2011-10-03 | 18:59:35 | Kategori: You Made My World (avslutad)

You Made My World Chapter 5-Busted but even on the road...

Jag skulle skriva en lapp till mamma där det typ stod "hejdå nu sticker jag!" eller något sådant, jag skulle ta mina väskor som jag redan pakat och smyga ner till ytterdörren, sedan skulle jag låsa den igen och försvinna ut i mörkret, jag skulle inte komma tillbaka på ett tag, nej det skulle jag inte!
Om tio minuter var klockan 12, mamma och pappa sov, jag hade pakat och klätt på mig kläder. Allting var klart, förutom lappen, jag måste skriva en lapp. Jag tog fram papper och penna. Såhär skrev jag:
Mamma och Pappa... stora chanser i USA, Lady Gaga (som jag sa till dig mamma) erbjöd mig ett skirvkontrakt, jag sa ja... vi ses! Och snälla stoppa mig inte! Hejdå!!!
Jag la lappen på min kudde och smög ner i köket. Jag smög till hallen men jag snavade i mörkret. Jag föll med ett brak in i den öppna jack-gaderoben. Jag skrek till och försökte resa mig, vilket fick mig att halka på allting som åkit ut ur gaderoben, jag föll igen och rätt in i skostället den här gången, med buller och brak kolapsade hela stället och där låg jag bland brädbitar, skor, kläder och galjar.
Steg hördes och jag kröp i hopp av ren vana.
- Bonnie? Sa mammas röst. Jag suckade, allting var över, aldrig skulle jag få skivkontarkt, min enda chans och jag förlorade den, jag vet inte varför men jag kände tårarna började tränga i ögonvrån.
Mamma tände lampan och tittade förvånat på mig. I ena handen höll hon mitt "avskeds" brev.
- Snälla mamma... låt mig åka... sa jag och satte mig upp.
- Men lilla guman... försökte du smita? Sa hon bekymmarat.
- Ja, men det här är min chans, snälla mamma... sa jag och tårarna rann nu ner för mina kinder.
- Så du menade allvar, ringde verkligen Lady Gaga dig? Sa mamma.
- Ja, sa jag. Mamma log och satte sig bredvid mig.
- Då får du självklart resa, sa hon.
- Skojar du?!? Sa jag.
- Nej, självklart får du åka! Sa mamma.
fuck it the life and love
- Tack, tack, tack! Sa jag uppspelt och kramade mamma hårt.
- Du har blivit så stor, varför har ´du inte sagt nåt? Sa mamma mjukt och höll mig intill sig.
- Mamma... jag vill vara med dig och pappa mer än nåt annat, men jag vill också få den här chansen, jag klarar det, snälla, lita på mig, sa jag.
- Jag litar på dig älskling, sa mamma.
- Tack mamma, sa jag och reste mig.
- Hejdå gumman.
- Ja. sa jag och vinkade, sedan gick jag ut genom ytterdörren och mötes av Lady Gaga och hennes limousin.
Jag somnade på resan mellan mitt hus och flygplatsen. Jag drömade om mamma. Jag såg mammas ansikte, gråtandes. Bredvid henne stod Josh och pappa, detr kollade anklagande på mig.
- Vad har jag gjort? sa jag.
- Du har krossat hennes hjärta genom att bara sticka! Sa Josh.
- Hon sa att det var okej! Sa jag.
- Tror du själv på det?! Morrade pappa.
- JA! Sa jag.
- Sluta lippa din idiot! Sa Josh.
- Josh... pappa... mamma..? sa jag i ett försök att få dem att ändra sig. Sedan hörde jag Gagas röst.
- Vakna mitt lilla monster, vi ska flyga nu!
Jag öppnade långsamt ögonen.
- Kom nu, sa Gaga.
- Ja, förlåt. sa jag och klev ur limousinen.
- Be inte om förlåtelse, sa Gaga och log mot mig. Vi gick på planet och jag fick fönster plats. Jag kollade genom fönstret när vi lyfte. Jag orkade inte tänka så jag satte på mig hörlurar och kopplade in dem i min Ipod.
Jag lysnade Blah Blah Blah av Ke$ha.
Take a bite of my bad girl meat.
Förlåt för kort men jag känner mig lite sterssad att jag inte lägger ut så ofta!!
Tack för att ni fortfaranade orkar läsa den! HAHA:D Ni e bäst!!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: