2011-09-25 | 13:54:14 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 23-Fight

Plötsligt stoppades min fart och jag hängde 20 meter ovanför marken.
Min kappa hade fasnat i någonting och höll mig kvar. Jag började glida ur den, men jag lyckades ta tag i den och hålla i den som ett rep.
Jag började klättra upp för den och det var då den började spricka....
Jag blev livrädd. Skulle jag dö nu?
Jag skrek rätt ut.
- HJÄLP! Snälla hjälp!
Jag grät. Justin's ansikte dök upp om och om igen. Jag skulle dö.
- Cathrine! Ropade någon på marken. Jag kände igen rösten. Justin?
- Justin! Grät jag.
- Jag kommer! Galskrek han och försvann. Efter cirka en halvminut brast kappan och jag föll igen. Men inte så långt. Någon tog tag i mig. Justin. Han skulle tappa mig. Eller så skulle min hand gå av.
Usher, Ryan och Scooter dök upp bakom Justin och hjälpte till att hala upp mig. Snart satt jag i tryckt förvar i Justin's famn.
- Du klarar det, sa han.
- Tack, viskade jag och grät ännu mer.
Fem år senare
Jag och Macy gick i affärer och kollade efter en bröllopsklänning till mig.
Jag och Justin skulle gifta oss imorgon. Det var helt galet.
- Vad sägs om den här affären, de är jätte bra har jag hört! Sa Macy.
- Okej, sa jag.
Vi gick in.
- Hur kan jag hjälpa er? Frågade en tjej i 30-års åldern.
- Vi leter efter en bröllopsklänning, sa jag.
- Okej, vem ska gifta sig? Sa tjejen.
- Jag! Sa jag.
- Okej, kom med mig så ska vi se vad jag kan göra, du kan stanna här! Sa tjejen. Det sista sa hon till Macy.
Sedan tog Claudia (det stod det på hennes namnbricka) fram tre stycken ur snygga klänningar.
Nr 1:

Nr 2:

Nr 3:

- Så vilken vill du ha? Frågade Claudia.
- Hm... den andra! Sa jag.
- Okej, kom! Sa Claudia och visade mig till disken.
Hon slog in den i plast och vikte ihop den. Sedan gav hon den till mig.
- 1344$, sa Claudia.
- Okej, sa jag och gav henne två tusen lappar.
- Så vilken vill du ha? Frågade Claudia.
- Hm... den andra! Sa jag.
- Okej, kom! Sa Claudia och visade mig till disken.
Hon slog in den i plast och vikte ihop den. Sedan gav hon den till mig.
- 1344$, sa Claudia. Jag gav henne pengar. Sedan gick vi.
När vi kom hem satt Justin i vardagsrummet. (Ja, Justin hade flyttat hem till mig)
Han såg ledsen ut.
- Vad har hänt? Frågade jag oroligt.
- Jag måste gå! Sa Macy från hallen.
- Okej! Ses sedan! Ropade jag.
- Hejdå!
- Hejdå!
Justin tittade på mig.
- Jag kan inte gifta mig på fredag, sa han.
- VA?! Skrek jag.
- Jag ska till en provspelning (vi säger att han skådespelar nu!), ledsen... sa Justin.
- Kan du inte skjuta upp den?
- Nej.
- Varför?
- Vi kan väl gifta oss nästa fredag istället? Sa Justin.
- Alrdig! Fräste jag.
- Sweety... sa han.
- Jag hatar dig! Skrek jag och reste mig ilsket.
- Men...
- UT UR MITT HUS! Vrålade jag och gick därifrån.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: