2011-09-24 | 13:50:41 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 21-I Love You Most

- Io andare a prendere qualcosa da mangiare con Crista, sa mamma, det betydde "jag går och tar något att äta med Crista" på italienska.
- Mm... mummlade jag.
När mamma och Crista gått frågade jag Macy om Justin var okej och hon sa att det var han, han var vaken.
Det var en vecka sedan mordet, jag och Justin hade fått komma ut från sjukhuset igår.
Mamma och Crista var inte kvar, det var tvungna att åka hem, men jag vet i alla fall att mamma bryr sig om mig.
Jag och Justin var på dejt idag, för att komma bort från allt, en strand dejt, vi gick på standen och hade det mysigt.
Tumblr
Plötsligt kom ett TV-team och började ställa frågor och bad mig att kolla in i kameran.
- Vad betyder Justin för dig? Frågade repporten.
- Mycket, han är mitt liv kan man säga, sa jag.
- Vilka mer är viktiga i ditt liv?
- Hm... min bästa vän och min familj, sa jag.
- Din moster blev nyligen dödad, eller hur?
- Ja.
- Var hon viktig för dig?
- Ja, hon var viktigaren än min mamma och syster, sa jag utan att tänka mig för.
Lite senare på kvällen var jag på TV, jag och Justin skrattade åt min förbryllade min när jag svarade på frågorna. Då ringade telefonen.
- Hej det är Cathrine, sa jag.
- Cathrine! Skrek mamma i telefonluren.
- Hej? Sa jag.
- Hur kunde du? Var det tacken för att vi komma helva vägen från Vegas frö att hälsa på dig?! Fräste mamma.
- Vad menar du?
- Jag menar att du sa att Diana betydde mer än vi för dig! Sa mamma upprört.
- Mamma, jag trodde ni inte ville veta av mig då, det var hur jag kände då! Förklarade jag.
- Jag hatar dig! Jag vill aldrig mera höra din röst igen! Skrek mamma och la på luren.
Jag sjönk ner på golvet med tårarna strömande ner för kinderna.
- Vad har hänt?! Frågade Justin och satte sig bredvid mig.
Det slog mig i den stunden att Justin aldrig berättat varför han var hemma hos mig när han skulle vara på turné.
- Justin, varför var du hemma hos mig den där dagen när Dean kom och mördade Diana? Frågade jag.
- Jo, jag lyckades övertala Scooter att jag fick vara i Startford i några dagar, han sa ja, men eftersom jag var på andra sidan jordklotet nästan så hade jag glömt att det skulle vara natt när jag kom fram, jag skulle gå till mitt hus när jag hörde ljud inifrån ditt och bara antog att något var fel, berättade Justin.
- Okej, sa jag.
- Jag måste åka imorgon, sa han sedan.
- Jag fattar, sa jag och lutade mig mot hans bröstkorg. Han höll om mig och jag blundade och lät tårarna rinna som de ville. Jag skulle bli helt ensam igen.
- Jag älskar dig mest, sa jag.
- Och jag älskar dig mest, sa han och kramade mig hårdare.
Macy
Jag satt i mitt rum och oroade mig för Cathrine, jag underade om hon mådde bra. Klockan var bara åtta, jag hade just sett henne på TV, hon såg glad ut, det var bra.
Min mobil ringde.
- Macy. sa jag.
- Hej, det är Justin! Sa Justin.
- Hej, sa jag.
- Jag bara undrade, för jag åker imogron och jag vill inte att Cathrine ska bli så ensam, kan du inte bo hos henne i några dagar? Frågade han.
- Ja självklart! Men vi ses Justin! Sa jag.
- Ja det gör vi! Hejdå!
- Hejdå. Sa jag och la på.
Nästa dag gick jag till Cathrine, Justin hade redan åkt av hur jag dömde.
- Hej bästis! Vi ska visst bli rumskompisar! Sa jag när jag kom in i huset.
- Hej! Sa Cathrine förvånat.
- Står du ut med mig ett tag? Frågade jag skämtsamt.
- Ja absolut! Sa Cathrine och kramade mig.
Vi gick och shoppade, fikade, var på stan.
- Justin gav mig någonting innan han gick, sa Cathrine plötsligt.
- Vad? Sa jag.
- Tah dah! Sa hon och höll upp två flygbiljetter till Paris!
- WOW! Sa jag.
- Vi fick lite pengar också, han sa att vi skulle säkert behöva något att göra i några dagar! Sa Cathrine.
- JAA! Vi ska åka till Paris! Skrek jag överlyckligt och Cathrine skrattade.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: