2011-08-24 | 22:20:57 | Kategori: My New Story Is About You (avslutad)

My New Story Is About You Kapitel 1-New In Startford

Klockan var halv åtta när planet från Vegas lyfte, jag-alldeles ensam, utsparkad från min mamma och förvisad av min syster, satt tillbaka lutad, nöjd och belåten.
Jag hade länge velat flytta från Vegas, bort från stor stan, till lilla söta Startford där jag brukade vara med min syster, det var underbart att gå på gatorna och prata strunt med henne, men det var förstås innan hon dött, jag hade två systrar, en tvllingsyster som avskyr mig, hon lever och vi är inte goda vänner...
Sedan har jag en död storasyster vid namn Amy, hon dog för ett halvår sedan, det var ungefär då mamma började tröttna på mig, och det var då jag började kolla på hus i Startford, tillslut hade jag hittat ett lagom långt från High School Startford där jag skulle gå andra årert. Jag var alltså 17.
När planet landade var klockan halv tio. Snabbt tog jag mitt handbagade och gick mot utgången, två flygvärdinnor stod på sidan av gången och sa "Hejdå". Jag steg ut ur planet in i den lilla gången som gick ut till bagadebanden. Jag väntade tills mina väskor kom, sedan gick jag.
Det tog cirka en timme innan jag satt i en taxi på väg till mitt nya hus.
Taxin stannade utanför och jag betalde, sedan stod jag där, framför mitt lilla hus. Runt om mitt hus fanns exakt likadana små hus, det var jätte söt.
När jag låste upp och öppnade dörren rös jag av spänning.
Jag tände ljuset och blev överförtjust.
- Ååh! Så fint! Utbrast jag även om ingen var där. Jag lämnade av mina väskor och sprang en rund i huset, sedan packade jag upp. Jag bädade i sängen som stod i mitt nya rum, packa upp retsen fick jag göra imorgon nu ville jag bara sova, så trött efter resan var jag.

Nästa morgon vaknade jag vid sju, det var ljust i rummet. Först låg jag var lite, sedan kom jag på att jag började klockan tjugo över åtta och studsade upp ur sängen.
- Herrejävlar! Svor jag och sprang in i badrummet. Jag duschade snabbt, sedan torkade jag mig och fönade håret.
Jag satte på mig en ljusrosa tröja där det stod 'peas' och under hade jag en svart t-shirt och sedan satte jag på mig sist av allt ett var slitna jeansshorts. Jag borstade hårt och flättade det i två flättor, sedan gick jag ner i hallen. Där låg min Chanel väska, jag tog den, där i la jag mina solbrillor, nycklarna till huset, mobilen och min plånbok.
Sedan åkte jag till High School Startford. 
Där var det fullt av tonåringar i min ålder och äldre eller yngre. Jag virrade runt på skolgården och fattade noll.
- Hej, du är ny va? Sa en mjuk röst bakom mig. Jag vände mig mot rösten.
- Ja, vem är du? Svarade jag och tittade på flickan som tilltalat mig. Hon var vackar, långt kastanje brunt hår och mossgröna ögon, hon log stort med sina lagom fylliga läppar.
- Jag heter Tiffany, och du måste vara Carthinre Mendler? Sa flickan.
- Eh... ja, sa jag lite chockad över att hon kunde mitt namn och redan visste vem jag var.
- Kom, jag ska visa dig ditt klassrum, du och jag kommer att gå i samma grupp, sa Tiffany.
- Okej, hur många grupper finns det? Frågade jag.
- A, B, C och D grupperna, sa Tiffany lugnt.
- Jaha, sa jag tonlöst, sedan stog det still i huvudet om vad jag skulle säga.
Vi kom in i klassrummet, där inne satt ungefär 30 elever och lyssnade på en lärare som stod framför katerden.
- Åh hej Ms. Jonas! Sa hon till Tiffany.
- Hej Mrs. Break, sa Tiffany, hon gick och satte sig på en plats bredvid en tjej med svart hår och mörka ögon, hon började genast prata med Tiffany, de verkade vara väldigt bra kompisar, svartsjukan välde upp inom mig, jag hade aldirg varit såhär avundsjuk för, som om Tiffany var ämnad för enbart mig trots att vi just träffats, inte en fjortis tjej med ofjortis utseende... jag kom på mig själv med att stirra argt på tjejen som Tiffany pratade med, och samtidigt insåg jag hur konstigt det jag just tänkt lät, tjejen Tiffany pratade med var definitivt inte en fjortis, det var en sak som var säkert...
Hej hej! Det tog långt tid för så lite... sorry for that! Men jag lovar att skriva längre sedan!
Somewhere Only We Know
C h α n е l'in Fotoğrafları - Profil Resimleri (1)


Minna

Hej! Jätte fin blogg! Jag kommer definitivt följa den ha ha!!

:D

2011-09-04 @ 10:08:32
URL: http://jag har ingen än :D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: