2012-02-04 | 19:48:53 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 13-New Year's Eve

Nästa dag
Det var Lördag och jag låg i soffan. Gossip Girl var på och jag halv tittade på serien.
Plötsligt öppnades dörren och Zandras pojkvän Liam kom in i rummet. Han glodde på mig där jag låg i shorts och linne.
"Hej", sa jag och log. Liam log urskuldande och hostade fram ett hej. Zandra kom in och de kysstes, lite väl passionerat om jag fick säga det själv.
Zavannah kom och ställde sig att stirra på det hånglande paret, sedan satte hon sig bredvid mig och viskade i mitt öra.
"Matt sov över", viskade hon och tittade hemlighetsfullt på mig. Jag skrattade till och avbröt Zandras lilla romantiska stund.
"Zan! Matt sov över!" väste jag och kunde i kväva skrattet, det kunde inte Zavannah heller. Vi fnissade hysteriskt och Zan suckade melodramatiskt.
"Och? Det är helt naturligt i deras ålder." sa hon irriterat och drog med sig Liam ut ur rummet.
"Fan heller", fnös jag efter dem och Zavannah fnittrade igen. Zilla kom ner, hon hade en t-shirt och väldigt korta mjukis byxor.
"Hola á la hemlighet människa." sa Zavannah och jag flinade. Zilla tittade undrande på oss.
"Vi vet att Matt sov över i natt." sa jag med ett brett flin på läpparna.
"Åh..."
Hon rodnade och suckade.
"Förlåt, är det okej med er?" frågade Zilla oroligt.
"Allting verkar vara bra mellan er", sa jag och reste mig.
"Riktigt bra." log hon.
"Då är det riktigt okej", log jag tillbaka och gick in i köket.
Min mobil låg på köksbordet och den ringde i samma stund som jag klev över trösklen. Det var Justin.
"Hej!" svarade jag och satte mig på en stol som stod vid bordet.
"Hey baby!" sa Justin glatt och det pirrade i mig av hans vackra röst, jag älskade den verkligen.
"Vad händer?" frågade jag.
"Nä inget, jag bara undrar om du vill se på bio eller någonting?" sa han.
"Gärna! Vad hade du tänkt?"
"New Year's Eve?" undrade han nedlåtande.
"Ja! Den har jag, Less och Effie velat se hur länge som helst!" utbrast jag förtjust.
"Vill du se den med dem eller?" frågade han besviket.
"Nej, nej! Det kan inte bli mysigare än att se den med dig babe", sa jag och jga hörde nästan hur lättat han blev.
"Bra! Den går vid halv åtta så jag hämtar dig vid sju, okej?"
"Okej! Puss!" pep jag.
"Hejdå shawty!" sa han och la på.
Justin
När jag lagt på kom Scooter in i rummet.
"Bieber whatz up?" sa han och flinade mot mig.
"Jag ska se på New Year's Eve med Zoey, inget annat." sa jag och sprack nästan av glädje.
"Aha", sa han och flinade retsamt.
"Vad?" suckade jag och skakade på huvudet.
"Inget." log Scooter och gick därifrån. Jag tittade mig i spegeln och suckade. Vad var det för något Zoey gillade med mig egentligen? Var det att jag var känd? Nej, sådan är hon inte. Men varför tänker jag på detta?! Hon älskar mig punkt slut... hoppas jag.
***
"Hej Justin!" kvittrade Zoey när jag hämtade henne utanför hennes hus. Hon var sötare än någonsin och log stort mot mig.
"Hey sweety." sa jag och lutade mig fram för att få kyssa henne.
"A-a-a! Inte förrän på bion Biebz, det ska ju vara romantiskt, att kyssas när de kysser varandra på filmen!" sa hon och jag skrattade smått.
"Du är så tjejig." suckade jag och tog hennes hand.
"Älskade Justin Drew Bieber, klart jag är", sa Zoey och kysste mig. Jag besvarade hennes kyss och där satt vi med händer om varandra och kysstes, det var helt underbart. Hon avslutade försiktigt kyssen och tittade på mig med glittrande ögon.
"Du är den vackraste jag någonsin sett." sa jag allvarligt och strök henne över ryggen.
"Och du är den vackraste jag sett." sa hon och kysste mig igen.
*
Vi gick ut från biografen fortfarande uppfyllda av filmen som man brukar vara när man just sett på bio.
"Åh gud vad bra den var! Jag menar allvar, Atston Kutcher är så snygg! Oh my god vad jag älskar den här filmen!" tjöt Zoey och kramade mig glädjestrålande.
"Ja", log jag och kramade henne tillbaka. Vi ställde oss lutade mot väggen och jag kysste hennes hår. Hon tittade upp och hennes ögon glittrade sådär igen.
"Kom, vi åker hem." sa hon efter en stund och så gick vi till bilen.
När vi kom hem till henne skulle jag just gå när hon fångade min hand och drog mig intill sig.
"Vad..." började jag med blev avbröten av att hon tryckte sina läppar mot mina. Vi kysstes länge och väl, det var underbart, vacket, ett ögonblick att minnas.
Jag strök henne över ryggen och hon drog fingrarna genom mitt hår.
Zoey lutade sig tillbaka lite och log stort, sedan kysstes vi igen, och igen, och igen... det var nog en av de bästa tillfällerna i hela mitt liv, verkligen.
"Jag älskar dig, du är mitt liv, du är viktigare än luft och vatten, snälla du, vill du bli min?" sa jag och hon fnissade till.
"Gärna Justin, om det betyder att vi kommer att vara tillsammans för all framtid." sa Zoey och smekte min kind.
"Självklart." sa jag och kysste henne ännu en gång. Sedan skilldes vi åt och jag åkte hem, uppfylld av en vacker, och behaglig känsla.
Zoey
När jag kom innanför dörren darrade jag i hela kroppen av glädje. Jag skulle just ropa på Zilla när någon tryckte in mig mot väggen och tittade mig djupt i ögonen. Det var Liam.
"Liam vad gör du?" frågade jag förvånat.
"Tyst." sa han och tryckte sina läppar mot mina.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry... lite dålig uppdate idag men jag har varit på stan hela dagen och sedan fick jag vänta i kylan i säkert en halvtimme så... aja här har ni det!
Tack för alla underbara kommentarer förresten! Jag blev så glad när jag fick dem! Tack och förlåt att jag tvivlade på att ni inte läste bloggen längre! Ni är bästa!! <3

Anonym

Super och höll nästan på och "dö" när jag läste om Liam i slutet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-02-04 @ 21:47:37
Emma

MEr snälla? :P

2012-02-05 @ 18:15:28

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: