2011-09-01 | 21:42:49 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 8-Loggerheads

- Bara du inte dör, sa han.
- Håll i mig så gör jag inte det, viskade jag. Han tog min hand, och jag slöt ögonen.
Macy och jag satt i min soffa och kollade på en repris av 'Ugly Betty'.
- Kan vi inte göra något? Stönade Macy.
- Visst, så fort mina revben läkt! Sa jag sarkstiskt och pekade på bandagen (stav) runt mina revben.
- Ha ha, jätte kul! Muttrade Macy.
- Jamen gör något utan mig om jag nu är så tråkig! Fräste jag.
- Varför skulle jag... började Macy.
- Du bryr dig inte va?! Avbröt jag henne.
- Jo... mumlade hon, sedan svartnade hennes ögon. Eller, nej det gör jag inte! Jag bryr mig inte om idioter som klagar jämt! Forsatte hon. 
- Och jag bryr mig inte om psykfall som du! Skrek jag.
- Vem är det du kallar psykfall! Du och din jävla hjärntvättade storasyster som gick och dog! Skrek Macy tillbaka.
- Vad fan sa du?! JAG HATAR DIG DITT FULA JÄVLA AS! Du är äcklig jävel! DU ÄR EN JÄVEL! HÖRDE DU DET?! Vrålade jag medans tårarna rann ner för mina kinder.
- Jag hatar díg med! Snyftade Macy och sprang gråtandes därifrån.
Jag sprang inte efter, varför skulle jag?
Zdravei, Katerina.
Fuck Yeah Ashley Benson
Min mobil ringde.
- Cathrine, viskade jag hest.
- Vad har hänt?! Gråter du?! Frågade Justin panikslaget, för det var såklart han som ringt.
- Jag och Macy bråkade, jag kallade henne för jävel och psykfall, men det värsta, hon sa 'du och din jävla hjärntvättade storasyster som bara gick och dog!', snyftade jag.
- Menar hon Amy?
- Ja, sa jag.
- Jag kommer, sa Justin och la på.
Inom tjugo minuter kom Justin, vi kramades, sedan låg jag med mitt huvud i hans knä och han drog fingrarna igenom mitt hår.
- Vart tror du hon gick? Frågade jag.
- Macy?
- Mm...
- Vet inte, sa Justin långsamt.
- Tänk om hon reste hem? Sa jag oroligt.
- Om ni är riktiga vänner kommer hon tillbaka, sa Justin.
- Tror du?
- Jag vet, sa han och kysste mig.
- You're my one less lonly girl, viskade han.
- Och du är min ända kärlek, viskade jag tillbaka.
- Jag älskar dig, sa vi på samma gång.
- Tack, sa vi, ännu en gång på samma gång.
- Då måste det vara sant, sa jag.
- Ja, det måste det, sa han. Vi log mot varndra.
- Jag önskar du inte var så känd så vi kunde vara tillsammans mera, sa jag.
- Jag med, men det är ju bra, då kan jag köpa fina saker till mina fina flickvän, sa Justin.
- Såklart, sa jag och skrattade.
Efter två veckor kunde jag gå till skolan igen, jag hade fortfarande inte hört något från Macy, jag antog att hon åkt hem, jag skulle ringa henne när jag kom hem.
- Hej! Sa en tjej med långt mörkbrunt hår, hon såg exakt ut som Macy, jag flämtade till.
- Vem är du? Frågade jag.
- Jag heter... Alice! Sa tjejen.
- Jaha, jag heter Cathirne Mendler, jag kallas för Catti av mina vänner, sa jag.
- Åh, okej! Jag är ny här, är du det?
- På sätt och vis, jag har varit sjuk i två veckor, och innan det hade jag bara gått i två månader typ, sa jag.
- Aha, jag fattar, du verkar snäll, sa Alice.
- Haha, tack, du med! Sa jag.
The Vampire Diaries - Elena Gilbert - "The Turning Point" | Flickr - Photo Sharing!(Alice)
En månad senare
Alice var allt jag kunde tänka på nu förtiden, i kompis väg, Macy hade jag glömt helt och hållet. 
Idag skulle Alice sova över hos mig. 
- Ska vi se på 'The Ring' eller 'Husk'? frågade jag och höll upp båda filmerna.
- HUSK! Ropade Alice.
- Okej, sa jag och satte in filmen i DVD-spelaren. Alice hade fixat popcorn, ostbågar, chips och godis, jag hade fixat tre flaskor läsk och extra snacks, plus att jag hyrt två filmer.
Vi kollade under tystnad, ibland klagade vi på vad huvudpersonerna gjorde för fel eller skrek av räddsla när de blev dödade eller skadade så blod rann.
När filmen var slut gick vi och la oss, efter att vi hade borstat tänderna.
- Godnatt, sa jag.
- Godnatt, sa Alice.
Sorry för att det tog lång tid men jag skrev om den tre gånger....... ajja, någoting lurt med att Alice och Macy är prick lika???? KOMMENTERA!!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: