2011-09-22 | 21:30:06 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 19-Blood Everywhere!


(lyssna och läs på samma gång)
- Du drömmde nog, sa hon och pussade mig på pannan.
- Skönt att vara vaken, sa jag.
- Det tycker jag med, sa Cathrine och kramade mig.
Cathrine's perspektiv
- Jag måste berätta en sak nu, sa Justin. Det var tre dagar sedan händelsen på resturangen och jag och Justin satt i hans mormor och morfars hus.
- Okej, vad? Sa jag och log.
- Jag måste åka på åtta månaders turné imorgon, sa Justin.
- Va? Sa jag och allting i hela världen stannade upp.
- Ja, jag är hemskt, hemskt ledsen, sa Justin och tog mina händer i sina.
- Trevligt... mummlade jag och kände hur tårarna brännde bakom ögonlocken.
- Jag vill inte lämna dig, sa han och stod tag i min haka med tummen och pekfingret och lyfte upp mitt ansikte så att jag såg honom i ögonen.
- Det är lugnt, sa jag och log svagt. Sedan kysstes vi.

***

Justin hade åkt för två dagar sedan, jag gick hem från skolan nu.
Min mobil ringade.
Moster Diana ringer...
Stod det på displayen.
- Cathrine, sa jag.
- Hej Cat! Det är Diana! Sa Moster Diana när jag svarade.
- Hej, sa jag.
- Jag tänkte komma och hälsa på dig i några veckor, jag hörde din pojkvän åkt och jag vill inte att du blir helt ensam, sa Diana.
- Tack Diana, sa jag.
- Ingen orsak, jag kommer ikväll!Ciao tesoro! sa Diana och la på. Ciao tesoro var italienska, det betyder hejdå sötnos,  ibland använder jag och Diana de språket eftersom hon och mamma kommer därifrån.
(Moster Diana)
Diana kom på kvällen precis som hon sagt.
Cathrine Bella! Utropade Diana och kramade mig. Det betyder 'Vackra Cathrine!'
- Zia! Sa jag, som betyder Moster.
- Vad vacker du är! Hur du har växt! Sa Diana och log.
- Tack, du med! Sa jag.
- Men vem är din mystiksa pojkvän nu då? Frågade Diana.
- Jag ska visa dig, sa jag och visste ett foto på Justin.
- Vad söt han är! Skojade Diana och stötte till mig i sidan. Jag flinade. Jag vill inte berätta att Justin var pop-stjärna och det verkade Diana inte veta.  

En vecka gick, vi hade det jättebra tillsammans.
Det var fredag och Diana och jag drack te tillsammans. Jag skulle snart gå till skolan.
Diana gick och satte på TV:en. En bild på Justin Bieber och en okänd tjej visades upp på skrämen.
- Va?! Sa jag och Diana på samma gång.
- Din pojkvän! Sa Diana.
- Mmm... sa jag och kunde bara tänka på att Justin och en annan tjej flitrade helt öppet!
Dumma skithög! Tänkte jag.
- Varför sa du inget?! Att han var en stor stjärna menar jag! Hur kunde du?! Fräste Diana.
- Diana... sa jag.
- Varför?
- Jag ville inte säga... för du... jag vet hur du skulle reagera, och jag vill inte... stammade jag.
- Si deve dire cose del genere a me! Non vuoi avere con la vostra vita o cosa?!
colomba... (Du måste säga såna saker till mig! Vill du inte att jag ska ha med dit liv eller?!
Duvan...) sa Diana och satte ner tekoppen.
- Sì, ma ... Non lo so! Tu sei il mio unico parente che mi piace, io sono stupido a non dire le cose a te, mi dispiace!
(Jo, men jag... jag vet inte! Du är min enda släkting som gillar mig, jag är korkad som inte säger saker till dig, förlåt!) sa jag upprört. Diana pratade italienska när hon var upprörd. Då gjorde jag det med.
- Du är för att du stått bakom mig så länge som jag kunnat klara ta steget att våga flytta ensam hitt till Startford, tack Diana, jag älskar dig, det beror på dig, allting beror på dig, sa jag.
- Aww... jag älskar dig med cuore (hjärtat)! Sa Diana.
- Förlåt... viskade jag och kramade henne. ¨
Jag vaknade mitt i natten av ett skirk. Jag satte mig spikrak i sängen och lyssnade. Inte ett ljud.
- Varför..? Hörde jag också. Och sedan hur någon föll ner på golvet med en duns. Jag sprang ner och kollade.
Där såg jag Diana ligga med ett öppet sår i magen. Hon var död. Blodet rusade.
Jag hörde steg bakom mig och snodde runt. En man med en kniv i handen tryckte mig mot väggen.
- Jag ska döda dig! Skrek han.
- Nej! Snälla! Sa jag och vred mig.
- Låt henne vara! Skrek någon bakom mördarens rygg. Jag såg ansiktet och sprack upp i ett litet lättat leende.
- Justin... viskade jag.
Smärtan högg till i min midja och såg ner att i min midja satt kniven. Jag sjönk ner på golvet medans mördaren tog hand om Justin.
Jag stirrade på kniven, sedan tog jag stats och drog ut den.
Jag stönade och lutade mig mot väggen  och höll en hand om mitt sår som pulserade av blod. Jag var alldels röd om  händerna.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: