2011-09-02 | 22:47:27 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 9-A Night With Just You

Vi kollade under tystnad, ibland klagade vi på vad huvudpersonerna gjorde för fel eller skrek av räddsla när de blev dödade eller skadade så blod rann.
När filmen var slut gick vi och la oss, efter att vi hade borstat tänderna.
- Godnatt, sa jag.
- Godnatt, sa Alice.
Jag vaknade tidigt, antog jag. Min blick föll på den digitala väckarklockan.
8.30, prick. 
- Alice! Är du vaken? Viskade jag. Hon sov vidare. Jag suckade och la mig ner i sängen. Alice låg i min säng och jag låg i extra sängen som jag tagit fram. 
Jag tog fram min mobil, jag började peta på skärmen, jag gick in på kontakter och räknade;
Sally
Anna
Kim
Lucy
Kahty
Alice (bästis!!)
Macy (bästis!!)
...
Jag tittade på namnet Macy. Jag saknade henne jättemycket.
Jag klickade på nummret. Det ringade. I samma stund som första signalen gick fram ringade Alice mobil. Hon for upp ur sägen, klar vaken. Hon svarade samtidigt som någon i min telefon svarade.
- Hallå? Sa Macy och Alice på samma gång.
- Vem är det? Fortsatte dem.
- Macy? Sa jag förvånat och tittade på Alice.
- Överrasking? Sa Alice, eller ja Macy.
- MACY?! Upprepade jag.
- Eh... ja, förlåt.... jag trodde du var arg på mig och...
- HAHHAHAHAHAHAHAH! Jag avbröt Macy med ett vrålskratt.
- Vad skrattar du för? Undrade Macy förvånat.
- Du är en sådan drama-queen, menar du att du låtsades vara någon annan i över en månad? Fnissade jag.
- Ja... sa Macy och flinade.
- Jag älskar dig! Sa jag och kramade henne. 
- Jag älskar dig, viskade hon tillbaka.
- Förlåt för allt jag sa, sa jag.
- Nej, det var jag som var dum... jag skulle inte sagt något om din... syrra... mumlade Macy.
- Ååh! Var inte ledsen! Jag har kommit över det! Sa jag. 
Vi var vänner igen.  
Jag och Justin satt i min soffa och kollade på tv.
- Jag måster gå nu, sa han.
- Träning?
- Japp,
- Vi hann ju bara vara i en timme! Klagade jag.
- Jag vet! Förlåt...
- Det är lugnt... men jag vill ha en kväll, en hel kväll och natt med BARA dig! Sa jag.
- Jag också... vänta! Imorgon är det lördag ju! Jag kan få ledigt och vi kan ha en kväll, och natt för oss själva! Sa Justin.
- YES! Sa jag och pussade Justin på munnen.
- Då ses vi imorgon kväll! Sa han och gick.
Nästa dag, på kvällen
Justin kom vid sju, han hade med sig röda rosor i en bukett och hade på sig en ruttig skjorta, den som jag älskade.
- Hej där sötnos! Sa han.
- Hej! Sa jag och kramade honom.
- Hur mår du idag då? Frågade Justin generöst, och steg in. Han gav mig rosorna och jag gick in i köket för att hämta en vass och sätta blommorna i vatten.
Jag fyllde en vass med vatten och satte den på bordet.
Resten av kvällen mös vi i soffan och bara höll om varndra.
- Jag älskar dig, viskade jag.
- Jag älskar dig också smullan, sa han.
- Sen när kallade du mig smullan? Sa jag förbryllat. Han flinade.
- Sedan nu, sa han och kysste mig. Sedan somnade jag.
Kort eller? KOMMENTERA! Jag vill veta vad ni tycker och om ni har tips eller ideer? Mitt internet krånglar så jag kan tyvärr inte ha med bilder i detta inlägg, jag lägger in det senare, hedjå!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: