2012-02-26 | 18:13:10 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 19-I Know How It Hurts When You Lose The One You Wanted Cause He Taking You For Granted

Efter bara några dagar under Donnas "mobba-vännerna" metoden så började folk avta från mig. Tillochmed Lesslie och Effie slutade vara med mig lika mycket, de knappt prata med mig i skolan och stack alltid ifrån mig.
Jag var fruktansvärt ensam. Speciellt eftersom alla där hemma hade sina saker att ta hand om så de brydde sig knappt.
Inte ens Justin som brukar stötta mig till hundra var där för mig. Han höll på med någonting, eller kanske någon annan jämt och kunde aldrig ses.
En kväll satt jag i badrummet och borstade håret när jag fick syn på Zillas rakbland (hon använder dem till benen) som låg på handfatet.
Jag tvekade en lång stund innan jag la ner hårborsten och lyfte upp rakbladet.
Det var litet och triangel format. Jag kunde se en skymt av mitt ansikte i det.
Jag såg hemsk ut med mörka ringar under ögonen och insjunkna kinder.
"Fan ta mig..." viskade jag och stack rakbladet precis bredvid stället där handledspulsen slog. Jag ville inte dö, inte nu.
Långsamt drog jag rakbladet ner för armen och slutade efter bara någon centimeter för att se blodet sippra fram och välla ner för min handled.
Den ända som var hemma var konstigt nog Zandra som plötsligt öppnade dörren och fick se mig sittandes på badkarskanten med blod strömande ner från ena handen och ett rakblod i den andra handen.
"Men vad håller du på med?!" utbrast hon och tog ifrån mig rakbladet.
"Låt mig vara!" Skrek jag och försökte slita mig lös.
"Aldrig." sa hon sammanbitet och tvättade bort blodet från min hand, sedan la hon tryck för band och hjälpte mig till mitt rum.
"Varför är mitt liv en sådan katastrof?" viskade jag och torkade mina tårar.
"Det är det inte", svarade Zandra lent och la en handduk blöt i kallt vatten på min panna. Hon duttade runt lite på den innan hon blöte den igen och gjorde samma sak.
"Jo, Donna mobbar mig och mina vänner som nu har börjat avta och lämna mig själv, Justin har typ gjort slut eller i alla fall vill inte veta av mig och alla andra bara undviker mig!" utbrast jag.
"Kom", sa Zandra och drog ner mig till nedervåningen. Hon satte på TV:n och gick in på "inspelade program". Hon tog fram någonting som var inspelat igår och tryckte på play.
"Tjejidolen Justin Bieber har ju ett förhållande med Zoey Martin från Atlanta men det verkar som detta är över nu för Justin har setts kyssa en annan unga kändis, nämligen Selena Gomez som Justin tidigare varit intresserad av.
Vad tycker Zoey om detta? Vet hon ens om det och i fall hon ser detta så vet hon att hennes pojkvän bedrar henne."
En bild på Justin som höll om Selena kom upp och nyhetsläsaren blev tyst. Jag stirrade på TV skrämen en stund, sedan reste jag mig och sprang därifrån.
Jag sprang raka vägen hem till Justin. Tårarna sprutade ner för kinderna på mig och jag kunde knappt andas av språngmarsen.
Jag ringde på hos Justin och det var han som öppnade.
"Hej!" sa han förvånat.
"Justin..." flåsade jag och fick syn på Selena som stod bakom Justin.
"Ehm... det här är min, hm, kompis Selena." sa han tyst.
"Kompis?! Jag såg på nyheterna och fick allt veta vad som händer!" skrek jag.
"Eh, förlåt men",
"Du fattar inte vad du har gjort, i skolan blir jag mobbad, mina vänner avskyr mig för att min mobbare gör så de avtar från mig, min mamma är mördad av min pappa och min pojkvän är otrogen!" avbröt jag och började gråta. Jag sjönk ner i farstun och grät, och grät. Justin sjönk ner bredvid mig.
"Du..." sa han och la en hand på mitt skulderblad.
"Låt mig vara." snyftade jag och reste mig.
"Du tar mig för givet, eller hur?" viskade jag.
"Ja... den här gången..." mumlade han. Jag kunde inte låta bli, jag slog till honom för kinden och sprang sedan därifrån. Jag sjönk ner bakom en dunge längre bort och började gråta ännu mer.


Sådär... hoppas att det inte blev för kort?
Har några ideér till novellen men skulle ni kunna ge några förslag om vad som kan hända? Tack i så fall!!
Kommentera! <333

Sara

Kan inte Donna bara få stryk. Jag snackar om lite boxar och sparkar tillräckligt för att få henne att hamna i sjukhuset.

2012-02-26 @ 20:51:16
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
jossan

Såå braa

2012-02-27 @ 16:31:04

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: