2011-09-10 | 22:06:48 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 12-Dinner Time For Our Enemy

myLot - cryingla vie est belle2x11 I Must Confess - 2x11 I Must Confess 0064 - Ashley Benson Central Gallerylifeofsiv -
- Jag fattar inte hur killarna flörtade med den dära Madison, sa Macy.
- Näe, hon är fett falsk, sa jag och suckade.
- Mm... mumlade Macy.
- VAKNA CATTI! Skrek Macy och skakade mig.
- Men herregud Mac, jag har bara underkläder! Sa jag yrrvaket.
- Bryr mig! Men lyssna nu! Hastade Macy.
- Vadå? Frågade jag och kröp ner under täcket igen.
- Madison ringde Jeremy, vi ska äta middag hos oss ikväll, men henne! Berättade Macy.
- VA?! Sa jag.
- Japp, sa Macy. Jag suckade. Sedan reste jag mig och klädde på mig.
Jag och Macy satte oss i käket runt det stora frukost bordet.
- Godmorgon solstrålen, sa Justin och kysste mig.
- Godmorgon! Sa jag och kramade honom hårt. Macy gav mig en är-du-inte-arg-på-honom-blick.
Jag log hemsligthets fullt, det leendet skulle alltså säga; vänta du bara!
Efter frukosten förklarade jag min plan för Macy.
- Vi sabboterar allt för henne, sätter henne alltså i dålig dagger, och om hon stötter eller så smörar vi bara för Justin eller Jeremy, eller vem nu det är, och du avsätts hon för att flörta med dem, och sedan häller vi vatten över henne på ett diskret sätt någongång i slutet, då lär hon sig! Förklade jag.
- SMART! Sa Macy glatt.

***

När Macy väl kom lite senare var hon jättevackert klädd. Hon hade på sig en svart klänning med vita detaljer håret var plattat, hon log mot oss. Hon var faktiskt rätt lik Bella Thorne.
- Hej, sa hon och log.
- Hej! Sa jag och log ansträngt.
- Hej Jeremy! Sa hon glatt och vinkade till Jeremy och Justin som satt vid matbordet redan.
- HEJ! Sa dem i kör.
- Ni gillar att säga saker på samma gång va? Sa jag.
De skrattade.
- Välkommen hit Madison, sa Jeremy och klappade på platsen bredvid sig.
- Älskling! Jag skulle sitta där, det sa jag ju! Sa Macy och blinade åt mig. Jag blinade tillbaka.
- Ja, du sa att hon skulle göra det, sedan sa du; sockertopp, sa jag. Jeremy rodnade sedan nickade han.
- Mm.. just det... sätt dig bredvid Justin istället, sa Jeremy.
- Jag ska sitta där, eller hur sötis? Sa jag till Justin.
- Lägg av nu, Madison måste få sitta någonstans! Fräste Justin och Madison satte sig bredvid Justin.
Jag satte mig mitt emot honom istället.
- Tack då älskling, sa jag och böjde mig över bordet och pussade Justin på munnen.
- Om du inte hade varit så söt hade jag tyckt att du var irriterande, skojade Justin och pussade mig tillbaka.
Vi började äta och prata. Madison sträckte sig efter den sötsura såsen som stod bredvid tomatröran. Jag "råkade" skvimpa ut nästan halv över Madisons klänning.
- FÖRLÅT! Tjöt jag skuldmedvetet.
- Det gör inget, har ni papper? Sa Madison. 
- Ja, sa jag och gav henne hushållspappret, när jag skulle släppa pappret gjorde jag det för tidigt så att den hamnde i Madisons sopp tallrik så att det skvätte över hela henne och mig om jag inte dragit mig undan vilket jag gjorde så jag slapp sopp-explotionen. 
- Förlåt igen! Sa jag och försökte låta bli att gapskratta. Jag och Macy gjorde highfive under bordet som ett tecken på att det var henne tur och att jag gjort ett bra jobb. 
Hon provserade Madison i några minuter. Tillslut gav hon upp när inte Madison verkade förolämpad eller krängt.
- Justin, kan du torka av mig? Frågade Madison och pekade på en fläck som Macy åstakommit på hennes bröstkorg, mitt emellan henne bröst...
Justin flinade och tog upp en servett. Han tryckte spetsen mot fläcken och torkade långtsamt bort den orange/röda fläcken. 
Jag ilsknade till. Jag tog upp mitt vattenglas och kastade ut vattnen i ansiktet på Madisons ansikte så att mascaran rann. 
- Vad i... kved Madison.
- Vi skulle ju göra det diskret, väste Macy så tyst att bara jag hörde.
- Du flörtar INTE med min pojkvän! FÖRSVINN! Skrek jag och sprang runt bordet. Jag högg tag i Madison och släppade henne till dörren och kastade henne ut henne medans alla stirrade på mig. 
Jag slängde igen dörren och låste den.
- HA! Morrade jag. 
- Vad sjutton tog det åt dig? Frågade Justin förvånat.
- Hon höll ju på att kyssa dig din dåre! Skrek jag.
- Nej det gjorde hon inte! Sa Justin och reste sig upp. Han gick fram till mig och la sina händer på mina axelar.
- Jo, sa jag trumpet.
- Ta det lugnt, viskade han i mitt öra.
- Nej! Aldrig! Fräste jag och sprang in i mitt och Justins rum.
Jag la mig på min säng och grät. Jag hörde hur Justin först kom efter sedan hur han öppnade dörren och släppte in Madison igen. Hur kunde han?!
Justin kom inte, men det gjorde tillslut Macy.
- Hur är det? Viskade hon.
- Jag hatar Justin, svarade jag.
- Nej, det kan du väl inte göra?
- Jo, han svek mig, han bryr sig bara om den där hemska Madison! Snyftade jag.
- Men...
- Macy, jag ska inte leva med honom längre, sa jag.
- Vad menar du?
- Vi borde nog inte vara ihop om det ska vara såhär, konstapterade jag.
- Va?! Nej! Ska du göra slut med honom?!
- Mm... mumlade jag.
- Men vi åker ju hem om två dagar, gör slut med honom då, föreslog Macy.
- Du har rätt, sa jag.
- Tänker du komma tillbaka till middagsbordet? Frågade Macy.
Jag skakade på huvudet.
- Okej, ska jag stanna hos dig? Sa Macy lågt.
- Det behövs inte, gå och skydda Jeremy istället.
- Okej, fnissade Macy. Jag log också, sedan gick hon.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: