2011-11-19 | 22:04:34 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 16-I Can't Hate You

Det var kväll, min första dag i Startfords skola hade varit toppen, och nu satt jag med mobilen i handen och tvekade. Skulle jag ringa till honom eller ej?
Det knackade på dörren.
"Kom in?" sa jag.
"Jag sover över, bara så du vet... jag... sover över med Chaz." det var Olive. Hon rodnade när hon sa det sista.
"Haha, okej!" småskrattade jag. Olives blick föll på min mobil.
"Ring honom." var allt hon sa innan hon gick.
I samma stund ringade min mobil. Men det var inte Justin, det var Tanya, en tjej jag träffat i min nya klass.
"Hey!" Utbrast hon.
"Haha, hej!" fnissade jag.
"Stör jag?"
"Nejenej!"
"Bra... jag bara undrar en sak, det går rykten om dig."
"
Va?!"
"Ja... alla vet att du och Bieber är ihop."
"Var ihop." rättade jag.
"Hursomhelst, det sägs att du är värsta bitchen som slog ner en tjej som pratade med Justin, jag ville bara veta om det var sant?"
Jag blev alldels paff. Gick det rykten om mig? Jag kände gråten komma.
"Nej..." viskade jag.
"Bra! Jag visste att du inte var sån!"
"Tack." mumlade jag.
"Gjorde jag dig ledsen?"
"Nejdå! Jag bara blev lite paff... alltså..."
"Okej bra! Hejdå!"
"Hejdå." viskade jag. Sedan pep till i luren och jag tryckte på rött.
Jag började gråta, tårarna rann och rann. Mobilen ringade igen.
mileys biggest fan ♥.(tänk er att hon sitter i ett sovrum)
"Hallå?" snyftade jag.
"Så du har hört?"
Det var Justin. Han lät olycklig, jag tyckte nästan synd om honom.
"Vem spred ut detta?" frågade jag ilsket.
"Jag vet inte."
"Jag vill inte att folk ska tro sånt om mig." grät jag.
"Jag skulle döda dem om de trodde på idioten som spredd ut detta!"
Han lät som om han menade det vilket fick mig att le lite. Sedan blev jag kall.
"Vet du vem som spredd ut det?"
"Ehh... sorry honey men.... det var Nina."
"Varför sa du inte det?"
"Jag vet inte, förlåt älskling!"
"Sluta ljuga!" skrek jag.
"Jag lovar, om du lovar att träffa mig på The Queen imorgon kväll?"
"Skulle jag gå på resturang med dig?"
"Jag bjuder!"
"Justin..."
"SNÄLLA!"
"Okej då."
"Bra då säger vi det! Klockan sju, okej?"
"Okej, hejdå." muttrade jag.
"Hejdå."
Nästa dag klockan 19.00
Jag såg Justin på långt håll. Han satt längst in i 'The Queen' och hade redan beställt in dricka til sig själv. Jag slog mig ner vid honom utan ett ord.
Han log mot mig.
"Hej."
"Hej." muttrade jag.
"Snälla lägg av att vara sur!"
"Hur ska jag kunna det?" suckade jag.
Vi pratade en stund i samma still som vanlig innan han tittade mig i ögonen.
"Vill du bli min igen?" frågade han allvarligt.
"Jag... vet inte." sa jag tveksamt.
"Snälla, you are the one for me." sa han och strök mig över kinden.
"Justin..." började jag men han avbröt mig med en försiktig kyss. Han kollade rätt in i min ögon. Jag slog ner blicken och rodnade.
Day 213 Part 2 | Flickr – Compartilhamento de fotos!
"Nå?" viskade han.
"Jag..."
"Jag älskar ju dig, snälla!"
"Jag kan inte hata dig, men..."
"Men?"
"Men jag kan inte lita på dig, inte helt, jag är ledsen." sa jag och reste mig.
"Gå inte." bedjade han. Långsamt skakade jag på huvudet och sprang därifrån.
Skulle jag välja honom? Men det var som jag sa, jag kunde inte lita på honom...
Då sprang jag in i någon. Jag tittade upp och fick en chock.


KLara

är det Nina?? :O

2011-11-19 @ 22:18:30

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: