2011-10-22 | 11:28:05 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 5-Are You Mad At Me?

När vi kom hem skrev jag genast ner Jakes nummer. 345567, jag mindes det...
"Visst var det tur att han kom?" Frågade jag Justin. Han nickade tyst.
Jag pladdrade på med de andra medans Justin satt tyst på sin säng.
"Vad tyst du är Justin!" Sa jag.
"Vadå då?" Muttrade han.
"Inget..." mummlade jag sårat. Han sa inget utan bara blängde på mattan.
"Är du arg på mig?" Frågade jag försiktigt.
"Nej!" Fräste han. Jag blev ännu mer sårad, vad fan var det med honom?
"Justin?" Sa jag frågande.
"VAd?" Muttrade han.
"Är du ledsen?" Frågade jag och la en hand på hans axel. Justin tittade på mig.
"Ja, du vet min pappa och allt det där", mummlade han och skakade av sig min hand.
Justin
Det brännde där hon lagt sin hand, det gjorde inte ont men som om hon lämnat kvar osynliga märken.
"Jag går ut." sa jag och reste mig. De andra sa inget, jag bara gick. Så fort jag kom ut kände jag tårarna, precis då kände jag mig ensamast i hela världen. Då såg jag en gestalt komma gående. Jag torkade tårarna och harklade mig.
"Tja!" Ropade en röst som jag kände igen från tidigare idag.
"Tja!" Ropade jag tillbaka. Jake Wood kom fram till mig och skakade hand.
"Bor Erin här?" Frågade han.
"Mm..." muttrade jag.
"Är det okej med dig att jag tar henne om du fattar vad jag menar?" Frågade Jake.
"Ursäkta?" Sa jag frågande.
"Är du kär i henne eller bryr du dig inte om jag tar henne?" Upprepade han.
"Nejnej, ta henne du, tack för att du frågar ialla fall!" Sa jag snabbt.
"Okej, tack själv! Ses!" Sa Jake och gick mot dörren. Vad var det med mig? Jag sa att jag inte var kär i Erin, men jag blev ledsen när hon visade ett tydligt intresse för Jake.
Vad gjorde jag egentligen?
Erin
Det knackade på dörren. Jag öppnade i hopp om att det var Justin, men det var Jake.
"Hej!" Sa jag glatt och log mot min räddare.
"Tja!" Sa han lika glatt.
"Såg du Justin där ute?" Frågade jag.
"Ja, han stod och stirrade framför sig, ville du säga nåt till honom?" Sa Jake.
"Nejdå, han gick ut och jag oroade mig lite, men strunt i det, vad gör du här?" Sa jag.
"Hälsar på dig."
"Ja..." sa jag och rodnade.
"Vill du göra något imorgon?" Frågade han tillslut.
"Ja gärna! Vad?"
"Vi kan ta en promenad, vad sägs?"
"Visst! Jag ringer dig!" Sa jag.
"Gör det, hejdå." sa han.
Radiate L♥VE & Go Big Time!
"Hejdå." sa jag och Jake gick. Jag stängde dörren och lutade mig mot den och gled ner för den.
"Wow..." mummlade jag.
"ERIN! KOM NU!" Ropade Olive från mitt rum.
"Kommer!" Ropade jag tillbaka och reste mig. Jag log för mig själv innan jag gick upp för trappan.
"Vem var det?" Frågade Chaz.
"En kille som jag träffat, han och jag ska gå en promenad imorgon, hoppas det utvecklas!" Sa jag.
"Jake Wood?" Frågade Olive.
"Japp", sa jag.
"Han var snyygg!" Sa hon förtjust och fnissade.
"Ja!" Sa jag. Chaz sa inget, han såg fundersam ut.
"Vad är det?" Frågade jag.
"Inget, bara oroar mig för Justin, jag går och kollar till honom." sa Chaz.
"Okej", sa jag.
Chaz
Jag sprang ner för trappan och ut genom dörren. Justin stod en bit bort.
"Justin!" Ropade jag. Han reagerade inte.
Jag gick fram till honom. Han stirrade ut genom regnet som jag inte märkt föll över oss.
"Jag bryr mig inte Chaz", viskade han.
"Jodå, det gör du." sa jag.
"Nej!" Fräste han och först nu såg jag att han grät.
"Kom så går vi in till Jazmyn och Jaxon." sa jag och Justin nickade.
"Okej", viskade han. Vi gick in, Jazmyn hoppade upp i hans famn när vi kom in. Erin reste sig och Jazzy's mamma också.
"Justin!" Sa de på samma gång.
"Jag blev orolig!" Sa Erin med ett ilsket tonfall och gav Justin en kram.
"Förlåt." mummlade han.
"Är du arg?" Frågade hon.
"Nej jag är trött, jag går och lägger mig, godnatt!" Muttrade Justin och gick.
Erin tittade olyckligt efter honom.
"Vad har jag gjort, är han blyg eller nåt?" Frågade hon mig.
"Nej, han är en stort popsensation, så blyg är han INTE!" Sa jag. Erin nickade och gick hon också.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: