2011-10-20 | 20:14:04 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 4-Jake Wood

Jag, Olive och Justin stod nu på taket av vattengrottan.
Om jag inte vetat att den var här under hade jag aldrig fattat det, det var som en helt vanlig platt bit mark.
"Där är hålet!" Sa Justin och pekade. Vi gick fram till hålet i marken som var ganska svårt att upptäcka.
"Mm..." sa jag. Vi kikade ner och såg det klara blåa vattnet. Vi hade fortfarande badkläder och jag fick en snabb inpuls att jag ville hoppa ner i hålet och glida ner i det svala vattnet.
"Vad grunt det ser ut härifrån!" Sa Olive. Justin instämade.
"Jag hoppar ner", sa jag.
"Eh va?" Sa han förvånat.
"Ja azzå, det var en inplus jag fick, jag kommer inte precis skada mig!" Sa jag.
"Okej då." sa Justin.
Jag satte mig på kanten av hålet och dinglade med benen.
"1,2,3..." mummlade jag och gled ner i hålet. Det gick snabbt, lite för snabbt, innan jag hann uppfatta det var jag i vattnet.
Jag kände ingenting, bara att luften höll på att ta slut, jag hörde ett plask ovanför mig, vad sjutton var det som hände. Jag försökte simma upp till ytan men jag visste inte vad som var upp och vad som var ner.
Jag kände ett par händer grabba tag i mig, men inte lyckas få fäste. Sedan kom två armar till och lyckades med hjälp av de första paret händer dra upp mig till ytan.
Snart låg jag på klippan inuti grottan.
Två ansikten tittade oroligt ner på mig. Det ena var Justin... och det andra var en kille som jag inte sett förut, han hade mörkbrunt hår och var solbrännd, riktigt snygg faktiskt.
"Hur gick det?" Frågade den solbrännda snyggingen.
Jag svarade med att hosta upp saltvatten.
"Erin?" sa Justin oroligt.
"Hur vet du vad jag heter?" hostade jag.
"Chaz berättade", sa han snabbt. Jag nickade. 
"Kom så ska jag hjälpa dig, kan du simma?" Sa främligen.
"Jadå", sa jag som inte ville framstå vid första mötet som en klumpig. Men så fort jag kom ner i vattnet blev jag som förlamad, killen fick hjälpa mig.
När vi tillslut var uppe på land böjde sig Olive oroligt över mig.
"Hur mår du?" Frågade hon försiktigt.
"Bra!" Fräste jag.
"Vem är du?" frågade Justin killen som hjälpt mig.
"Jag heter Jake Wood." sa han och log.
"Åh, jaha, hej! Jag heter Erin, och killen där heter Justin och tjejen heter Olive." sa jag i snabb följd.
"Vad trevligt! Hur mår du Erin?" Sa Jake.
"Bara bra", log jag.
"Så bra." sa han leende. Jag nickade och satte mig upp. Justin tittade bara på mig.
"Vi borde gå..." mummlade han.
"Ja", sa jag.
"Antagligen." sa Olive.
"Såklart!" Menade Jake. (HAHA!!)
"Vi kanske ses?" Frågade jag han.
"Ja! Vänta... ring nummret 345567, kan du komma ihåg det?" Sa Jake.
"Äh... ja! Jag skriver upp det så fort jag kommer hem!" Sa jag.
"Okej, ses!" Sa han och gick åt motsatt håll som vi skulle till. Jag vinkade och så gick vi.
Sorry för världens kortaste men jag lovar er en superlång i morgon (kanske) jag ska vara i Nacka och idag hade jag öppethus!!
Men jag lovar er ändå!! Puss och kram Lexi!



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: