2012-04-11 | 11:06:08 | Kategori: Lost In Love

Lost In Love Part 31-Actully I'm Glad That He Have Someone Like You

Selenas perspektiv

Osäkert gick jag fram till receptionen, sa hans namn och fick nummer och våning.
Jag skyndade mig igenom de tomma, nedstämda korridorerna, rädd att sorgen liksom skulle hålla sig kvar i mig.
När jag kom fram till rum nummer 208 stod hon där utanför. Så fort hon fick se mig växlade hennes ansiktesuttryck från ledsen och nedstämd till förbannad.
"Inte du igen." var allt hon sa och satte sig sedan ner på bänken utanför rummet.

Zoeys perspektiv

Vad gjorde hon av alla människor här?! Jag klarade inte av henne, inte nu.
"Selena stick." sa jag utan att se på henne.
"Glöm det! Jag och Justin var faktiskt också tillsammans!" fräste Selena. Nu tittade jag upp på henne med tårfyllda ögonen men sedan tittade jag bort, jag ville inte att hon skulle se mig gråta.
Selena satte sig bredvid mig, efter en stund yttrade hon orden.
"Hur illa är det?"
Jag svalde, kunde hon inte sagt, "hur är det med honom" eller "mår Justin bra?"
"Hm, han... kommer nog inte kunna fortsätta sin karriär", viskade jag.
"Va?" flämtade Selena.
"Ja... något i hans hjärna hade typ, jag vet inte vad som hade hänt men han har typ fått någon grej så han inte minns hur man pratar och sjunger typ." berättade jag.
"Åh nej..." viskade hon. Jag kunde inte måt stå inpulsen att ta hennes hand så det var vad jag gjorde.
"Selena, det kommer ordna sig, det måste det göra." sa jag och hon nickade.
"Mm... men då får vi inte bråka, inte hamna i luven på varandra, hör du det?"
Jag nickade allvarligt, hon vi skulle få Justin på bättingsvägen(stav) måste vi sammarbeta.

****

Idag skulle Justin få åka hem, han hade inte sagt ett ord sedan hade fått prognosen och nu var det nästan kusligt att ha honom i närheten. Vi åkte hem till mig, Selena körde, Justin och jag satte i baksättet, han höll i min hand och jag strök honom över pannan, jag önskade inget högre än att allting skulle bli bra igen.
"Är det här?" frågade Selena.
"Ja", sa jag. Vi körde in på min uppfart och stannade där. Vi hoppade ut och gick in i huset.
"Justin." sa jag när vi satt oss i soffan. Han nickade och såg på mig.
"Säg någonting." fortsatte Selena. Justin ryckte på axlarna och suckade uppgivet. Hans sätt att säga, "hur gör man?".
Bara öppna munnen och... säg någonting." försökte jag. Han gjorde som jag sa men inte ett ljud kom från hans mun. Jag suckade försökte igen. Vi höll på i säkert två timmar innan alarmet på min klocka pep och talade om att Justin måste vila. Vi hjälpte honom upp till mitt rum och han lade sig ner i min säng, alldeles snart sov han djupt. Jag och Selena tittade uppgivet på varandra.
"Vad ska vi göra?" viskade hon.
"Jag har ingen aning, vi har ju försökt med allting." viskade jag tillbaka. Vi båda tittade mot den sovande Justin.
"Faktiskt så, är jag glad att han har någon som du", sa Selena efter en stund.
"Tack", sa jag och tittade på henne. "du är inte så hemsk egentligen."
Vi log och sedan fortsatte vi att titta på Justin, inte det vi var här för men det var svårt att låta bli, vi båda älskade honom så mycket.

En månad senare

Genom att försöka hjälpa Justin att prata hade jag och Selena kommit varandra ganska nära, varje dag tränade vi med Justin men ibland så tog vi pauser och på vissa spenderade vi tillsammans, som idag, vi gick till en gala som Selena skulle vara med på. Emmy-galan hette den.
"Du är jättesnygg!" utbrast Selena när hon fick se klänningen jag och Zandra köpt till igår.
"Tack, du med", flinade jag. Hon log sort och snörrade runt i sin klänning.
En bit bort såg jag en av mina stora "dregel-idoler" Ian Somerhalder. Jag höll på att svimma på fläcken när han kom fram till oss och presenterade sig, sedan uttryckte han sin sorg över vad som hänt med Justin, efter det hängde jag och Selena med honom och Matt (eftersom han också var där) hela kvällen.

Jag insåg efter den kvällen att Ian, Matt och Daniel faktiskt var kollergor (okej de spelar in The Vampire Diaries men någon annan spelar Elena än Nina), Ian lovade dessutom att hälsa på någon gång efter som Daniel och Matt var som två i familjen vid det här laget.

När jag och Selena kom hem och satte på TV:n var det genast stora rubriker om Emmy-galan.
"Zoey Martin-Justin Biebers åtråvärda flickvän-spenderade hela kvällen på Emmy-galan med Selena Gomez, Justins ex, och en annan känd person, nämligen Ian Somerhalder, har Zoey fallit för den charmiga Ian eller var hon bara med hon för att Justin inte var med? Vi alla vet ju att Zoeys syster Zilla Martin dejtar Matt Davis men vi tror inte att det var därför Zoey hängde med Ian, är det slut med Justoey och är det dags för att räkna dagarna innför ett nytt par? Eller? Och vem kommer då Justin att välja? Selena? Många frågor i kändisvärlden just nu men vi..."
Jag stängde av TV:n. Fan också.
"Är det där trovärfigt?" frågade jag Selena. Hon skakade på huvudet.
"Nej", sa hon.
Jag SMS:ade Justin med än gång.

Såg du på MTV? /Zo<33
Ja /Xx Bieber<33
Trodde du på det? /Zo<33
Inte för en sekund /Xx Bieber<33
Bra, älskar dig, godnatt /Zo<33
Älskar dig med /Xx Bieber<33

Jag lade ifrån mig mobilen och sedan vinkade jag av Selena.
Efter det gick jag upp på mitt rum och tog av mig klänningen, sedan tvättade jag bort sminket, duschade och tillslut kröp jag ner under täcket, jag var grymt trött.



Ännu ett kapitel avklarat, fick idéen med Selena nu så jag skrev alltíng på cirka en timme kanske? Fick en kommentar på förra... hm... men jag vet att jag har ganska hög statiskt så snäääälllaaaa kommentera mera! Har inget krav på hur många kommentarer idag men jag hoppas ändå att ni kommenterar! <333 love u!

Klara

Herregud... Nu händer det grejer... DU GER MIG HJÄRTKLAPPNING KVINNA!!

Stay on track, du är grymt duktig! <3

2012-04-11 @ 20:22:32
Manal

heeej ! :D

Jag har mejlat dig :D

2012-04-12 @ 11:28:43
URL: http://justhewayim.blogg.se/
Sandra

Kom igen... MEEEEERRR!!!!:D:D <3<3<3

2012-04-12 @ 18:24:13
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Molly

Såååååååå bra!!!!! Enda delen jag läst men man fatta typ vad som hänt tidigare, jättebra!!!!!

//du vet vem

2012-04-14 @ 18:06:51
URL: http://justinbiebeerstorys.blogg.se/
Molly

2012-04-16 @ 16:31:59
Molly

MEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-16 @ 16:32:40
URL: http://justinbiebeerstorys.blogg.se/
Sara

du skriver grymt bra och du måste fortsätta skriva och gör det fort!! jag orkar inte väänntaaa på fortsättningen!! :P

2012-04-19 @ 19:35:35

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: