2011-09-23 | 19:54:31 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 20-Murder Dean Conrad


Jag stirrade på kniven, sedan tog jag stats och drog ut den.
Jag stönade och lutade mig mot väggen  och höll en hand om mitt sår som pulserade av blod. Jag var alldels röd om  händerna.
Justin
Killen som antagligen dödat kvinnan på golvet och sedan försökt mörda Cathrine.
- Du ska alltid lägga dig i, du ska få! Fräste killen.
- Dean? Flämtade Cathrine.
- Ja. Du gissade rätt, sa killen och drog bak sin luva så att jag såg hans ansikte.
- V-vad vill du? Stammade jag.
Dean gick långsamt emot mig.
- Hämnas, för att hon valde dig, sa han.
- Men varför försökte du döda henne? Frågade jag hest.
- Hon skulle få känna på  smärtan, det fick hon, sa Dean och gjorde en gest mot kvinnan på golvet. Jag minndes att Cathrine sagt att hennes moster Diana skulle komma och bo med henne i några veckor...
- Är det... Diana? Frågade jag.
- Ja, fnös Dean.
- Zia! Jag hatar dig Dean! Skrek grät Cathrine.
- Du ber om det! Fräste Dean. Han tog upp den blodiga kniven som Cathrine stött ifrån sig.
Han skiktade på Cathrine.
- Neeeej! Låt  mig vara! Skrek Cathrine och tårarna sprutade från hennes vettskrämda ögon.
- Dean sluta. sa jag. Dean vände sig långsamt om. Jag knuffade till honom och han for baklänges,  snabbt stack han kniven i mig, i magen. Jag sjönk ner på golvet. Jag kunde inte dra ut kniven det gick inte bara.
- Justin! Grät Cathrine. Dean såg sig om, sedan sprang han i väg.
Cathrine började skirka högt.
- HJÄÄÄLP! HJÄLP! Skrek hon. En man som antgligen gått förbi ute på gatan sprang in och hjälpte mig att dra ut kniven.
- Men jösses vad har hänt?! Frågade han vättskrämt.
- Ring ambulans... viskade jag.
- Ja, självklart, vad heter gatan? Sa mannen.
- Daily Street 12 (hittade bara på något), sa Cathrine svagt.
- Okej, sa mannen och tog upp sin mobil.
Han ringde ett nummer.
- Hej, jag heter Darren Corren, jag behöver en ambulans till Daily Street 12 NU! Det är bråttom, ja, misshandel och... mord? Äh... ja... ett mord, skicka polis, jag, en sak till, jo, två har blivit skadade, en pojke och en flicka, mm... okej, tack! Hejdå! Sa Mannen. Han tittade på Diana.
- Hon blev mördad va? Frågade han.
- Ja, sa Cathrine.
- Vet du vem mördarn är?
- Ja, Dean Conrad, sa Cathrine innan hon sjönk ihop mot väggen.

***

Jag vaknade av röster. Oroliga röster.
- Chaz? Ryan? Sa jag svagt.
- Ey Justin! Är du vaken? Sa Chaz.
- Ja, sa jag och försökte sätta mig upp med det hög till av smärta i magen.
- Cathrine's mamma och syster är här, sa Ryan.
- Va? Sa jag.
- Ja, det kom för en timme sedan, sa Chaz.
- Är Cathrine vaken? Frågade jag.
- Nej, inte än, sa Ryan.
Cathrine
Långsamt öppnade jag ögonen och fick se en person jag minst väntat mig. Mamma.
- Mamma? Sa jag och spärrade upp ögonen.
- Ja, hej raring, sa mamma.
- Jag trodde du inte ville ha med mig att göra, sa jag.
- Men Cathrine då! Jag älskar dig ju! Sa mamma och kramade mig försiktigt.
Då såg jag att bakom min mamma stod min tvillingsyster Crista, och längst bak stod Macy.
- Macy! Utbrast jag.
- Hur mår du?! Frågade Macy nästan knuffade bort mamma för att få krama om mig.
- Jag vet inte. sa jag.
- Stackars dig, men Dean är ju myndig så han sitter i fängelse, sa Macy.
- Okej, sa jag.
- Diana ska begravas imorgon, sa mamma.
- Kan jag gå? Frågade jag.
- Nej, du kan ínte ens stå upp själv, sa mamma bestämmt.
- Sant, sa jag.
- Io andare a prendere qualcosa da mangiare con Crista, sa mamma, det betydde "jag går och tar något att äta med Crista" på italienska.
- Mm... mummlade jag.
När mamma och Crista gått frågade jag Macy om Justin var okej och hon sa att det var han, han var vaken.
follow your dreams (tänk er att dem är inne, det här är Justin och Dean).


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: