2011-09-27 | 19:25:08 | Kategori: You Made My World (avslutad)

You Made My World Chapter 2-Heath...

(Heath)bonnie wright, fashion, ginny weasley, girl, harry potter - inspiring picture on Favim.com
- Ja det kan man ju tycka, han var lite galen, sa Linda.
- Jag tycker det var kul, sa Maja och alla skrattade.
Maja var modig, hon var inte som alla andra. Tuff lixom. Jag gillade henne för det. Hon var absolut inte rädd för att bråka heller.
Jag la upp potatismoset eller vad man skulle kalla det på min tallrika. Jag satte mig mellan Wilma och Elise. Maja satt mittemot mig.
- Vad tror ni det är? Mat eller grå, ursäkte språket spya? Sa jag och rörde runt med gafflen i moset.
- Jag röstar på spya... sa Maja utan att tveka. Elise sa inte ett ljud.
Alla i skolmatsalen åt av knäckebröden som serverades som tillbehör.
- Blä. Jag hämtar en macka, sa jag och reste mig. Jag gick fram till knäckebröden och försökte välja vilket av de torra bröden jag skulle välja. Bredvid mig stod Heath. Killen jag hade varit kär i sedan tvåan minst!
- Hej Bonnie! Sa han och gav mig hans underbara pojkleende.
- Hej! Sa jag och försökte att inte låta nervös och gäll på rösten vilket inte lyckades.
- Vad ska du göra idag? Frågade han.
- Inget. Sa jag snabbt.
- Okej, har du lust att typ ta en fika med mig efter plugget? Frågade han.
- Ja gärna! Sa jag.
Jag tog mitt bröd, vinkade åt Heath och gick snabbt därifrån. Heath var också fram amerika, från Washtington D.C. tillochmed.
Jag och Heath hade alltid pratat amerikanska med varndra, jag vet inte varför. Kanske för att vi båda är därifrån och är typ vana vid det. Vad vet jag?
- Var det precis Heath du pratade med? Sa Wilma allvarligt.
- Ja, sa jag drömmande.
- Och vad sa ni?
- Han och jag ska ta en fika efter skolan, vad vi än sagt så kan jag inte, sa jag.
- Bra att vi inte bestämmt nåt då, flinade Maja.
- Ni tre har visst bestämmt något, Wilma, du ska få Elise och Maja att sluta bråka, så nu vet ni vad ni har planerat! Sa jag.

När skoldagen var slut tog Heath min arm och vi gick iväg med avundsjuka blickar efter oss.
- Jag bjuder sweetie, sa Heath när vi slagit oss ner på ett mysikt fik.
- Hur kan jag mot stå det? Sa jag och flinade.
- Du har så rätt, sa han och vinkade till sig en servitris.
- Ja? Sa hon.
- En Chai Latte, sa jag.
- En Chai latte och en kaffe, sa Heath till servitrisen.
- Okej, sa hon och gick iväg.
Efter bara fem minuter kom hon tillbaka med en kaffe och en Chai latte.
- Tack. Sa jag och log. Jag tog skeden och fångade upp lite skum på den. Sedan stoppade jag det i munnen. Heath log.
- Är jag komisk? Sa jag.
- Nej men söt, sa Heath. Jag skrattade.
- Tack, sa jag. Säg något snällt tillbaka! Skrek det inom mig.
- D-du är väldigt gullig själv, sa jag och rodnade.
- Aww... sa han och sköt sin händer över bordet och höll om mina.
Jag log mot honom, aldirg har jag sett en så snygg och söt kille.

När jag kom hem på kvällen var jag alldels snörrig. Mamma satt i köket och höll på med några papper och pappa lagade mat.
- Känner ni familjen Chow? Frågade jag.
- Ja, sa mamma frånvarnade.
- Jo, det är så att Heath Chow går på min skola och... babbalde jag.
- Ta helst inte kontakt med honom! Avbröt mamma.
- Varför? Sa jag.
- Doug Chow, Heath's pappa, var den sista killen jag dejtade innan din pappa, sa mamma, det sista viskade hon.
- Och varför får jag inte ta kontakt med honom då? Viskade jag.
- Han dumpade mig, jag hatar honom, och du får INTE bli vän med Doug's son! Väste mamma.
- Vad pratar min om? Frågade pappa och pussade mamma på huvudet.
- Skolan, sa jag.
- Går det bra för dig? Frågade pappa.
- Ja, sa jag och gick upp på mitt rum.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: