2011-12-01 | 18:19:17 | Kategori: Our Love Will Never Die (avslutad)

Our Love Will Never Die Chapter 28-Firts Snow

En månad hade gått nu sedan det stora "bråket" mellan Chaz och Olive. Jag ringer henne varje dag men hon vägrar kom till mig. Såklart förstår jag henne, att bli sviken av en kille är HEMSKT! Egentligen var det hon som svek Chaz och han kanske borde vara så arg? Jag vet faktiskt inte...
"Vad tänker du på?" frågade Justin och rörde vid mitt hår.
"Olive." sa jag.
"Aww Erin..." sa han och sträckte fram sin hand. Jag tog den och lutade mig mot hans arm.
"Tror du de kommer bli sams?" frågade jag honom och pillade på hans stickade kofta.
"Jag hoppas det", sa han och tog sin arm (inte den jag lutade mig mot) och la den runt mina axelar (stav) och kramade min högra axel med handen.
Plötsligt ringde min mobil. Det var Olive.
"Hej", sa jag.
"Hejhej!" sa hon glatt.
"Något nytt?" frågade jag.
"Jag 'gjorde slut' med den där collge killen", sa Olive.
"Är det bra?" sa jag ironiskt.
"Ja! Då kan jag bli ihop med Chaz igen!" utropade hon.
"Men..." började jag.
"Ja jag vet att han är skitsur på mig men jag ska försöka övertala honom, kan jag få prata med Justin?" Jag var tyst i några sekunder.
"Öh... ja?" sa jag.
"Bra, hejdå!"
"Hejdå..?" sa jag och gav Justin telefonen.
"Va?" mimade han.
"Jag vet inte, Olive har väl käkat svamp eller så", sa jag och skakade på huvudet.
Sedan reste jag mig och lät Justin och Olive prata ifred. Jag gick till Chaz.
"Får jag komma in?" frågade jag och knackade på dörren.
"Aaaa..." ropade Chaz innefrån rummet. Jag tryckte ner handtaget och gick in.
"Hej", sa jag.
"Hej." muttrade han.
"Vad gör du?" undrade jag. Han svarade inte. Chaz hade varit så avig sedan det där med Olive hände, han har inte varit otrevlig eller så, han har svarat på våra frågor men han är väldigt isolerad och nedstämd. Inte ens Justin och Ryan gör honom glad.
"Ville du nåt?" suckade han och vände sig mot mig.
"Eh..." jag kunde ju inte säga att Olive skulle komma över för då skulle han flippa ut men ändå....
"Nå?" Chaz höjde ett ögonbryn och granskade mig med sin "lärare ute på jakt" blick som fick mig att skratta.
"Chazy..." sa jag och skakade på huvudet.
"VAD?!" fräste han men jag såg igenom ilskan och fann sorg och glädje över att jag kommit till honom.
"Vi finns här för dig, både jag och Justin, bara så du vet", sa jag. Han vände bort ansiktet men jag hann se tårar i hans ögon.
"Såja..." viskade jag och kramade honom. Han kramade tillbaka denna gången. Min tröja bli blött vid axlen av hans tårar.
Det ringde på dörren och Chaz såg med ens trött ut.
"Jag öppnar", sa jag och reste mig.
Det var såklart Olive. Justin stod utanför Chaz's rum när vi kom upp för trappan.
"Gå in själv, de blir bäst så." sa jag.
"Okej", sa hon och skulle just gå in när Chaz öppnade dörren. De stirrade på varandra en stund.
"Kom", muttrade han, gav mig och Justin en mördar blick, inte en sådan där jag-hatar-dig-förevight-blick utan en sådan där men-snälla-varför-bjöd-ni-in-henne-blick.
När dörren smällt igen bakom dem sprang jag till fönstret med Justin hack i häl.
Vi hörde fört hur de skrek åt varndra och sedann blev det alldels tyst. När vi såg dem blev jag alldels varm, för det var en riktigt värmande syn. De stod med armarna om varandra och kysstes en riktigt vacker och kärleksfull kyss. Jag fick tårar i ögonen.
"Vi borde också göra sådär", sa jag Justin småskrattande.
"Jag tycker det är gulligt." sa jag.
"Kom då så ska jag kyssa dig!" flinade Justin. Han började kittla mig och jag skrattade ihjäl mig.
"Kolla Justin!" ropade jag.
"Vad?"
"Snö!" Utbrast jag. Och ja, den första snön föll ner över Startford... äntligen!


ellen

jätte bra!

2011-12-01 @ 19:22:59
URL: http://justinbieberstoorys.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: