2011-09-11 | 14:48:33 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 14-That Should Be Me


(lyssna på låten samtidigt som du läser!)
- Hej, snyftade jag.
- Cattis! Hur är det? Gjorde du slut?! Frågade Macy.
- Kan du komma över? Viskade jag.
- Såklart! Jag kommer på stört! Hejdå!
- Hejdå... viskade jag.
Macy kom över på några minuter.
- Hur är det? Frågade hon. Hon omfamnde mig och jag brast ut i gråt igen.
- Ha-ha-han gjorde det med flit... snyftade jag.
- Vad gjorde han med flit? Undrade Macy varsamt.
- Sårade mig! Var med Madison istället för MIG! Grät jag.
- Vilket svin! Sa Macy.
- JA! Sa jag och grät ännu mer.
- Sååja... viskade Macy.
Nästa dag
Macy's mobil ringade och hon svarade.
- Macy,
- Skojar du?
- Va, nej! Okej....
- Men vi kommer!
- Mm...
- Aaa..
- Sure! Ses där! HEJDÅ!
Hon la på och tittade skuldmedvetet på mig.
- Vad? Sa jag.
- Det är Justin, han ska åka till Atlanta nu, sa hon.
- Bra, sa jag.
- Han vill att vi kommer,
- Ja, visst! Sa jag.
- Chaz ringde, han sa det, sa Macy.
- Jaja, kom då! Sa jag och reste mig från sängen där vi suttit. Jag hade bara på mig en grå myströja så jag bytte till trekvarts jeans och en vit tröja, över satte jag ett svart skärp och tog på mig en grå väv kofta. 
- Snyggt! Upplyste Macy. 
- Tack, sa jag.
- Ingen orsak, sa hon och så gick vi ner i hallen. 
Jag tog mina svarta ballerinor och Macy sina motorcykel boots.
- Vi tar min bil, sa Macy. Jag nickade. Macy's bil var en as grym audi.

Macy körde och jag satt i passargerarsättet.
Vi kom fram till platsen där Justin's turné buss stod.
Hans mamma Pattie, Scooter, Usher, Mama Jan och Ryan (inte Ryan Butler utan en annan i Justin's Crew) stod framför bussen. Justin stod med Mitch, Nolan, Ryan och Chaz en bit bort och snackade.
Vi parkerade och hoppade ut.
- Hej! Ropade Macy. Justin tittade mot oss och vinkade. Jag gjorde ingeting utan bara följde efter Macy.
- Hej! Sa Justin till oss.
- Hej, sa jag surt.
- Jag ska ju åka, var inte så sur! Sa Justin.
- Du vet vad jag tycker, sa jag trumpet.
- Cathrine?! Ropade en röst bakom mig. Jag vände mig om och såg Dean, min gamla vän från när jag var hör förut.
- DEAN! Ropade jag.
- Hej sweatie! Sa han och kramade mig hårt.
- Hej! Sa jag och kramade honom tillbaka. Han lyfte upp mig i luften och snörrade mig som par gör på film. Jag skrattade föll ner i hans famn.
- Jag åker nu! Sa Justin.
- Hejdå! Sa jag utan att titta på honom jag var fullt upp tagen av Dean's ansikte.
- Hejdå Justin! Hörde jag Macy säga och krama honom. Jag brydde mig inte.
Justin's perspektiv
Jag såg från bussfönstret hur den där Dean och min underbara Cathrine skrattade och pratade. De kramades och han lyfte upp henne sådär igen. Jag ville spy.
- Det är bäst så gubben, sa mamma som gick förbi mig. Jag nickade långsamt.
- Mm... mumlade jag.
- Flickan var något att leva för, det är ditt fel att det inte är du som har henne i dina armar nu, forsatte mamma, sedan gick hon. Orden sårade mig. Men hon hade rätt. Jag hade varit dum, korkad, idiotisk.
Hur kunde jag?
Men när vi åkte iväg och jag såg hur Dean höll om Cathrine, så tänkte jag; "det där borde vara jag".


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: