2012-02-03 | 15:44:06 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 12-Duble Dateing

Några dagar senare
Idag var det dags för dubbeldejten med Effie och Chirs. Justin skulle komma runt sju och hämta upp mig sedan skulle vi möta de andra på resturangen.
Jag höll på att piffa till mig när Matt kom och knackade på dörren som stod på glänt.
"Ja?" sa jag och vände mig om. Han klev in och log mot mig.
"Hej, din syster sa att hon ville att du skulle komma ner", sa han.
"Okej, tack Matt." sa jag och följde med honom ner. Zilla stod i köket med ett svart litet, avlångt, paket i handen. "Vad händer?" undrade jag och satte mig på bänken.
"Tja, jag tänkte att du ska få vara lite fin när du ska ut och äta med din pojkvän." sa hon.
"Eh han är inte min pojkvän, ännu..." mumlade jag och rodnade.
"Det är inte poängen", avbröt Zilla.
"Vad är det då?" frågade jag och hoppade ner från köksbänken.
"Varsågod syrran." sa hon och gav mig paketet. Inuti det fanns ett silver halsband med tre belocker med sammetsblåa(stav) safirer i. Det var så vackert att jag blev alldeles andlös.
"Wow! Tack!" utbrast jag och kastade mig om halsen på Zilla. Hon skrattade och kramade mig tillbaka.
"Jag tänkte väl att du skulle tycka om det." sa hon belåtet. Jag hade tårar i ögon och tittade upp på henne.
"Tack verkligen, du är bäst." sa jag. Zilla log och kramade mig igen.
"Nu tror jag Justin kommer", sa Matt och jag tittade ut genom fönstret. Mycket riktigt svängde Justins bil in på uppfarten.
"Hejdå!" ropade jag och gick ut i hallen. Matt la en arm om Zilla och de följde mig ut på trappen.
"Hejdå Zoey." sa de och jag skyndade mig ner till Justin.
Jag satte mig bredvid honom i passargerarsättet(stav).
"Cha snygging", sa han och kysste mig. Jag besvarade blygt kyssen.
"Hej Biebz." sa jag och ruffsade om hans hår. Justin log snett och la gasen i botten.
Tio minuter senare satt vi på OnceAndTwice i stan.
"Vad vill ni ha?" frågade en söt servitrice som kom fram till oss och tok log.
"Kyckling deluxe." sa jag och Effie på samma gång.
"Havs extrat." sa Chris.
"Spagehtti special." sa Justin.
"Någonting att dricka till det?"
"Cola", sa jag snabbt, Justin tog samma medan Chris och Effie tog en varsin Fanta.
"Så... vad ska ni satsa på efter High School?" frågade jag.
"Jag ska flytta till Australien med mina kusiner och gå läkar linjen där." sa Chris.
"Hm... jag hade typ tänkt att bli modell eller så, jag menar shit vad coolt det skulle vara! Eller någonting med mode i alla fall, designer eller vad som helst." berättade Effie.
"Jag går inte High School", svarade Justin och flinade brett.
"Äh! Någonting annat än musik är väl din framtid! Skådis?" suckade jag.
"Jo... kanske." funderade han och gav mig en retsamt blick som jag besvarade med en lätt kyss på kinden.
"Munnen?" undrade Justin menande.
"Efter middagen." sa jag och sträckte på mig som om jag just sprungit hundra meter eller så.
Då lutade Justin sig fram och kysste mig på munnen. Sedan lutade han sig tillbaka igen och sa:
"Du gör jag det."
De andra fnissade och jag slog till Justin på axlen.
Drickat och maten kom och vi började äta. Havs rätten som Chris beställt så väldigt god ut och tillslut bestämde vi oss för att göra ett sorts smörgåsbord så att man fick välja vad man ville ha.
Jag tog räkor, kyckling, potatissallad, och sås. Det smakade underbart. Den enda som höll sig till sitt var Justin, han tog bara lite räkor sedan räckte det för honom, Spaghettin var tydligen hans liv.
"Gud vilket fint halsband Zo!" utbrast Effie och pekade på halsbandet jag fått av Zilla.
"Tack! Visst är det?" sa jag och rörde vid safirerna.
"Vad köpte du det?" undrade Justin nyfiket.
"Jag fick det av Zilla, faktiskt." sa jag. Killarna utbytte en blick som sa "tjejer asså".
"Vadå? Gillar ni inte det?" frågade jag smått irriterad.
"Jodå, det är super snyggt", flinade Chris. Sedna bröt de ut i skratt.
"Vad?" fräste Effie. Vi tittade undrande på killarna som hämtat sig från skrattattacken.
"Inget, förlåt, nu äter vi." sa Justin och återgick till att äta av sin älskade pasta.
230477431_d40520fb3e_z_large
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för kort men jag hade inte lust att skriva idag!! Tack för alla fina kommentarer jag fick! <3<3 Ni är bästa läsarna ever!


Sandra

Grymt bra :) Tycker du förtjänar mer kommentarer än tex bah 3-4 st. Du borde få minst 10 :) Älskar novellen. :D

2012-02-03 @ 19:28:38
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Anonym

Grym novell!



Lust att göra länkbyte i menyn?:D

2012-02-04 @ 12:45:03
URL: http://jbieberstoriies.webblogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: