2011-10-14 | 21:39:25 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 2-Ded Man

Nästa dag gick jag och Olive till stranden.
"Har Chaz berättat att Justin kommer om två dagar?" Frågade hon när vi slog oss ner på en skuggig plats.
"Nej", sa jag stelt.
"Men det gör han." sa Olive.
"Okej, men strunt i det! Ska vi bada?" Sa jag och försökte byta ämne. Olive märkte ingenting utan nickade bara glatt. I samma stund fick jag ett SMS.
"Vänta lite, jag ska bara kolla!" Sa jag och tog upp mobilen.
Det var från Dick.
Hej! Dålig avsluting igår!! Sry var tvungen att dra! Vad gör du?
Jag: Sluta störa mig!
Jag la ner mobilen igen och reste mig.
"Vem var det?" Frågade Olive.
"Dick", suckade jag.
"He suck's..." sa Olive och jag började skratta.
*
Vi kastade oss i vattnet under skrik och skratt.
"Ska vi dra till 'stället'?" Frågade jag.
"JA!" Sa Olive. 'Stället' var en undervattens grotta som bara jag och Olive visste om, man var tvungen att simma under vattnet för att se den, men det var svårt, bara om man visste vart man skulle så var det enkelt att se den.
Vi simmade en bit innan vi dök under vattnet. Vi simmnade in till grottan och kom upp till utan när vi var inne.
"Det är lika fint som jag minns det!" utbrast Olive.
"Ja..." sa jag och tittade mig omkring. Det fanns en stor sten som stack ut ur grottväggen som man kunde klättra upp på och sitta där sedan. Jag klättrade upp på den med Olive i hällarna.
"Det är..." började jag men avbröts av att Olive skrek till. Jag tittade på henne. Hon pekade ner i vattnet. Jag kollade där hon pekade.
Jag drog efter andan. Där låg en död kropp och flöt. 
"Hur kom den in hit?" Sa jag skrämt.
"Vem bryr sig? Någon har dött!" Sa Olive upprymt. 
"Vänta jag ska kolla vem det är..." sa jag.
"Va?! Nej!" Ropade Olive. Jag struntad i henne och gled ner i vattnet. Jag vände på kroppen för att se ansiktet.
Jag kände inte igen mannen som låg där och flöt. Han hade brunt hår och ögonen stirrade tomt framför sig, jag andades häftigare och häftigare, jag kände igen honom nu... var det inte... jo... det var det...

Chaz's perskpetiv
Jag försökte ringa för hundrade gången till Erin. Hon svarade inte. Max tittade oroligt på mig.
"Svarade hon?" Frågade han.
"Nej", suckade jag.
"Konstigt, Erin och Olive skulle ju bara gå och bada..." mummlade Max.
Då öppnades ytterdörren och en trött Erin kom in.
"Erin! Vad har hänt?" Sa jag och Max på samma gång.
"Ni vill inte veta..." sa hon tyst och gick upp för trappan. Vi hörde hur hon smällde igen dörren till gästrummet.
"Vad i..." sa Max.
"Fråga inte mig!" Sa jag och ryckte på axlarna.
Erin's perspektiv
Jag la mig på sängen och bara grät. Jag och Olive hade hittat en död man i vår undervattensgrotta! Hur var det möjligt.
Och inte nog med vem det var vi hittat död där... stackars hans barn... vad de nu hette... någonting på J båda två tror jag... och hans äldste son... som var så framgångrik... alla visste vem han var...
Jag fattade det knappt, att vi-jag och Olive, hade hittat självaste Justin Bieber's pappa Jeremy Bieber död i undervattensgrottan.
Jeremy Bieber....
NO METAMORPHOSIS


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: