2011-09-04 | 10:11:42 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 10-We Going To Budapest!

Budapest @ BagoritesCopygram - elliecloHey Marina ♡Dancing in Dresses
- Sen när kallade du mig smullan? Sa jag förbryllat. Han flinade.
- Sedan nu, sa han och kysste mig. Sedan somnade jag.
Jag och Macy satt vid varsin datorn i skolan, det var sista minutrerna av sista lektionen, och vi fick surfa fritt.
- Hör här, sa jag. Billig resa för fyra personer till Budapest, du kan också köpa hela kitet och få en lägenhet för fyra i Pest, klicka här för att boka, fortsatte jag.
- Wow, du, jag, Justin och Jeremy kan göra det! Hur mycket kostar det! Utbrast Macy.
- Bra idé, sa jag och klickade på stället där man bokade "hela kitet".
- Nå hur mycket? Tjatade Macy.
- 2000 för varje person, sa jag.
- JAG HAR RÅD! Ropade Macy så att alla i klassrummet kollade konstigt på oss.
- Bra tjejen, jag med och antagligen Justin, och Jeremy? Sa jag.
- Han har också råd, sa Macy. Jeremy var Macys pojkvän som hon varit ihop med i flera år, han hade alltid gått i den här skolan även när inte Macy och jag gjorde det. Nu var såklart Macy överlycklig för att de gick i samma skola och bodde i samma stad.
- Jag ringer Justin nu! Sa jag och tog upp mobilen.
- Ms Mendler, inga mobiler på lektionen, sa läraren.
- Okej då... men fröken jag måste gå på toaletten! Sa jag och blinkade till Macy.
- Om du skyndar dig! Sa läraren. Jag sprang iväg till flicktoaletterna.
Jag gick in i ett bås och låste dörren. Jag ringade snabbt Justin.
- Hej, sa jag.
- Hej, sa han.
- Om en vecka, kan du ta ledigt då? Frågade jag.
- Hur länge?
- Två veckor typ, sa jag.
- Tror det, hurså?
- Jo, jag och Macy hittade lägenhet för fyra och fyra flygbiljetter till  Budapest för 2000 var! sa jag.
- Så att du, jag och Macy ska åka dit, men vem är den fjärde? Undrade Justin.
- Ja, och den sista som ska med är Jeremy, sa jag.
- Och de är..?
- Macys pojkvän, sa jag.
- Okej! Jag hänger gärna med, men då betalar jag för alla, sa Justin.
- Men det behöver du inte!
- Men jag vill! Jag bjuder på det, jag har precis inte ont om pengar... sa Justin.
- TACK! Du är bäst sötnos! Ropade jag så högt att alla andra i toaletterna antagligen hörde det.
- Ingen orsak, sa han och skrattade.
- Jag måste till min lektion nu! Vi ses! Sa jag.
- Okej, hejdå!
- Hejdå!
Jag gick ut och tvättade händerna som om jag verkligen varit på toa. Två tjejer som stod och sminkade sig tittade konstigt på mig. Jag vinkde tafatt och gick ut.
När jag kom tillbaka tittade Macy ivrigt på mig.
- Nå? Vad sa han?
- Att han betalar för oss alla fyra, sa jag.
- VA?? JA!! SÄG ÅT HONOM ATT JAG ÄLSKAR NA!! Utbrast Macy, nu kollade alla, till och med läraren på oss, och båda rodnade.
Efter skolan gick jag, Jeremy och Macy hem till mig. Vi skulle vänta på Justin, sedan planera Budapest resan.
En vecka senare
Väskorna var packade, och alla satt  i Justins bil på väg till flygplatsen i Startford.
- Ååh vad spännande! Jag kan knappt vänta! Sa Macy och tog Jeremys hand. De satt i baksättet och jag och Justin satt i framsättet.
- Ja, jag längtar tills vi landar, sa jag.
- Tack igen för att du betlar Justin, sa Jeremy.
- Ingen orsak man, sa Justin och flinade.
Snart satt vi på planet, det var underbart, att vara på väg, till en väl förtjänt semester med mina vänner plus min pojkvän.
Jag satt bredvid Justin, vid fönsteret, bredvid Jusin satt Macy och bredvid henne satt Jeremy.
Planet lyfte och jag blundade, det kändes härligt, som en bergochdal-bana, det var kul, snart sa dem i högtalarna att vi kunde ta av oss säkerhestbältena.
Jag kollade ut och såg moln och blå hilmel, och långt, långt där nere såg jag hur vi lämnade Kanada bakom oss.
Hela resan lyssnade jag på Beauce Of You med Kelly Clarkson om och om igen.
- Tröttnar du aldirg? Skrattade Justin ibland, och då skakade jag på huvudet och sjöng med lite.
- Vi ska knäppa fast beltet nu! Sa Justin och skakade mig, jag hade visst slumrat till.
- Ahha, visst! Sa jag och gjorde som han sa.
Väl vid lägenheten
När vi blev av släppta av Taxi-killen var jag helt farcinerad av Pest, där vi skulle bo. Vi skulle bo i ett stort gult hus, det var rätt gammlat såg det ut som.
Innanför den stora svatra porten fanns en gång ut till en stor sal, om man tittade upp såg man himlen, och på sidorna fanns det olika våningar som såg ut som ballkong korridorer, och på vänster sidorna fanns dörrar in till lägenheter. Rakt fram fanns det trappor. Vi skulle bo på andra våningen.
När vi kommit upp skulle vi gå tills slutet av ballkong korridoren, den sista i den lägan var vår lägenhet.
Justin låste upp dörren och vi klev in. Det första vi såg var ett kök. Rakt fram fanns ett stort sovrum, och bredvid fanns ett till lika stort med ballkong.
Det fanns ett litet rum bredvid köket, och en tre badrum, i den ena fanns ingen toalett, men i det andra gjorde de det.
Jag och Justin fick rummet med ballkong och de andra tog det utan. Det fanns två dubbelsängar i mitt och Justins rum. Det var för tidigt för oss att sova i samma säng, så vi tog varsin, Jusin tog den närmast ballkongen, och jag tog den som var lite mer innåt hörnet.
Nästa dag när alla ätit frukost gick vi till ett av de stora badhusen, vi tog ett spa, för att komma dit måste vi åka Metro (Budapests tunelbana som går jätte fort haha).
När vi gled ner i poolen lite senare var vi uttmattade av allt spring.
Vi satte oss i poolen som var 36 grader. Jag satte mig i Justins knä och vi kysstes.
På kvällen satt jag och Macy på ballkong räcket och pratade, vi skrattade och höll på.
- Det här är underbart! Sa jag.
- Ja, verkligen, sa Macy och log.
Okej.... kommentera mera!! allt som jag berättat om nu, i lägenheten och så var så som jag och mina kusiner både när vi var där i fem dagar! Jag älskar Budapest, vi både exakt i Pest också! HAHHA! Men om ni funderar på att åka någonstans så tycker jag att ni ska åka till Pest!!!

Anonym

sv: det gör inte jag heller, jag älskar också Selena! Remember, det är bara en historia! :)

jag har absolut inget emot henne, och den novellen är rätt gammal ^^ jag skriver en ny nu så :) ehhe

2011-09-04 @ 19:35:20
URL: http://mybieberstory.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: