån.
"Jag ville bara säga att du inte ska komma här och förstöra mitt och Miras förhållande okej?! Jag vill inte ha dig längre, du är värdelös, så sluta lägga din lilla näsa i blöt!" Jag stirrade på på honom.
"Va? Tror du att jag vill ha dig? Öh, nej?! Du dumpade mig och skaffade en ny flickvän efter bara fyra dagar! Idiot!" skrek jag och var nära att slå till honom. Händerna skakade och det hettade om kinderna.
"Ms. Martin vad strår du här och skriker om?" Mrs. Donovan stod plötsligt bakom mig.
"Förlåt, jag... äh, jag är sen till en lektion", ljög jag och skyndade därifrån.
*
Jag möte Effie och Milly senare vid lunchen. När jag hade berättat om vad som hänt på morgonen tittade de både med stora ögon på mig.
"Den där Chad är ju helt dum i huvudet", stönade Effie. Lesslie himlade med ögonen och tog en tugga av sin kyckligmacka.
"Jag vet, han tror seriöst att jag sörjer honom, som om han var död eller någonting." suckade jag och rörde runt i salladen.
"Vad ska vi göra åt honom då? Han kommer säkert att plåga dig så tusan i fortsättningen." sa Effie.
"Tror du?" Sa jag morloket och la ner gafflen i den lilla plastlådan med salladen i.
"Ja, såklart!" Jag gav Lesslie en hastig blick.
"Hon var ironisk", sa hon. Jag nickade och drog handen igenom håret.
"Aaa..." vi alla tre drog på munnen. Trots att läget inte var så roligt kunde Effie skoja till allting, det gjorde hon jämt.
"Kolla in vad Madison MacLine (uttals Maklin)! Hon klär sig alltid 2001", suckade jag. De andra fnissade.
"Hon borde hänga ihop med Donna och Emma", konstapterade Effie.
"Ja, de alla tre är inte inne med årtiondet." sa Lesslie. Vi brukade inte prata om mode så ofta men när vi inte kom på något ämne brukade vi ta upp sådana saker som killar och mode, precis som normala tonårstjejer.
"Vad sägs om att hitta på något kul ikväll? Vi kan ha tjejkväll med pizza och film! Vad sägs?" föreslog Effie plötsligt.
"Ja!" utbrast jag och Lesslie på samma gång. Det var faktiskt ganska länge sedan vi hade tjejkväll.
"Så vart ska vi vara?" frågade Lesslie. Vi tittade på varandra. 
"Inte hos mig, jag har de tre Z:orna hemma", sa jag. 
"Vi kan vara hemma hos mig! Mamma jobbar ändå nattskift och pappa är på konferans med jobbet i veckan!" sa Effie.
"Då var det bestämt, tur att det är fredag! Vi sover över då va?" sa jag.
"Såklart!" fnissade Effie och Lesslie på samma gång. Vi pratade en stund till sedan var det dags för nästa lektion. 
*
"Jag drar till Effie!" ropade jag och tryckte ner handtaget till dörren.
"Okej! Ses imorgon!" ropade Zilla. Hon kom ut i hallen och kramade mig snabbt.
"Behöver jag nycklarna eller ska ni vara hemma imorgon?" frågade jag.
"Nej Zandra är hemma, jag ska ut med Diana och Lewis", sa Zilla.
"Du är faktiskt ädslt, inte yngst och ändå är du ute och partar mest av oss alla!" suckade jag ironiskt. 
"Ha-ha! Gå nu!" Log Zilla och knuffade ut mig genom den halv öppna dörren. 
*
"Kom in!" ropade Effie innifrån huset. Jag öppnade dörren samtidigt som min IPhone plingade till. Jag tog upp den och läste SMS:et.
Jag vet att du ljög idag, jag håller ögonen på dig! Och du kommer inte undan... 
Det var från Chad. Ilskan bubblade upp. Jag svarade inte utan bara gick in på kontakter och raderade hans nummer. Sedan tryckte jag ner handtaget och gick in. 
"Hello!" ropade Effie och kramade mig. Jag log.
"Har inte Lesslie kommit ännu?" frågade jag. Effie hade förberett med massor av chips och godis, tänt ljus och fixat en mysig stämning.
"Jag är här!" ropade Lesslie från vardagsrummet. Jag gick dit. Hon satt med Effies IPad och beställde pizza. 
"Vad ska vi se?" frågade jag nyfiket och kastade mig i den mjuka soffan. 
"The Notebook såklart!" skrattade Lesslie och la ifrån sig IPad:n.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så... vad tycker ni?? Ledsen för stav fel, jag orkar aldrig läsa igen kapitlerna!! <3<3 
Kommentera nu!
 


ellen

jätte bra,MERA!!!!!!!!!!!!!!

2012-01-11 @ 18:22:40
URL: http://jelenaastooryys.blogg.se/
Emma

Jag har nyss börjat läsa din novell och den verkar vara skit bra!



Ska läsa alla andra kapitel nu :)

2012-02-04 @ 16:57:34
URL: http://lillemmiiz.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: