2011-09-16 | 23:59:32 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 17-Double Date


- Ni kan ju inte bara stå där och ba; "kolla mitt smink, kolla mina naglar!" klagade Mitch. Jag och Macy började gapskratta. Mitch flinade han med.
Chaz och Justin hade lyckats att komma runt hela varvet. Chaz som holing one.
- Jag älskar dig, mimade jag till Justin.
- Jag älskar dig också, mimade han tillbaka. Real love.
Hopeless
- Ska vi ha tjejkväll ikväll? Frågade Macy när vi satt på bussen till köpcentrument. Macy skulle köpa en ny klänning till en fest som skulle vara om tre veckor.
- Ja! Vi filmer hyr, köper snacks, godis och läsk! Sa jag.
- Och besäller pizza! Avslutade Macy.
- Japp, sa jag.
SENARE
Jag och Macy satt i soffan med filmen 'Parnomala Activytie 3' (stav). Vi hade skålar med chips, popcorn och ostskruvar.
Vi drack coka-cola och åt sura flaskor och gelehallon.
Vi skrek flera gånger och rös gång på gång.
- Hur går det med Jeremy då? Frågade jag plötsligt.
- Inge bra, vi har gjort slut, suckade Macy.
- vad tråkigt, sa jag.
- Men jag har träffat en kille med stil, han är as snygg! sa Macy.
- Vad heter han?
- David Longman, sa hon.
- Wow, har du nån bild? Frågade jag.
- Japp, se här! sa hon och tog fram sin mobil och visade bilder på en snygg kille med brunt hår och skinnjacka.
Demi.fi
(Ps. hörni, jag tycker inte i verkligheten att Eric Saade är snygg, men jag hittade ingen annan, bara så ni vet!)
- Han David Longman sa du? Frågade jag och tog en handfull popcorn.
- Ja, sa Macy.
- Han verkar schysst, sa jag.
- Det är han!
- Men då kanske du, jag, Justin och David gå på en dubbeldejt imorgon? Frågade jag.
- Imorgon är det söndag va? Sa Macy.
- Ja, sa jag.
- Fine, vi gör så! Sa Macy och log.
NÄSTA DAG
Jag, Justin, David och Macy satt på en resturang. Klockan var sju och tid för middag.
- Vad ska du ha? Frågade jag Justin och la en hand på hans axel.
- Vet inte... sa Justin och bläddrade i sin meny.
En servitör kom tog in våra beställningar.
- Vad vill ni ha att dricka? Frågade han.
- Cola, sa jag.
- Fanta, sa Macy.
- Sprite, sa killarna på samma gång.
- Okej, jag återkommer, sa servitören och försvann.
- Så hur träffades ni? Frågade jag David för att lätta upp stämmingen.
- På pizzerian, jag jobbar där halvtid och hon skulle beställa, det var liksom kärlek vid första ögonkastet, berättade David och log mot Macy. Hon log tillbaka.
Våra drickor kom.
Jag hällde upp i ett glas och drack snabbt ur det.
- Tröstig? Sa Justin.
- Ja, flinade jag och kysste honom.
- Ni är söta ihop, sa David.
- Tack! Sa jag och log mot honom. Han log tillbaka.
David's perspektiv
Åååh vad snygg hon var!
Med sina brungröna ögon, lagom fylliga läppar, bruna hår som ramade in det vackra perfekt formade ansiktet. Jag var kär, helt klart. Kär på riktigt. Hon var det vackraste jag sett. Jag skulle vilja kyssa henne nu. Men inte framför alla andra. Nej nej...
Men jag skulle lura iväg de andra så att jag skulle få en chans.
Jag skulle vilja skrika rätt ut;
Jag älskar dig Cathrine Mendler! Kan det bli vi?!
Onda drömmar....
- Jag måste på toa, sa Cathrine.
- Jag med, sa jag.
- Okej, flick, och pojk toaletterna är bredvid varndra så vi kan gå samtidigt, sa Cathrine och reste sig.
- Visst, sa jag och följde villigt efter henne.
När vi kom utom synhåll för de andra tryckte jag in henne i vägen.
- Vad gör du? Fräste hon.
- En kyss, jag är så kär in dig... sa jag och tryckte henne hårdare mot vägen.
- NEJ! Skrek hon.
- Cathrine?! Hörde jag Justin säga.
Han kom rusanade och drog bort mig. Ilskan välde inom mig. Allting samlades i min knytnäve och jag slog till Justin så hårt att han svimmade.
- JUSTIN!??!?! Skrek Cathrine. Vad hade jag gjort?!



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: