2011-09-25 | 19:23:46 | Kategori: You Made My World (avslutad)

You Made My World Chapter 1-Scool Time

Jag vaknade tidigt på morgonen.
Min väckar klocka ringade. Först undrade jag varför, sedan kom jag på, det var ju första dagen efter jullovet i skolan!
Jag hoppade upp ur sängen och gick fram till mitt skirvbord. Ovanför fanns en spegel. Där hade jag tejpat upp bilder på mig, Elise, Wilma och Maja. Jag log åt dem.
- Bonnie! Är du vaken? Ropade pappa från nedervåningen.
- Ja! Ropade jag tillbaka.
(Bara så ni vet, senare när hon är i U.S.A. kommer ju de prata amerikanska med då kommer jag skirva det på svenska, samma sak när de är hemma, då pratar de också amerikanska men jag skirver på svenska!).
Jag gick in i badrummet och tog en dusch. Sedan torkade jag mig snabbt och bytte till jeans shorts och en svart
t-shirt.
Jag borstade håret och satte på mig smått med mascara, jag tog på mig runda ringar som örhängen och drog med mig mina rebans (stav).
Jag satte mig vid frukost bordet och slängde i mig frukosten.
- Gott? Frågade pappa.
- Ja, sa jag och drack det sista av min mjölk.
- Var är mamma? Frågade jag och dukade av.
- Jobbet, sa pappa och gav mig en kram.
- Okej, jag drar till skolan! Sa jag.
- Visst, sa han. Jag tog min chanelväska som jag köpt på 'Best Of Brands' så den var inte äkta. Jag tog mina hemnycklar, min mobil och plånbok. Sedan min vita jacka och så gick jag.
Bussen stod redan och väntade. Jag sprang ner och hann precis med den.
- Hej Bonnie! Sitt här! Sa Wilma. Hon bodde en hållplats bort från mig därför var hon alltid före mig på bussen.
- Okej, sa jag och damp ner på sättet bredvid Wilma.
- Jag la upp en ny video på youtube igår, sa jag och tog fram min mobil.
- Gjorde du? Får jag se!? Sa Wima.
- Ja naturligtvis, sa jag och letade fram videon.
- En saknad en sorg, en jävla massa minnen, men det finns någonting inom mig som aldrig någonsign försvinner, en oberskrivlig känsla både kärlek och hat, ja
g gjorde allt, men fick inget tillbakas...
 

(lyssna på låten det är låten hon la upp på youtube.)
- Wow! Azzå du är ju så jävla grym! Sa Wilma och tittade avundsjukt på mig.
- Tack. Sa jag.
- Tja whatz up gurls? Sa Kimmo som hade kommit in i bussen.
- Inget cooling! Sa jag. Kimmo skrattade och satte sig bredvid sin kompis bakom oss.
Jag och Wilma kollade på varandra och fnissade.
När vi kom fram till skolan var Elise redan där.
- Vart är Maja? Frågade jag.
- Ingen aning, muttrade Elise.
- Har ni bråkat? frågade Wilma.
- Kanske. sa Elise.
- Lägg av Elise, vad har hänt? Sa jag och knuffade till henne.
- Jag och Sanna bråkade, sedan sa Maja att JAG skulle lägga av och började argumentera emot mig, sedan gick hon och Sanna, berättade Elise.
- Där är dem! Sa jag och vinkade. Maja vinkade tillbaka. Hon sprang fram till oss.
- Hej! Sa hon och kramade mig och Wilma.
- Kom så går vi in, sa Wilma när hon uppfattade laddningen mellan Elise och Maja.
Vi skulle ha Drama. Vi gick in. Vi skulle se på en film och sedan skulle vi sätta ihop en dialog.
Vi skulle se Romeo Och Julia. Wilma, jag och Elise grät, det gjorde massa andra också. Men inte Maja. Hon såg nästan road ut när Romeo dödade Julia.
- Hur dum får man vara? Döda sin älskade?! Sa Victor när läraren pausade filmen för att alla skulle få prata lite om vad de hittlis tyckte.
- Ja det kan man ju tycka, han var lite galen, sa Linda.
- Jag tycker det var kul, sa Maja och alla skrattade.
Maja var modig, hon var inte som alla andra. Tuff lixom. Jag gillade henne för det. Hon var absolut inte rädd för att bråka heller.
Ledsen att den blev en kortis med vad tycker ni hittlis om första kapitlet! Kommnerta gärna!! Jag hinner inte kolla stavfel!!

Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER<333

2011-09-27 @ 17:58:03

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: