2011-08-30 | 19:23:57 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 7-You Die, I Die, Like The Song

I am made of scars21st Century Girl : E as vezes só o sentimento não basta. Muitos...
Jag gick ut och såg en stor gren, bakom den ännu än och mitt i mellan den andra grenen och marken låg Catti.
Jag flämtade till och ropade på killarna.
Justin
Jag och de andra sprang till Macy. Hon skakade av rädsla och gråt, hon pekade på den halvt mosade Cathrine, hon låg under en gren, den hade träffat henne rätt i huvudet, som tur var den genom rutten, det syntes, men den var tydligen tillräckligt ård för att nocka Cathrine.
Det var då jag upptäckte blodet som flöt ut i en större och större pöl runt hennes huvud.
- HJÄLP TILL GRABBAR! Ropade jag och sprang fram till grenen. Alla sex försökte lyfta upp grenen, det gick, trots att den var rutten var den tung, eftersom den var så stor. 
- Ring ambulansen Macy! Sa jag. 
- O-okej! Snyftade Macy.
- Är du okej Justin? Frågade Chaz när vi satt i ambulansen på väg till sjukhuset. Jag tittade på Cathrine, hennes ansikte var blekt av blodbrist, tänk om hon dog.
- Nej, sa jag lågt.
- Det ordnar sig, sa Chaz till mig. Men det verkade inte Macy hålla med om, hon grät så att hon skakade, henne ögon var röda och kinderna hade förvandlats till vattenfall av tårar.
- Mac, sa jag och la en hand på hennes knytna nävar.
- T-tänk om hon dör? Viskade Macy.
- Om hon där, så dör jag, sa jag.
- You Die, I Die, sa Macy med melodin från min låt 'U Smile'.
- U smile, I smile... viskade jag.
- Vad sa du? Frågade Ryan.
- Inget, sa Macy åt mig. Jag log tacksamt mot henne.
- Baby, You die, I die, like the song, viskade jag i Cathrines öra.
På sjukhuset fick vi sitta och vänta på beskedd.
- Mamma, pappa eller närsmaste släkting kan komma in! Sa en tjej och gick fram till oss.
- Till Cathrine Mendler? Frågade jag. Tjejen nickade.
- Det är nog jag, eller hur? Sa MAcy, vi andra nickade och Macy gick.
Cathrine
Macy kom in, det var det ända jag fattade.
- Hon behöver blodtransformation, och det räcker inte med sjukhus blod, sa doktorn till Macy.
- Jag frågar Justin, annars blir det jag, sa Macy. Doktorn nickade. Snart kom Justin och Macy tillbaka.
- Jag gör det, sa Justin.
- Det tror jag inte, sa doktorn.
- Varför inte?
- Du är Justin Bieber eller hur?
- Ja?
- Du behöver dit blod på scen, tyvärr får nog flickan göra det,
- Okej då, muttrade Justin och satte sig bredvid mig.
- Hej, sa jag hest.
- Hej, sa han och log.
- Gick det för fort? Frågade jag.
- Att bli ihop, och sedan dö? Sa jag.
- Du dör inte, om du dör, så vill jag inte heller leva, sa Justin.
- Okej, då är jag säker på att jag vågar sluta ögonen, sa jag.
- Bara du inte dör, sa han.
- Håll i mig så gör jag inte det, viskade jag. Han tog min hand, och jag slöt ögonen.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: