2011-12-18 | 17:33:41 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 36-Girlnight!

Idag skulle jag, Olive, Sarah och Tanya ha tjejkväll hemma hos Sarah. Hon bodde i ett helt enormt hus och hennes rum var rena drömmen...
Det ringde på dörren precis när vi skulle sätta på filmen vi valt, vi hade valt "Titanic".
"Vem kan det vara? Vi är ju alla på plats." sa Tanya sarkastikt.
"Jo just det, min kompis Elle kommer också, hoppas det är okej, hon är jättetrevlig!" Sa Sarah och reste sig från sin plats i soffan.
"Helt okej för mig." sa jag.
"Desamma med mig." sa Olive.
"Mig med." kontrade Tanya. Jag gav henne en blick som sa "tyst nu". Jag visste att hon kunde gå för långt ibland. Snart kom Sarah upp med en blond och lockig tjej med ett stort leende på läpparna.
"Hej!" sa hon.
"Hej." sa vi i kör.
"Detta är alltså Elle", sa Sarah.
"Angenämt." sa Tanya. Jag kastade en kudde på henne så att hon skulle vara tyst. Elle sa inget mera utan bara satte sig bredvid Sarah och var tyst nästan hela filmen. I slutet grät vi alla fem och jag höll hårt i Olives tröjärm.
"Så... vad ska vi göra nu?" frågade jag när filmen var slut och eftertexterna började rulla.
"Ingen aning, prata killar eller?" sa Sarah. Vi andra fnissade.
"Jag vet! Vi gör en tio i topp-lista med killar!" sa Tanya.
"Ja!" fnissade jag och Olive. Sedan delade Sarah ut varsit papper och penna så att vi kunde skriva.
Min lista blev en sorts samanfattning av alla snygga killar jag sett.
***
När alla var klara skulle vi läsa upp dem för varandra.
"Okej, jag kan börja." sa Elle.
"Visst." sa Tanya.
"Min första är Justin Bieber..." började hon.
"Justin? Gillar du honom?" sa jag.
"Oh ja... jag vill gärna vara ihop med honom, fan ta henne som är ihop med honom." sa Elle och skrattade. Alla tittade på henne, sedan på mig. Jag reste mig upp och ögonen tårades. Nu var det min tur att få haters, kul.
"Erin vänta." sa Olive. Jag brydde mig inte om henne utan bara sprang ut ur huset. 
Jag sprang ända hem till mig. Det var tur att jag bodde så nära Sarah. 
"Men vad har hänt?" frågade Kathrine när jag kom in i hallen röd gråten och blöt av regnet som föll utanför. 
Justin, som hade nu mer "bodde" hos oss kom också ner. 
"Shawty, vad har hänt med dig?" sa han och tog mig i sin famn. Jag kramade honom hårt och grät så att jag skakade.
a ultima musica, beautiful, boy and girl, couple, cute - inspiring picture on Favim.com
Egentligen borde jag väl inte ta så illa upp men det var ju min första hater så... Justin skulle säkert fatta, han hade ju många haters. 
***
"Så vad har hänt?" frågade Justin och strök mig över huvudet. Vi satt på min säng och hade äntligen kommit förbi alla oroliga vuxna där nere i köket. 
"Sarah hade bjudit in en av sina vänner som vi inte kände, hon hette Elle och var jättetrevlig." berättade jag.
"Och..?" sa han uppmuntrade. 
"Och hon visste inte att vi var ihop och hon älskar dig och din musik och så... hon sa liksom 'fan ta hon som är ihop med Justin' till mig och jag tog väl lite hårt på det men det var min första hater och så..." jag brast i gråt igen och Justin höll om mig. 
"Såja... såja..." viskade han och smekte min rygg. 
"Jag vill inte att dina fans ska hata mig." mumlade jag mot hans skjorta.
"Jag fattar, det vill jag inte heller men de är förblindade av hat." sa Justin. Jag svarade inte utan bara blundade och kände Justins andedräkt i håret. Snart somnade jag.
I Erins dröm:
Jag var ute på stan, ja för att shoppa lite nya kläder och så. På torget möte jag en grupp tjejer som stannade och gav mig ondeskefulla blickar. 
"Så det är du som är Justins nya flickvän Erin McLoud?" sa en av dem. Jag nickade. De andra flinade elakt mot mig. 
"Lite för ful för att vara Justins va?" sa en annan av dem.
"N-näe..." stammade jag.
"Jag slår vad om att Justin kommer göra slut med dig närsomhelst, ingen vill väl vara ihop med en sådan som du!" fnös den första tjejen.
"Du vet ingenting." väste jag. De skrattade. Skrattade och skrattade och skrattade. Jag fick hålla för öronen för att stänga ute det hemska ljudet av falska, gälla skartt. 
"Erin! Erin! Erin!?" Jag slog upp ögonen och såg rätt in i Justins oroliga ansikte. 
"Vad hände?" sa jag yrvaket och satte mig upp.
"Du somnade, och du skrek dessutom, rätt läskigt faktiskt", sa Justin.
"Säger du det." sa jag och kliade mig i huvudet. 
"Japp det säger jag." sa han och pussade mig på pannan. Jag högg tag i hans axel och kysste honom. Han log och besvarade min kyss. 
"Haha Justin ta det lugnt." skrattade jag och virade armarna runt om honom. Hans händer kramade mina och han gav mig en ny kyss. 
"Jag älskar dig." viskade han.
"Och jag dig. Föralltid." sa jag.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kunde inte vänta på kommentarer... jag bara ÄLSKAR att skriva haha... men kommentera nu!
//Lexi
 


ellen

jätte bra!!

2011-12-18 @ 18:30:28
URL: http://jeleenastoorys.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: