2011-12-27 | 21:32:51 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 43-Fight

Erin
Dagarna på turnén gick. Vi hade det grymt kul hela tiden och aldrig en tråkig stund. Repade på dagarna skojade varenda lediga stund.

Idag skulle vi gå runt och ha en ledig dag i Atlanta. Shoppa, fika ja, vara lediga. Vi åkte upp i ett av dem där "kik" tornen där man såg hela Atlanta typ. Scooter filmade medan jag och Justin hissnade över hur högt det var.
Justin lutade sig mot räcket och sa:
"ALT Shaaawty!" Vi andra skrattade.
Efter en hel dag i Atlanta gick vi hem mot turnébussen. När vi satte oss i bussen började jag och Justin"små bråka" lite om vem som skulle få ligga underst i våningssängen vi hade. De andra tyckte vi var ganska fjantiga. Vi fortsatte att gnabbas och snart blev det till ett riktigt gräl.
"Du ska alltid få allting! Du är så himla bortskämd! Men jag tänker inte skäma bort dig så det så!" fräste Justin.
"Ska du säga! Du tror liksom att jag ska göra exakt som du säger bara för att jag är ny!" snäste jag.
"Ah visst! Du tror jag jag ska göra som du säger bara för att du kom med, men så fasen heller!"
"Kom igen! Sluta bråka!" sa en röst från dörren. Vi vände oss om och fick se Jaden Smith stå i dörröppningen.
"Jaden!" utropade Justin.
"Fint! En kille till! Jag slaggar i min del av bussen!" morrade jag.
"Gör det du!" morrade Justin tillbaka. Jag dundrade mot sängen som skulle varit min om jag inte varit hos Justin de första dagarna.
"Ska du sova här?" frågade Beyoncé när jag slog mig ner.
"Ja, de där tönt-killarna vill jag inte vara med!" sa jag.
"Vill du också ha en kompis här kanske?" sa hon.
"Jaa!" skrek jag. Hon skrattade. Sedan ringde jag genast till Olive. Såklart ville hon komma och nästa dag stod vi utanför bussen och kramades.
"Tack för att jag fick komma." log Olive.
"Jag skulle inte klara mig utan dig, jag och Justin är ovänner", suckade jag.
"Nej men guman! Det ska vi ordna!" sa Olive och så gick vi in. Justin stod och pratade med Scooter när vi kom in. Jag satte näsan i vädret och gick ilsket därifrån.
När vi kom in i mitt "rum" satte jag mig på sängen och började gråta. Olive tröstade mig.
"Såja... såja... det blir bra..." sa hon om och om igen medan hon strök mig över ryggen.
***
Det var dags för show och Justin och jag hade just haft världens gräl. Vi hade bråkat så mycket att Kanye och Scooter fick dra isär oss. Nu satt vi så långt ifrån varandra det gick att komma och jag skulle säkert börja gråta närsomhelst.
När det var min tur var jag som förlamad, jag bara gick ut på scenen och när jag stod där ute brännde det till i mig. Utan anledning började jag gråta. Mitt på scenen. Jag bara grät och grät.
"Vad har hänt?" hörde jag någon ropa i publiken.
"Förlåt", snyftade jag och sprang ut från scenen.
Tumblr_lvson0b2rr1qbk4apo1_500_large
Olive omfamnde mig och hjälpte mig till de andra. Sedan tröstade de alla mig. Hela mitt crew stod runt mig och uppmuntrade mig.
"Du förstör ju allt!" fräste Justin åt mig. Men det borde han inte ha gjort. Alla, du menar jag alla i mitt crew plus Olive gav honom mördar blickar och nästan skrek åt honom att dra åt helvete. Han blev verkligen rädd. Scooter, Usher, Mama Jan och de andra i Justins crew plus Jaden fräste åt oss tillbaka. Sedan var kriget i gång. Det regnade angklagelser och dumma kommentarer i luften. Det roliga var att att mentor och mentor bråkade, manager och manager bråkade, stylist och stylist bråkade och så vidare. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Det bara slank ur mig och jag vred mig av skratt. Det gjorde Justin också. Vi hade börjat skratta på samma gång och när vi insåg det slutade vi med än gång.
"Jag hatar dig." sa jag.
"Och jag dig." svarade Justin.
En vecka senare
Vi hade nu brutit upp vår turné. I alla fall den vi hade tillsammans. Olive var kvar och skulle vara det tills min turné var slut och det var helt okej utan Justin. Ärligt talat saknade jag honom inte alls, jag var så arg och besviken på honom att jag inte orkade bry mig eller vara ledsen, det var liksom inget jag behövde.
"Olive, skulle du vilja göra en duett med mig?" frågade jag när vi satt och planerade morgondagens konsert.
"Eh... jag vet inte... jag är ju bara Olive..." sa hon.
"Kom igen! Du är ju jättebra på att sjunga!" tjatade jag.
"Okej då... men vad ska vi sjunga?"
"Skyscraper." sa jag enkelt.
"Va?!" Jag flinade.
"Jajamänsan." sa jag. De andra såg frågande på oss.
"Och vad är det för låt?" undrade Kanye tillsist.
"En låt Olive skrivit." sa jag.
"Jaså?" Vi satt och pratade en stund och kom tillslut fram till att vi skulle sjunga "Pocketful Of Sunshine" med Natasha Bedignfield och vi delade upp låten i två delar var som vi skulle sjunga.

Nästa dag innan konserten gick jag och Demi en shopping runda på stan. En kille sprang fram till mig och undrade om jag var Erin McLoud och om han fick en autograf. Jag sa ja och gav honom det. När han gått skrattade vi nästan ihjäl oss.
Tumblr_lwb17aikcq1r10idao1_500_large


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: