2012-08-01 | 15:00:00 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 64-The Goodbye

(lyssna och läs samtidigt)
Klockan var 07.00 när jag vaknade, första tanken som slog mig var Idag flyttar jag till London, idag börjar mitt nya liv.
Zilla kom in och hjälpte mig att packa det sista som jag inte hade orkat packa igår kväll.
"Så då flyttar du då, vilka kommer på avskedet?" frågade Zilla.
"Ian, Justin, Effie, Lesslie och Donna." svarade jag.
"Vet du vad, jag tror att det kommer fler." sa hon.
"Nej", sa jag skeptiskt, vem skulle vilja ta avsked av mig förutom mina vänner och mina expojkvänner?
 
09.30 stod alla jag tidigare hade räknat upp på gatan, vi hade en halvtimme att säga adjö till varandra på, 10.00 måste jag åka till flygplatsen för att hinna med mitt flyg. Först kramade jag Effie och Lesslie.
"VI kommer alltid att vara bästisar", lovade jag.
"Absolut." sa Lesslie.
"Yes." sa Effie.
"Jag vill ge er det här", sa jag och gav dem varsitt flätat armband, det stod Effie, Lesslie, Zoey på dem.
"Hur hittade du dem här?!" utbrast Lesslie och Effie på samma gång.
"Jag fick dem gjorda åt oss." log jag. 
"Aww tack." sa Effie. Vi kramades en lång stund. Sedan kramade jag Donna också, vi var trots allt kompisar.
Sedan var det Justin och Ian. De stod sida vid sida och såg ledsna ut båda två. Jag gick fram till Ian och kysste honom så länge jag kunde, han besvarade min kyss, och drog händerna genom mitt hår.
"jag kommer sakna dig." viskade jag.
"Jag kommer sakna dig ockå." viskade han och fällde en tår på min kind. Jag fångade upp den på pekfingret och log mot honom genom tårarna som bildats i mina ögon. Jag kramade honom hårt.
"Jag lämnar dig inte, aldriig." viskade jag.
"Tack", mumlade han och kysste min kind.
Sedan vände jag mig mot Justin.
"Snälla Zoey, åk inte." sa han.
"Justin, jag vill, jag måste, jag ska." sa jag och strök honom över kinden. Han lade sin hand ovanpå mig och tryckte den låt mot sin kind.
"Jag älskar dig." viskade han.
Jag torkade tåren som runnit ner för min kind, han förtjänade något, något extra. För att han var så... så speciell och för att han alltid varit där för mig.
Försiktigt hivade jag mig upp på tå, lutade mig närmare Justin och pressade mina läppar mot hans. Han besvarade girigt kyssen, jag hade aldrig kysst någon så länge, men Justin förtjänade det. Det gjorde han. När kyssen var slut lutade jag mig bort från honom, smekte honom försiktigt över kinden och drog mig sedan helt ifrån honom. Ian tittade misstroget på mig, lite sårad var han nog. Jag tog hans hand och tryckte den.
"Han förtjänade den." mimade jag, Justin såg inte för han stirrade bara framför sig.
"Hejdå Justin, hejdå Ian." sa jag och vände mig om. Sorgset kramade jag om  Effie och Lesslie en sista gång innan jag satte mig i Zillas bil. Alla mina systrar följde med, de skulle ta farväl av mig på flygplatsen.
När vi åkte till flygplatsen passerade vi platser som jag hade varit på minst hundra gånger, det skulle bli konstigt att inte se dem varje dag, att inte kunna fråga Effie eller Lesslie att komma över när som helst, inte någonting.
Vi kom fram till flygplatsen, mitt flyg gick om en timme och jg behövde skynda mig lite så vi tog farväl vid ingången.
"Ha det bra nu, och ring regelbundet." sa Zilla. Jag skrattade och log.
"Javisst." sa jag.
"Hejdå." sa Zavannah.
"Hejdå!" sa jag.
"Vi ses syrran", sa Zandra.
"Japp." sa jag. Vi kramades alla fyra, sedan skyndade jag iväg med mitt bagage(stav).
 
***
 
När jag satt på planet en timme senare kändes jag tom inuti, men ändå väldigt spänd och glad. Det var bra att jag hade kommit iväg men ändå kändes det väldigt hemskt, att lämna allt och alla som man någonsin känt och kommit ihåg. Men ändå lite spännande.
Jag lutade huvudet mot flygplansväggen, samtidigt som en flygvärdinna kom skramlande med sin vagn.
Tumblr_m4l5voptwc1qc9cn2o1_500_large
"Hej, hej någiot du vill ha?" undrade hon.
"Ja, jordnötter." sa jag.
"Okej, nåt att dricka?"
"Cola."
"Har bara pepsi."
"Okej ta det då."
"Var det bra så?"
"Ja."
"Okej."
Jag fick vad jag ville ha och såg gick hon vidare.

Sista kapitlet NÄSTA och det kommer vara BARA ur Justins perspektiv några år senare, det kapitelet kommer ut tredje augusti <3 :)
Kommentera!! <33
 
 

Sara

:D

2012-08-01 @ 23:46:14
Sara G

Du valde en riktigt bra låt som nästan fick mig att gråta :o <3

2012-08-02 @ 12:06:00
URL: http://sazzie.devote.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: