2012-02-23 | 20:57:35 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 18-Donna Leefold

På måndagen nästa vecka fick vi reda på att en ny tjej vid namn Donna Leefold skulle börja i vår klass.
Hon var medellång, hon var smal, hade en snygg kroppsform, långt silkeslent, brunt hår, ljusa ögon, fylliga läppar, slät hy och ett ansikte som såg ut att vara skapat av gud själv. Hon var verkligen ursnygg, och rik.
Alla killar tittade efter henne och genast fick hon vänner.
Så fort hon fick veta vem jag var tillsammans med utsattes jag av hennes tortyr.
"Hej Bieber-tjejen!" ropade hon när jag, Lesslie och Effie satt på en bänk i korridoren och pluggade.
"Hej Donna", sa jag ointresserat och fortsatte diskutera matte med Effie.
"Hur är Bävern i verkligheten då? Snobbig som fan?" flinade Donna.
"Bävern? Jag är inte ihop med en bäver, han heter Bieber om du inte visst det och faktiskt är han über snäll i verkligheten." svarade jag.
"Vet du inte att Bävern är ett förolämpande smeknamn till Bieber?" kontrade hon.
"Jo jag vet", sa jag dumt. Vart var min snärtiga replik?! Jag skulle ju säga någonting riktigt dissande tillbaka! Men jag hade fått tillfärllig IQ-brist. Det var Lesslie som hjälpte mig ur situvationen.
"Om du inte visst det så känner sig Justin väldigt smickrad av smeknamnet Bäver eller jag Beaver eftersom han tycker hemskt mycket om bävrar."
Jag visste att det inte var sant, han tog inte illa upp mot haters men att han gillade bävrar? Hm... det visste jag inget om.
"Var det något annat eller?" fräste Effie och slängde med sitt blonda hår.
"Nej..." svarade Donnas nya "undersåtte" Ellen tyst.
"Tyst med dig", väste Donna till henne. "jo... jag undrade bara, är det sant att din pappa sitter i fängelse för att ha mördat din mamma?"
Jag stirrade förbulffat på henne, hur kunde hon veta det? Sedan fick jag syn på Primrose Dean (min exkompis sedan hon snodde min kille för några år sedan). Fan ta henne.
Jag gav Prim en isande blick innan jag vände mig mot Donna igen.
"Mm..." sa jag mycket tyst.
"Fan vad töntigt gjort av din pappa! Fast din mamma kanske var värsta playern? Haha det slår jag vad om! Alla killar har strulat med henne!" skrattade hon hånfullt.
"Håll käften du vet ingenting!" skrek jag och var nära att flyga på Donna om inte Effie och Lesslie hade huggit tag i mig jutst då.
"Stick och köp några brun-utan-sol istället!" väste Lesslie åt Donna och hennes "gäng" som hånskrattandes gick därifrån.
"Fan för den där hemska Primrose Dean!" muttrade jag när de gått.
"Varför Prim?" undrade Effie.
"Det var bergis hon som läckt om mina föräldrar! Hon vet ju om det..." svarade jag ilsket.
"Rätt!" sa Lesslie med fejkad cooknie(stav)-dialekt.
Jag tittade ner i boken och vägrade ens att le. Donna hade rivit upp dem sår Justin läkt för ett par dagar sedan.
*
På kvällen ringade jag Justin. Han svarade efter säkert åtta signaler, inte likt honom.
"Hej", sa han med skratt i rösten. Som om han just hade gapskrattat.
"Hej." sa jag lågmält.
"Vad ville du då?" undrade han lättsamt. Inte heller likt honom.
"Eh... asså idag så..."
"Jag måste nu! Vi hörs senare!" avbröt Justin och la på. Jag stod där med telefonen i handen. Kände mig dissad... väldigt dissad.
"Jag drar nu!" ropade Zavannah från nedervåningen.
"Okej..." ropade jag tillbaka.
Justin
Hon skrattade och tog min hand.
"Du är ju helt knäpp!" fnittrade hon och kramade den.
"Tack jag vet!" log jag.
"Varför var du så 'snabbpratad' igår?" undrade hon. Jag brast ut i skratt.
"Snabbpratad?" fick jag fram tillslut.
"Ja vadå?" fnissade hon.
"Jag var bara med en kompis." förklarade jag leendes.
"Aha..." flinade hon och pussade mig på munnen. I bakhuvudet gnaggade en tanke men jag brydde inte mig om den, det var någon jag glömt men vem det var kunde jag inte minnas.
Zoey
Dagarna som följde blev jag trakasserad av Donna, hela tiden hackade hon på mig för att jag och Justin var tillsammans, det var riktigt, riktigt jobbigt.
Idag hade hon hittat på ett nytt sett att trycka ner mig på, nämligen genom att förolämpa alla mina vänner jag någonsin haft.



Tack för alla fina kommentarer!!!! Någon frågade om jag ska bättre på uppdateringen och jag försöker men det är svårt att hinna med men ett varje dag ska jag försöka hinna med men ibland väntar jag på att ni ska kommentera och så.
Iaf så är jag glad att ni tycker om novellen!! <33
Mer kommer snart!!


Alexandra

MER MER MER MER MEEEERRRR!!! LÄNGTAR TILL NÄSTA KAPITEL! <3

2012-02-25 @ 21:39:04
Sofia

Meeeer !!!! jätte bra <3

2012-02-25 @ 23:24:13

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: